Po „Brexit“ Jungtinėje Karalystėje – didelis darbuotojų iš ES trūkumas: patys britai dirbti nenori | KaunoDiena.lt

PO „BREXIT“ JUNGTINĖJE KARALYSTĖJE – DIDELIS DARBUOTOJŲ IŠ ES TRŪKUMAS: PATYS BRITAI DIRBTI NENORI

  • 8

Įsigaliojus „Brexit“, britams iškart pritrūko sezoninių žemės ūkio darbininkų, taip pat vairuotojų ir darbininkų mėsos perdirbimo gamyklose, kuriose iki šiol dirbo tūkstančiai išeivių iš Rytų Europos, praneša LNK.

Dramatiškas NATO pajėgų išvedimas iš Afganistano kiek atitraukė eilinių britų dėmesį nuo kasdienių bėdų. Bet Jungtinės Karalystės ministrui pirmininkui Borisui Johnsonui vis vien teks skubiai spręsti sezoninių darbuotojų trūkumo problemas ir apskritai problemas, susijusias su darbuotojų trūkumu tokiose nelengvose, bet pačių britų ne itin mėgstamose profesijose kaip sunkvežimio vairuotojai, mėsos išdarinėtojai ar sezoniniai žemės ūkio darbininkai.

„Mes, ūkininkai, labai trokštame įdarbinti vietinius žmones. Čia yra ir daug darbo vietų, ir karjeros galimybių vietos žmonėms, bet paprasčiausiai niekas neateina ir neieško tokių darbų“, – kalbėjo ūkio vadybininkas Olis Pascallis.

Iki „Brexit“ tokius darbus daugiausia dirbo išeiviai iš Europos šalių. Faktiškai jais buvo paremta Britanijos maisto pramonė bei statybų sektorius.

„Jei pažvelgtume į mūsų kiaules, šiuo momentu ūkiuose yra labai didelis kiaulių perteklius. Apie 15 tūkst. kiaulių, kurios turėtų būti paskerstos per savaitę, neskerdžiamos, nes trūksta mėsininkų, kurie jas išdarinėtų. Tai sukelia domino efektą, matome panašią situaciją mūsų paukštienos tiekimo grandinėse. Tiesiog trūksta skerdikų, kurie dirbtų mėsos perdirbimo gamyklose“,  – sakė Nacionalinės ūkių sąjungos viceprezidentas Tomas Bradshawas.

Apie 15 tūkst. kiaulių, kurios turėtų būti paskerstos per savaitę, neskerdžiamos, nes trūksta mėsininkų, kurie jas išdarinėtų.

Dėl problemų britų žemės ūkyje, mėsos perdirbimo gamyklose bei pieno sektoriuje, Jungtinėje Karalystėje pradėjo strigti net tokių pasaulinių tinklų kaip „Mc‘Donalds“ bei „KFC“ darbas. Nors čia daugiau bėdų kyla dėl vairuotojų trūkumo.

Savo ruožtu verslininkai vis garsiau kritikuoja valdžios neveiklumą: „Labai varganas atsakas tokioje neatidėliotinoje situacijoje. Manau, kad mūsų šalyje milžiniškas vairuotojų iš Europos Sąjungos poreikis. Atsidūrėme tokioje padėtyje, kad mums ne tik trūksta prekių, bet kai prekės atvyksta, nebeturime ir galimybių jas išvežioti“.

Britų ūkininkai reikalauja nedelsiant sušvelninti „Brexit“ taisykles, ribojančias darbininkų iš Europos Sąjungos įdarbinimą Karalystėje. Kita vertus, „Brexit“ B. Johnsono konservatoriai „prastūmė“ būtent dėl to, kad pažadėjo išvyti pigiau kainuojančius darbininkus iš Rytų Europos.

 

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Emigr.

Tenai dirba visą laiką,jokie karantinai nestabdė ekonomikos, testavo tuos kurie nesiskiepino ir nesiskiepina. Niekas nesuskiepijusiu nemeta iš darbo.O Lietuva durniu šalis, ubage yra ,nes nemoka ekonomikos tvarkyti Lietuvoje.

Emigr.

Britai gauna didelia paramą ,visokias socialines išmokas, kam jiems dirbti.Tačiau neblogai tenai vyra tiems kurie dirba,algosbhe tokios kaip Lietuvoje, maziausia savaites alga 380,-£,pabrėžiu SAVAITĖS....., per mėnesį 1400,-£ mažiausiai. Kodėl nedirbti? Kodėl nenorėti dirbti ?

egd

islepusiems anglams ateis sunkus laikai.issigimus visuomene.klausykit toliau savo susivelusio pakuliniais plaukais ministro pirmininko
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS