Tuomet katastrofos metu žuvo pats magnatas, jo dukra ir dar penki žmonės.
Keleiviai buvo susirinkę į kruizą atšvęsti laivo savininko išteisinantį teismo sprendimą po ilgai trukusios bylos dėl sukčiavimo.
Laivą pražudė stiebas?
Su Didžiosios Britanijos vėliava plaukiojusi jachta nuskendo pernai rugpjūtį Viduržemio jūroje staiga kilus uraganiniam vėjui.
Laivo įgula žinojo apie artėjančią audrą, ir, norėdama jos išvengti, prisišvartavo netoli Sicilijos salos būtent toje vietoje, kur visai netrukus ir prasmego.
2024 m. rugpjūčio 19 d. 4.06 val. vietos laiku per 15 sekundžių viesulas, kurio greitis siekė 40 m/s, „pastatė“ jachtą 90 laipsnių kampu ir ji dingo po vandeniu.
Iš laive buvusių 22 žmonių žuvo 7, tarp jų pats 59-erių magnatas ir jo 18 metų dukra, žmona su likusiais 14 keleivių išsigelbėjo.
Po tragedijos Jungtinės Karalystės Jūrinių įvykių tyrimų skyrius pateikė pirminį pranešimą, kad nelaimę uraganinio vėjo metu galėjo lemti labai ilgas jachtos stiebas.
Ekspertų teigimu, daugiau nei 70 metrų ilgio stiebas tapo silpniausia laivo vieta, pučiant stipriems vėjams.
Per operaciją žuvo naras
Iš jūros dugno prie Sicilijos gelbėjimo kompanija „TMC Marine“, pagal su Italijos jūrų ir tyrimo institucijomis suderintą planą, prabangios jachtos liekanas tikisi iškelti iki birželio pabaigos.
Per pastarąją savaitę iš dugno pavyko iškelti 17 „Bayesian“ nuolaužų, identifikuotų naudojantis nuotoliu valdomu povandeniniu aparatu.
Prieš iškeldami 56 metrų ilgio jachtą, sveriančią 473 tonas, narai bandys nupjauti milžinišką stiebą.
Po to jachtą bus mėginama pastatyti horizontaliai ir plieniniais pakėlimai lynais, perkištais po korpusu, bus mėginama ją iškelti iš dugno.
Jachta guli 49 m gylyje.
Jūrų gelbėjimo komanda jachtos iškėlimo operaciją pradėjo dar gegužę, tačiau ji buvo laikinai sustabdyta po naro žūties, o naujas iškėlimo planas patvirtintas tik praeitą savaitę.
Anot „TMC Marine“ direktoriaus Marcuso Cave, dabar svarbiausia užtikrinti dirbančiųjų saugumą šioje labai sudėtingoje operacijoje.
Tikisi sėkmingos baigties
Superjachtos „Bayesian“ iškėlimo operacijai pasitelkti du plaukiojantys kranai: „Hebo Lift 2“, turintis nuotoliniu būdu valdomą povandeninę įrangą ir transporto priemones, taip pat – „Hebo Lift 10“.
Pastarasis yra vienas galingiausių jūrinių kranų Europoje, kuris buvo atplukdytas iš Roterdamo ir prišvartuotas Sicilijos Termini Imerese uoste.
Daugiau nei 70 metrų ilgio stiebas tapo silpniausia laivo vieta, pučiant stipriems vėjams.
Italijos pakrančių apsaugos pajėgos patruliuoja operacijos zonoje, kad užtikrintų gelbėjimo komandos saugumą.
Teigiama, kad „Bayesian“ iškėlimas gali užtrukti ir iki trijų savaičių.
Po to, kai jachtos liekanos bus iškeltos į krantą, ir po apžiūros ekspertai galės pateikti daugiau išvadų.
Naujausi komentarai