Ekologiškos prekės grįžta į lietuvių pirkinių krepšelius Pereiti į pagrindinį turinį

Ekologiškos prekės grįžta į lietuvių pirkinių krepšelius

2010-05-25 13:51
Ekologiškos prekės grįžta į lietuvių pirkinių krepšelius
Ekologiškos prekės grįžta į lietuvių pirkinių krepšelius / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Ekonominio pakilimo laikotarpiu išpopuliarėjusi ekologiška produkcija po daugiau nei metus trukusios pertraukos pamažu vėl tampa paklausi.

Vis dar taupantys, tačiau prekės kokybės dėl mažesnės kainos atsisakyti nenorintys pirkėjai prekybos centrų lentynose vis dažniau žvalgosi ekologiškų maisto produktų, natūralios kosmetikos, aplinkai draugiškų skalbimo bei valymo priemonių.

„Visuomenės mąstymas ir vertybės pasikeitė.  Vartotojai dabar labiau domisi tuo, ką valgo, dėvi, naudoja buityje ir vis dažniau pageidauja, kad įsigyjama prekė būtų ne tik kokybiška, bet ir ekologiška“, - sako „Maxima“ ir Maisto produktų pirkimų departamento direktorius Skirmantas Nevidomskis.

Pasak jo, ekologiškas gaminys jau ne „premium“ arba aukštesnio kainos ir kokybės segmento prekė, kaip kad buvo laikoma iki šiol. Dabar prekės ekologiškumas vartotojų suvokiamas kaip jos išskirtinumas, kuris konkurencinėje kovoje tarp kitų to paties segmento prekių suteikia daugiau galimybių ją pastebėti.

Nepaisant aukštesnės kainos, ekologiškų maisto produktų pardavimas sunkmečiu nemažėja, o kai kurių prekių, lyginant su praėjusiais metais, šiemet nuperkama netgi daugiau. Per pirmus keturis šių metų mėnesius šviežių ekologiškų daržovių „Maxima“ prekybos centruose nupirkta maždaug 20 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Lyginamuoju periodu taip pat nupirkta apie 18 proc. daugiau ilgo galiojimo maisto produktų: arbatos, uogienių, medaus, kruopų, cukraus, ekologiško šokolado ir kt. Tarp pirkėjų paklausiausi maisto produktai – ekologiškos salotos, pomidorai, kruopos, makaronai, uogienės, cukrus.

 Vis daugiau žmonių Lietuvoje investuoja ne tik į sveiką mitybą, bet ir į sveikesnę gyvenimo aplinką ir parduotuvių lentynose ieško ekologiškų ar aplinkai draugiškų skalbimo bei valymo priemonių. Šių prekių paklausa taip pat sparčiai auga. Išplėtus asortimentą ekologiškų indų ploviklių per pirmus keturis šių metų mėnesius nupirkta beveik 16 tūkst. vienetų. Tai maždaug  dešimtadaliu daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2008 metais. Tarp pirkėjų ne mažiau populiarūs ir ekologiški universalūs plovikliai bei langų valymo priemonės.

Atsižvelgus į pirkėjų poreikius, šiais metais didžiosiose „Maximose“ pradėta prekiauti ir ekologiška kosmetika. Pirkėjams  siūloma per 80 skirtingų ekologiškos kosmetikos produktų. Bendrovės pardavimų rezultatai rodo, kad tarp pirkėjų populiariausi – ekologiški šampūnai, kremai, balzamai plaukams, o artėjant vasarai, auga ir ekologiškų nuo saulės apsaugančių kosmetikos priemonių paklausa.

 „Ekologiškumas grįžta į madą. Tampa madinga sveikai gyventi, sportuoti rūpintis savimi ir aplinka, kuri mus supa, tad ekologinėmis iniciatyvomis besidomintiems pirkėjams nusprendėme pasiūlyti ne tik ekologiškų maisto produktų, bet ir įvairesnių ekologiškų prekių, kurių vartojimui sunkmetis neturi įtakos“, - sako S. Nevidomskis. Pasako jo, didžiuosiuose prekybos centuose galima įsigyti ir ekologiškų sauskelnių, maišelių pirkiniams, apatinio trikotažo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų