Vežėjų krizė sugadins Kalėdas? Kai kurios prekės Lietuvos nepasieks, o pasiekusios bus brangesnės | KaunoDiena.lt

VEŽĖJŲ KRIZĖ SUGADINS KALĖDAS? KAI KURIOS PREKĖS LIETUVOS NEPASIEKS, O PASIEKUSIOS BUS BRANGESNĖS

  • 7

Ar dėl vežėjų krizės Lietuvoje nebus kaip Jungtinėje Karalystėje, kai ėmė strigti net būtiniausių prekių pristatymai? Prognozės kelia nerimą. Anot specialistų, kai kurios prekės iki Kalėdų Lietuvos gali ir nepasiekti, o atvežtos bus brangesnės, praneša LNK.

Situacija artėja prie ekstremalios

Minkšti, kvapnūs, su razinomis, spanguolėmis ar riešutais, itališki kalėdiniai pyragai jau guldomi į pirkinių krepšius. O prekybininkai kalba ne tik apie itališkus skanėstus. Anot jų, tai, kas dabar vyksta rinkoje, neramina.

„Labai jaučiame prekių trūkumą. Tą, ką esame susiplanavę, atsivežę, papildomų tikrai nebus galimybės vežtis, nes pas gamintojus labai trūksta ir žaliavų, ir pakuočių“, – sakė mažmenos asortimento valdymo vadovė Margarita Kromienė.

Kol kas lentynos pilnos, kad būtų ruoštasi iš anksto. Visgi dalis prekių dar neatvyko, ypač daug trikdžių dėl prekių, kurios turi atkeliauti iš Didžiosios Britanijos.

„Kas bus prieš Kalėdas, pačiu piku, išvis yra neprognozuojama. Tikrai gali būti taip, kad nebus, kam tų prekių atkrauti, paruošti, pagaminti ar atvežti“, – teigė M. Kromienė.

O kad vežėjų trūksta, kalbama jau kurį laiką, tačiau dabar situacija tokia:„Artėjame prie ekstremalios. Didelė dalis vežėjų stabdo mašinas, nes nėra vairuotojų. Apie 300 įmonių yra bankrutavusių, mažų ir vidutinių, todėl, kad nebeišgali mokėti lizingų, kreditų. Nemaloni situacija“, – aiškino „Linavos“ generalinis direktorius Zenonas Buivydas.

Kas bus prieš Kalėdas, pačiu piku, išvis yra neprognozuojama.

„Šiuo metu matoma Jungtinės Karalystės situacija. Gali sulėtėti tiekimo terminai. Įvertinant tai, kad šiuo metu yra labai didelė krizė, darbuotojų pritekėjimas į Lietuvos darbo rinką yra labai stipriai apribotas“, – komentavo Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkė Agnė Margevičiūtė.

Sektoriuje trūksta apie 10 tūkst. darbuotojų. Savo atidirbę išeina į pensiją, jaunimas – nenori. Kaip pavyzdį, ką daro vairuotojų krizė, Z. Buivydas pateikė ir absurdišką situaciją Jungtinėje Karalystėje:

„Eina žmogus su dviem kanistrais, jis neturi mašinos, o šiaip įsipila sau, kad galėtų turėti. Manau, kad iki to pas mus nenueis, bet situacija yra įtempta“, – tikino „Linavos“ generalinis direktorius.

Freepik.com nuotr.

Visgi ir Lietuvoje vežėjų krizę pajus kiekvienas. Anot „Linavos“ atstovo, būtent šis kalėdinis laikotarpis smogs taip, jog kai kurios prekės šalies net nepasieks, o pasiekusios bus brangesnės.

„Daugiausia nepasieks Europos šalių gaminamos prekės, Kinijos. Nepamirškime, kad dabar kiniškos prekės į Lietuvą tiesiogiai nebekeliauja, jos turi keliauti per Vokietiją ar kitas Europos Sąjungos šalis. Dėl to vėl pabrangsta“, – šnekėjo Z. Buivydas.

Trūks ne tik skanėstų

Ne tik gurmaniški skanėstai – situacija gali pakoreguoti ir dovanų sąrašą.

„Tiems, kas vaikosi madas ir nori pačių naujausių technologijų, naujausių žaislų, tai tiekimo grandinė yra sutrikusi ir daug kas tą pajaus“, – tvirtino ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Šiuo metu sutrikimai fiksuojami ne tik transportavimo, bet ir gamybos grandinėje, tad ekonomistas kategoriškas: kalėdinėmis dovanomis reikėjo pasirūpinti jau prieš mėnesį.

