Trečiadienį Niurnbergo užimtumo tyrimų instituto (IAB) paskelbtame tyrime nustatyta, kad šioje pramonės šakoje apskritai yra didžiulė darbuotojų kaita.
IAB apklausė 2 370 darbuotojų 11-oje programėlėmis paremtų pristatymo paslaugų įmonių ir 1 017 nekvalifikuotų darbuotojų, dirbančių kituose sektoriuose. Respondentų buvo klausiama apie priežastis, kodėl jie įsidarbino ir kaip nutrūko darbo santykiai.
Apklausa parodė, kad daugeliu atvejų pristatymo paslaugas teikiantys asmenys dirbo trumpiau nei metus. Daugiau nei pusė (59 proc.) jų teigė, kad sprendimą išeiti iš darbo priėmė patys. Tuo tarpu kituose sektoriuose šis skaičius siekė vos 19 proc.
Maždaug 44 proc. pristatymo paslaugų darbuotojų pagrindine darbo metimo priežastimi nurodė mažą užmokestį, o 41 proc. – nemalonias darbo sąlygas. Šie skaičiai daug didesni nei kituose sektoriuose (atitinkamai 10 ir 20 proc.).
Remiantis tyrimu, pristatymo paslaugų sektoriuje taip pat dažniau pasitaiko atleidimų. „Kurjerių tarnybose vyrauja didelis spaudimas siekti rezultatų, kas palyginus dažnai lemia darbuotojų pasitraukimą“, – sakė tyrimo grupės vadovas Martinas Friedrichas.
Pasak jo, darbo rezultatus galima fiksuoti realiuoju laiku išmaniaisiais telefonais ir kontroliuoti algoritmais.
Atitinkamai pristatymo paslaugų darbuotojai dažniau nurodė, kad buvo atleisti dėl neatvykimo į darbą dėl ligos arba nepasitenkinimo jų darbo rezultatais.
Tuo tarpu kituose sektoriuose atleidžiant nekvalifikuotus darbuotojus svarbiausios buvo tokios priežastys kaip restruktūrizavimas ir sumažėjusi darbo jėgos paklausa.
(be temos)