Beveik visi lietuviai važiuotų pavojingomis padangomis Pereiti į pagrindinį turinį

Beveik visi lietuviai važiuotų pavojingomis padangomis

2011-10-11 19:18
Beveik visi lietuviai važiuotų pavojingomis padangomis
Beveik visi lietuviai važiuotų pavojingomis padangomis / Gedimino Bartuškos nuotr.

Atlikto tyrimo duomenys rodo, kad 93 proc. Lietuvos vairuotojų mano, kad nustatytas mažiausias leidžiamas padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei oficialiai leistinas. 

Tyrimas, kurį „Goodyear” užsakymu atliko tyrimų kompanija „GfK” Skandinavijos ir Baltijos šalyse, parodė, kad dauguma lietuvių nežino, koks yra oficialus mažiausias leidžiamas vasarinių ir žieminių padangų protektoriaus gylis. Tik 18 proc. lietuvių žinojo, kad reikalaujamas minimalus padangų protektoriaus gylis vasarinėms padangoms yra 1,6 mm. Net 75 proc. tyrime dalyvavusių Lietuvos vairuotojų tvirtino, kad galima naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis neatitinka reikalaujamo minimumo. 

Duomenys parodė, kad apie žiemos padangas vairuotojai žino dar mažiau: net 93 proc. lietuvių sakė manantys, kad įstatymas leidžia žiemą naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis mažesnis nei 3 mm. 

Tyrimas parodė, kad žinios apie tinkamą padangų naudojimą Lietuvoje yra labai skurdžios. „Goodyear Dunlop“ vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas sakė: „Švelniai tariant, tyrimo duomenys šokiruoja. Padangų priežiūra kiekvienam vairuotojui turėtų būti prioritetinis dalykas, ypač Lietuvos klimato zonoje. Padangos sukibimo su keliu plotas, kuris jau ir taip yra vos vieno delno dydžio, priklauso nuo protektoriaus gylio. Jei automobilis važiuoja padangomis, kurių protektoriaus gylis netgi nesiekia oficialaus leidžiamo minimumo, tuomet nei naujausias automobilis, nei labiausiai patyręs vairuotojas negali apsaugoti nuo pavojų eismo saugumui”. 

E.Latkauskas priminė, kad įstatymas nustato patį mažiausią galimą protektoriaus gylį, kuris suteikia tik bazinį saugumą. „Atsakingas vairuotojas turėtų atsižvelgti į tai ir pasirūpinti padangomis su saugiu protektoriaus gyliu”, - pridūrė pardavimų vadovas Baltijos šalyse.

„Pasak saugaus eismo specialistų, net ir nedidelė avarija paprastai pridaro daugiau nuostolių, nei kainuoja komplektas žieminių padangų. Vairuotojai turėtų pasirūpinti savo ir savo artimųjų saugumu, nes eismo sąlygos šiuo metų laiku yra žymiai sudėtingesnės nei vasarą. Lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm, - priminė Susisiekimo ministerijos atstovas saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. - Saugaus eismo specialistai pataria vengti įsigyti naudotas ir restauruotas padangas, nors kartais jos būna gerokai pigesnės. Šiuo metu šalyje galima įsigyti net kelių dešimčių skirtingų gamintojų padangų. Specialistai pataria rinktis jas pagal finansines galimybes, bet naujas. Naujų padangų modernesnė technologija, jų protektoriaus guma minkštesnė, geresnis sukibimas su kelio paviršiumi, taigi jos yra saugesnės.“ 

Važiuojant mašina kelią liečia vos keturios detalės iš dešimčių tūkstančių, sudarančių automobilį – padangos. Padangų sukibimo su keliu plotas priklauso nuo protektoriaus gylio. Svarbu nepamiršti, kad įprastas sukibimo plotas yra ne didesnis nei vienas delnas. Kuo labiau padangos nudėvėtos, tuo labiau šis plotas sumažėja. Lietuvoje mažiausias leidžiamas protektoriaus gylis žieminėms padangoms yra 3 mm, vasarinėms – 1,6 mm. Pavyzdžiui, Latvijoje reikalaujamas mažiausias žieminių padangų protektoriaus gylis yra didesnis - 4 mm.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra