Bendrovėse
„Bega“ perdirba statybinį laužą
Prieš trejetą metų laivų krovos kompanija „Bega“ pradėjo naują verslą – įvairaus statybinio laužo perdirbimą. Tai, ką daugelį metų žmonės ir įmonės be priežiūros ir nusikalstant gamtai vertė pamiškėse, prie kelių ar kitose nuošaliose vietose, šiandien „Bega“ perdirba. Perdirbtą statybinį laužą – skaldą mielai perka daugelis statybos bendrovių ir naudoja aplinkai tvarkyti, kitiems statybų tikslams. „Bega“ buvo pirmoji Lietuvoje, pradėjusi šią naują veiklą.
Privertė gyvenimas
Perdirbti statybinį laužą kompaniją „Bega“ privertė gyvenimas: plečiant savo teritoriją, statant naujus sandėlius ir terminalus pirmiausia reikėjo nugriauti daugybę nereikalingų buvusių gamybinių pastatų. Statybinį laužą būtų reikėję atiduoti į sąvartynus, tačiau kompanijos tikslas yra kitas – neteršti gamtos. Kompanija pirko specialius įrenginius, kuriuos sėkmingai naudoja, beveik kasmet įsigyja vis naujos technikos.
„Bega“ priima ir perdirba įvairų statybinį laužą, betoną ir gelžbetonį, o nuo praėjusių metų pabaigos perdirbamas ir plytų laužas. Dabar „Bega“ turi jau ne vieną dešimtį partnerių, kurie pristato ir savo reikmėms naudoja perdirbtą statybinį laužą - skaldą. Tokiu būdu ekonomiškai naudojamas ir įvairių bendrovių transportas, mažinama produkcijos savikaina.
Perdirbtas plytų laužas – pigi produkcija, kurią mielai naudoja sodų bendrijos keliams tvarkyti, individualių namų savininkai – aplinkos tvarkymo reikmėms.
Praėjusiais metais „Begos“ partneriai buvo beveik 30 statybos bendrovių. Tarp jų yra Klaipėdos jūrų krovinių kompanija KLASCO, „Laivitė“, „Hidrotechnika“, Baltijos laivų statykla, „Ranga“, „Warff-Adakris” ir kitos.
Pajamos iš laužo
2003 m. „Bega“ perdirbo apie 35 tūkst. tonų statybinio laužo. Iš jų net 20 tūkst. tonų buvo įvairių klientų statybinis laužas, likusi dalis - „Begos“. Pernai perdirbus statybos atliekas buvo išimta ir parduota apie tūkstantis tonų metalo laužo.
„Bega“ naudoja brangią ir galingą statybinio laužo perdirbimo įrangą. Pernai pirkta vokiečių gamybos savaeigė hidraulinė mašina „Sennebogen“, kuri atlieka net 5 operacijas. Su hidraulinėmis žirklėmis ji karpo betoną ir gelžbetonį, turi penkių pozicijų krautuvą, ekskavatoriaus kaušą, kablį ir kitus prietaisus. Specialistai įsitikino, kad tai – universali ir patikima mašina.
Pernai bendrovė įsigijo dar vieną savaeigį krautuvą „Kopell“, kuris naudojamas statybiniam laužui iškrauti ir gatavai produkcijai pakrauti.
Įvertinta medaliu
Klaipėdiečiai „Begos“ technikos galimybes galėjo matyti griaunant pastatą Herkaus Manto gatvės ir M.Mažvydo alėjos kampe. Didžiulis pokarinės statybos plytų pastatas buvo nugriautas per 38 valandas! Tai buvo labai sėkminga pastato griovimo operacija, įvykdyta miesto centre.
„Bega“ kasmet dalyvauja parodoje „Individuali statyba“. Pastebėta, kad statybų specialistai labai domisi galimybėmis naudoti perdirbtą statybinį laužą.
Pramonininkų konfederacija 2002 metais šiuos „Begos“ pasiekimus ir produkciją apdovanojo „Metų gaminio“ diplomu ir aukso medaliu. Pastaraisiais metais perdirbto statybinio laužo produkcija – skalda – gauna vis didesnę paklausą.
„Begoje“ gaminama skalda plačiai naudojama kelių statybai. Lietuvos kelių direkcijos sprendimu, praėjusių metų pabaigoje pripažinta, kad ši medžiaga gali būti naudojama kelių pagrindams įrengti ir betono gamybai. Šią medžiagą išbandė ir testavo Kauno bandymų laboratorija. Kol kas kelių projektuotojai atsargiai naudoja tokią skaldą, tačiau po truputį ji skinasi kelią į rinką.
Tarp statybininkų ypač populiari tampa skaldos frakcija 0-6. Ji naudojama pasluoksniui įrengti klojant trinkeles ir šaligatvių plyteles, betono gamyboje.
Naujausi komentarai