Turbūt tuomet reikės dovanoti savo pieštus atvirukus ar keliones kitiems metams.

„Pavyzdžiui, dabar kelionė nuo gamyklos Kinijoje iki namų durų užtrunka beveik tris mėnesius – dvigubai ilgiau negu prieš kelerius metus. Yra ir krovininių laivų trūkumas, ir konteinerių trūkumas, ir darbuotojų trūkumas transporto sektoriuje, kurjerių, kurie gali laiku pristatyti tas prekes. Mes šią problemą matėme jau dabar, vasarą ir rudenį, o prieš Kalėdas tie kamščiai turbūt bus dar didesni. Turbūt tuomet reikės dovanoti savo pieštus atvirukus ar keliones kitiems metams“, – sakė N. Mačiulis.

Visgi didieji prekybos tinklai gyventojus ramina: ko tikrai nepritrūksime, tai lietuviškos produkcijos.

„Kol kas negirdime signalų, kad būtų kažkokių problemų dėl prekių pristatymo. Matyt, Lietuvos rinkoje šita problema galbūt nėra tokia didelė“, – teigė „Rimi“ atstovė Gabrielė Šerėnienė.

Kokia situacija bus su gurmaniškais delikatesais, gėrimais ar kitomis šventinėmis prekėmis, didieji tinklai ne tokie užtikrinti.

„Kaip žinia, situacija logistikos pasaulyje yra įtempta jau kelis mėnesius, tai pavienių situacijų pasitaiko ir šiuo metu“, – kalbėjo „Lidl“ atstovas Valdas Lopeta.

„Apie tuos trikdžius ir girdime, ir matome. Mes imamės priemonių jau iš anksto ir plečiame tiekėjų ratą, kad panašių prekių būtų galima gauti iš kitur“, – šnekėjo „Maximos“ atstovė Rima Aukštuolytė.

„Nežinome, kaip situacija klostysis toliau, bet dabar, šiuo momentu galime pasakyti, kad kol kas mūsų grandinė tvirta“, – tikino „IKI“ atsovė Vaida Budrienė.

 

GALERIJA

  • Vežėjų krizė sugadins Kalėdas? Kai kurios prekės Lietuvos nepasieks, o pasiekusios bus brangesnės
Freepik.com nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (7)

cha

šimtmečius gyveno žmonės be tų šiukšlių ir nieko --buvo dvasingesni ,rasdavo kuo pasidžiaugti ir be plastmasinių šiukšlių .Galima nieko nedovanoti per šventes ,arba dovanoti savo iškeptą pyragą ,numegztą šaliką .Vaikai gaudavo saldumynų ir būdavo laimingi .Dabar durnės nepakartojamos mamytės ,augina kažkokius monstrus ,tampo juos po bereikšmius būrelius ,kad tik kuo daugiau ,rengia nenormalius gimtadienius ,lyg tie vaikai būtų emiratų princai ..O kai susiduria su tikru gyvenimu ,nemoka nei valgyti pasiimti ,nei sagos įsiūti ,nei gėlės pasodinti .Tik žnio ,kad turi būti ,o jei nebėra imia į rankas šautuvą ir eina šaudyti ...

kažkas

sako netiesą. JK trūksta vairuotojų kaip skelbia 100000 darbuotojų-normalu, nes išstojo iš ES ir dirbantieji pasitraukė, grįžo namo arba į kitas šalis, yra grįžusiųjų ir į Lietuvą. Lietuvoje trūksta 5000? tai nori pasakyti, kad iš to 100000 nei 5 procentų nebuvo lietuvių, kurie grįžo arba mūsų darbdaviai nesugebėjo persivilioti pas save? kainos skaičiuojam sąnaudas kainos prekių apylygės, kuro taip pat, sunkvežimiai beveik, kur problema? nebuvo pasiūlytos bent artimos algos, paprasčiau atsivežti iš trečių šalių, nes iš ES dirbti nevažiuoja? todėl baikite inkšdami meluoti, kad blogai, priežastis kitame

nu

kadangi as is principo neimu GP tai man kaip ir jokio skirumo kokiu ten prekiu bus ir kokios ju kainos nes manes vistiek neileidzia i parduotuves. O siaip Lenkijoje yra nemazai internetiniu parduotuviu kur kainos ir 50% mazesnes negu pas mus senukuose o siuntimas su DHL iki 75kg 7 eurai.. Taip, kad sekmes o mes vietoje vaiksciojimo po PC susiradom idomesniu veiklu.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS