Pakistano televizijos vadovas ir dar 5 asmenys apkaltinti kurstymu maištauti | KaunoDiena.lt

PAKISTANO TELEVIZIJOS VADOVAS IR DAR 5 ASMENYS APKALTINTI KURSTYMU MAIŠTAUTI

Vienos Pakistano televizijos, kritiškai vertinančios vyriausybę, savininkas buvo apkaltintas kurstymu maištauti po paskelbto opozicijos politiko komentaro apie kariuomenę, rodo dokumentai, su kuriais trečiadienį susipažino naujienų agentūra AFP.

Taip pat apkaltinti trys „ARY News“, kuri tvirtai remia buvusį premjerą Imraną Khaną (Imraną Chaną), žurnalistai, o dar vienas, kaip pranešama, vengdamas arešto pabėgo iš šalies.

Kaip rodo policijos ataskaitos kopija, „ARY News“ savininkas Salmanas Iqbalas (Salmanas Ikbalas), kompanijos viceprezidentas Ammadas Yousafas (Amadas Jusafas) ir dar trys televizijos darbuotojai kaltinami „kurstymu maištauti“, „antivyriausybine veikla“ ir „sąmokslu“.

Ginčo centre yra politikas Shahbazas Gillas (Šahbazas Džilas), įtakingas I. Khano partijos „Pakistan Tehreek-e-Insaf“ (PTI) narys. Jis taip pat areštuotas dėl panašių kaltinimų.

„ARY News“ transliacija antradienį buvo nutraukta beveik visoje šalies teritorijoje, Pakistano elektroninės žiniasklaidos reguliavimo administracijai (PEMRA) apkaltinus ją „neapykantos kupinu, ardomuoju ir piktavališku turiniu“.

Pirmadienį kalbėdamas per šią televiziją Sh. Gillas sakė, kad ginkluotųjų pajėgų jaunesnieji karininkai neturėtų vykdyti įsakymų, prieštaraujančių „daugumos valiai“.

Pakistaną kariškiai valdė maždaug pusę jo 74 metų istorijos ir kritika įtakingam šalies saugumo isteblišmentui ilgą laiką buvo laikoma tabu.

„Privalote įvertinti, ar ant kortos nepastatytas jūsų patriotiškumas... ir ar nevykdote neteisėto bei nekonstitucinio įsakymo“, – sakė Sh. Gillas.

Kitą dieną „ARY News“ paskelbė išsamų atsiprašymą ir nurodė, kad Sh. Gillo komentarai buvo jo asmeninė nuomonė, neturinti nieko bendra su šia televizijos stotimi.

„ARY News“ yra tarp didžiausių privačių Pakistano televizijų ir seniai remia I. Khaną, po nušalinimo balandžio mėnesį kritiškai vertinantį kariuomenę.

PEMRA pranešime, kurį antradienį matė AFP, sakoma, kad Sh. Gillo komentarai „prilygsta ginkluotųjų pajėgų žemesnio rango [narių] kurstymui maištauti“.

I. Khanas Sh. Gillo areštą pavadino pagrobimu.

I. Khano valdymo metu, nuo 2018-ųjų iki šių metų balandžio, kai jis buvo nušalintas per balsavimą dėl nepasitikėjimo, pranešta apie kelių vyriausybę kritikavusių žurnalistų pagrobimą ir sumušimą.

Pernai Tarptautinė organizacija „Žurnalistai be sienų“ (RSF) I. Khaną minėjo tarp 37 valstybių vadovų, dėl priešiškumo žiniasklaidai pripažintų „spaudos grobuoniais“.

 

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS