Lietuviškasis Dakaras – rekordai ir staigmenos finiše | KaunoDiena.lt

LIETUVIŠKASIS DAKARAS – REKORDAI IR STAIGMENOS FINIŠE

Šeštadienį po 60 valandų varžybų baigėsi lietuviškuoju Dakaru vadinamas trečiasis Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etapas „4x4 Perimetras“.

Maratone aplink Lietuvą važiavo kelios dešimtys visureigių, keturračių, motociklų ir netgi vienas bagis. Sportinių įskaitų dalyviams reikėjo įveikti apie 450 km greičio ruožų, o turistinės – 1 900 km maršrutą Lietuvos pasieniu.

Visureigių „Sport“ klasėje startavo 11 ekipažų, jie turėjo įveikti devynis greičio ruožus Druskininkų, Lazdijų apylinkėse bei Gaižiūnų ir Pabradės poligonuose. Visų greičio ruožų kilometražas – 450 km, o tai yra Lietuvos rekordas. Pavyzdžiui, praėjusio pasaulio trumpųjų ralio maratonų taurės etapo („Baja Aragon“) Ispanijoje, kur varžėsi ir Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu, greičio ruožų kilometražas buvo apie 500 km.

Varžybos neapsiėjo be netikėtumų. Jau pirmajame greičio ruože iš varžybų pasitraukė praėjusių metų Lietuvos čempiono Vaidoto Paškevičiaus ir Gyčio Vercinsko ekipažas, važiavęs „Mitsubishi Pajero“. „Dinozauru“ praminto automobilio variklis neatlaikė net vieno greičio ruožo ir likusias varžybų dienas abu ekipažo nariai buvo tik žiūrovais.

Puikius rezultatus ne viename greičio ruože pademonstravę Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu, važiuojantys du Dakaro ralius įveikusiu Vaidoto Žalos „Toyota Hilux“, taip pat nebaigė varžybų – aštuntame greičio ruože neatlaikė automobilio galinė pakaba.

Susumavus visus rezultatus, pirmąją vietą „Sport“ įskaitoje užėmė Merkys Saukevičius su Dariumi Leskausku. „Toyota Tacoma“ važiavę sportininkai visuose greičio ruožuose užtruko 6 val. 55 min. 23 sek. Dvidešimt minučių nuo nugalėtojų atsiliko Tomas Gužauskas ir Audrius Matuolis („Isuzu Vehicross“), dar šešiolika – Justinas Putys ir Valdemaras Milaševskis („Mitsubishi Pajero“).

Nesėkmingai varžybos susiklostė ir šeimyniniam Vaidoto bei Edmundo Mockų ekipažui su „Mebar Hilux“. Jis Švenčionių rajone suklydo naviguodamas ir neįveikė dalies trasos. Trijuose greičio ruožuose nugalėję ir realius šansus pirmą vietą užimti turėję sportininkai galutinėje įskaitoje turėjo tenkintis ketvirtąja vieta.

Pirmą kartą didžiajame trijų dienų „4x4 Perimetre“ buvo suformuotos ir motociklininkų bei keturračių vairuotojų klasės. Pastarojoje pirmą vietą užėmė Romualdas Karužis su „Yamaha Grizzly“, greičio ruožuose užtrukęs 7 val. 1 min. 39 sek. Daugiau nei valanda nuo jo atsiliko Laisvydas Kancius („Can-Am Outlander XTP“), o nuo šio vos trimis minutėmis – Artūras Skaržinskis („Can-Am Renegade XMR“).

Motociklų įskaitoje nugalėjo Vytautas Radzevičius su KTM 500 EXC, devynis greičio ruožus įveikęs per 7 val. 26 min. 57 sek. Antrojoje vietoje liko Eugenijus Petruškevičius (SWM RS500R), trečiojoje – Vytenis Mikelionis („Honda XR650R“).

Papildomas prizas – Lazdijų rajono merės Ausmos Miškinienės įsteigta taurė –buvo įteikta pirmajam Lazdijų rajone surengtą greičio ruožą įveikusiam motociklininkui Andriui Liškui.

Pirmą kartą Lietuvos bekelės lenktynių čempionato istorijoje varžybose startavo ir bagis – Antanas Kanopkinas su Adomu Gančieriumi ketvirtadienio rytą pradėjo lenktynes su „CFMoto Z1000“, tačiau viso „4x4 Perimetro“ jie neįveikė.

„Tourism“ įskaitoje visureigių ekipažai greičio ruožuose nesivaržo, tačiau keliauja didžiausią maršrutą – apie 1 900 km Lietuvos pasieniu. Tokį atstumą per 60 valandų įveikti pavyko ne visiems. Iš 19 Druskininkuose ketvirtadienio rytą startavusių ekipažų į tą pačią vietą šeštadienio pavakare grįžo tik 15.

Visas maršrutas buvo suskirstytas į šešis orientacinius ruožus, o patį pirmąjį organizatoriai pažymėjo kaip itin sudėtingą. 486 km iš Druskininkų į Sarius Baltarusijos pasieniu, pasak varžybų vadovo Gedimino Grigaičio, buvo sunkiausias orientacinis ruožas per visą „4x4 Perimetro“ istoriją. Vis tik jį įveikti pavyko visiems dalyviams, nors į nustatytą laiko normą, 11 valandų, suspėjo ne visi.

Susumavus visus rezultatus po 60 val. maratono, pirmąją vietą „4x4 Perimetre“ užėmė šeimyninis Egidijaus ir Andriaus Puidokų ekipažas, jis važiavo „Isuzu Trooper“. Antri liko Darius Vagonis ir Saulius Mikalauskas („Mitsubishi Pajero“), treti – Darius Grinys ir Mindaugas Jankus („Toyota FJ Cruiser“).

„Tourism“ įskaitoje ekipažo narių skaičių riboja tik sėdimų vietų automobilyje skaičius, tad kai kurios komandos važiavo keturiese. Geriausiai iš jų pasirodė „Stihl“ komanda su „Toyota FJ Cruiser“ – Darius ir Mantas Kasakaičiai, Kęstutis Juškevičius ir Jurgis Vosylius užėmė šeštąją vietą.

Paskutinis, ketvirtas Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etapas vyks rugsėjo 20-21 dienomis. Varžybų metu paaiškės 2019 metų Lietuvos bekelės lenktynių čempionato prizininkai.

GALERIJA

  • Lietuviškasis Dakaras – rekordai ir staigmenos finiše
  • Lietuviškasis Dakaras – rekordai ir staigmenos finiše
  • Lietuviškasis Dakaras – rekordai ir staigmenos finiše
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS