Odontologė I. Šlivinskienė: odontologija vis labiau prisitaiko prie pacientų | KaunoDiena.lt

ODONTOLOGĖ I. ŠLIVINSKIENĖ: ODONTOLOGIJA VIS LABIAU PRISITAIKO PRIE PACIENTŲ

  • 2

Naujos kartos odontologai vis labiau tampa pagrindiniais naujovių medicinoje taikytojais.

Viena iš šios kartos gydytojų – endodontologė Irma Šlivinskienė – pasakoja, kad visa medicina ir odontologija labai pasikeitė: dėl technologinių naujovių daugelis procedūrų tapo daug paprastesnės, o ir patys pacientai daug labiau domisi visa gydymo eiga, todėl įsiklausyti į jų poreikius ypač svarbu.

„Odontologijoje, kaip ir kitose srityse, labai plačiai imtos taikyti skaitmeninės technologijos. Procedūros ir ligų diagnostika tapo daug tikslesnės. Pamenu, studijų laikais dantų atspaudus imdavome su atspaudų mase, nuo kurios pacientus dažnai pykindavo, nes ji turėjo sustingti burnoje. Šiandien viskas pasikeitę – dauguma atspaudų gaunami skeneriu. Tai labai palengvina gydytojo darbą ir pagerina viso gydymo kokybę. Ir tai tik vienas iš daugelio paprastų pavyzdžių, kaip medicina keitėsi per paskutinius dešimt metų“, – sako I. Šlivinskienė.

„Tarp bendravimo su žmonėmis ir gydymo kokybės drąsiai dedu lygybės ženklą, nes dažnai pacientai skundžiasi, kad nesuprato gydytojo, kad gydytojas neįsigilino į nusiskundimus, ko nors nepaaiškino. Gydytojas ir pacientas geriausią gydymo rezultatą gali pasiekti tada, kai odontologas skiria pakankamai laiko išklausyti pacientą, įsigilinti į jo problemas ir kalba aiškiai ir suprantamai“, – sako I. Šlivinskienė.

Anot odontologės, vieniems pacientams reikia nupasakoti visą gydymą eigą, o kitus užtenka tik nuraminti: „Vieniems reikia labai detaliai išanalizuoti negalavimo priežastis, paaiškinti kiekvieną gydymo žingsnį. Kitus užtenka tik nuraminti arba tiesiog išklausyti. Be abejonės, neretai pasitaiko tokių atvejų, kai bendravimas kainuoja itin daug jėgų, nes išankstinis paciento požiūris į gydymą, jo kainą, o dažnai net ir į patį specialistą yra neigiamas.“

Sėkmingo gydymo receptas

Irma užaugo odontologų šeimoje, todėl sako, kad nelabai svarsčiusi apie kitą specialybę: „Abu mano tėvai yra odontologai, tad jų paskatinta rinkausi odontologijos studijas. Turbūt kaip ir daugelis paauglių turėjau daug svajonių, kuo norėčiau būti, bet tuo metu atrodė, kad pats tinkamiausias sprendimas – studijuoti odontologiją ir tęsti tėvų pradėtą veiklą.“

Man rūpi, kad visas procesas vyktų sklandžiai.

Specialistė prisimena, kad, apsilankius pirmajam pacientui, pati bijojo taip pat, kaip ir jos pacientas: „Abu drebėjom vienodai. Jis jaudinosi, nes jautė milžinišką odontologo baimę, o aš drebančiomis rankomis laukiau pirmojo savo paciento. Vis dėlto turiu pasidžiaugti, kad, nors pirmasis vizitas truko ilgai, pacientas gydėsi toliau ir sutvarkėme viską, kas buvo apleista per tuos ilgus nesilankymo pas odontologą metus.“

I. Šlivinskienė odontologijos klinikoje „Denticija“ pradėjo dirbti 2012 metais. Specialistė prisimena, kad apsispręsti nebuvo sunku, nes klinikos gydytojai jai paliko labai gerą įspūdį.

„Apsispręsti nebuvo sunku, nes klinikoje dirbo didelė komanda įvairių sričių gydytojų specialistų, galinčių greitai ir kokybiškai atlikti sudėtingą kompleksinį gydymą. Per savo darbo klinikoje metus įsitikinau, kad išsilavinusi, bendradarbiaujanti ir bendromis vertybėmis besivadovaujanti komanda man yra geriausias sėkmingos gydymo įstaigos rodiklis“, – sako I. Šlivinskienė.

2018 metais Irma buvo paskirta eiti vyriausiosios gydytojos pareigas. Gydytoja sako, kad tai labai atsakingas darbas, nes prie kasdienių odontologės darbų prisideda ir kiti – gydytojų ir kitų specialistų darbo organizavimas, kokybės priežiūra ir daug kitų dalykų.

„Šios pareigos apima dvi sritis: rūpinimąsi pacientų gydymo kokybe ir medikų komandos darbo koordinavimą. Man rūpi visas mūsų pacientų kelias ir jų patirtis nuo pirmojo skambučio ir įžengimo pro klinikos duris iki tol, kol jie, baigę gydymą, atsisveikina su mūsų specialistais“, – teigia I. Šlivinskienė.

„Paciento įspūdį apie gydymo įstaigą kuria tikrai ne tik tai, kaip sėkmingai pavyko išgydyti konkretų jo negalavimą. Stengiuosi pamatyti visą paciento įspūdžių pas mus mozaiką ir įvairias jos detales. Man rūpi, kad visas procesas vyktų sklandžiai. Mano kolegų įsitraukimas, darnus darbas kartu, vienkryptis matymas ir bendros vertybės yra būtini elementai, kad mūsų pacientų patirtis būtų kuo geresnė. Taigi kolektyvo ugdymas taip pat yra labai svarbi mano darbo dalis“, – sako I. Šlivinskienė.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Anonimas

Smaugia kainos,baisu...tai ir vaikštom be dantų .

jo

vis didinant kainas ir nemokant mokesciu.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS