Mažiau varžys verslininkus Pereiti į pagrindinį turinį

Mažiau varžys verslininkus

2006-10-17 09:00

Mažiau varžys verslininkus

Spalio 23 dieną planuojama priimti Europos Bendrijos muitinės kodekso pakeitimus. Jie turėtų palengvinti verslininkams muitinės procedūras.

Vienas iš svarbiausių pakeitimų yra tai, kad elektroninę deklaraciją bus galima pateikti prieš, o ne per vieną dieną po prekių atgabenimo.

Išnyks popierinės deklaracijos. Jos bus pildomos tik ypatingais atvejais.

Apie gabenamas prekes reikės pranešti iš anksto. Muitinės keisis turimais duomenimis.

Muitininkų tarpininkai galės tapti įgaliotaisiais ekonominių operacijų vykdytojais. Nors statusas bus įgytas Lietuvoje, tačiau veiks visose Europos Sąjungos šalyse.

Bus supaprastintos muitinės procedūros, reikės pateikti mažiau duomenų.

Išankstinę informaciją reikės pateikti pagal nustatytus terminus. Informaciją apie konteinerius, vežamus tolimais jūrų reisais, reikės pateikti likus 24 valandoms iki krovimo. Kitiems kroviniams galios 4 valandų iki atvykimo arba išvykimo iš pirmojo Bendrijos uosto terminas.

Įgaliotojo ekonominių operacijų vykdytojo statusas Lietuvoje įsigalios nuo 2008 sausio 1 dienos. Bus dvejų metų pereinamasis laikotarpis.

Nuostatos dėl išankstinės informacijos teikimo turėtų įsigalioti nuo 2009 liepos 1 dienos. Kitos nuostatos – septintą dieną po paskelbimo oficialiame leidinyje.

Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos prezidentas Vytautas Šileika mano, kad siekiama palengvinti muitinės procedūras.

„Deja, susiduriame su problema, kai muitinės vadovai supranta mus, bet dažnai posto pareigūnai daro ne tai, kas numatyta. Aš suprantu, kad jiems labai sunku persiorientuoti pagal naujus reikalavimus“, - svarstė V.Šileika.

Anot jo, prieš įstojimą į Europos Sąjungą buvo labai daug klausimų dėl PVM taikymu. Po metų viskas susigulėjo.

„Manau, kad tas pats bus ir su naujuoju muitinės kodeksu. Mums reikia prisitaikyti prie reikalavimų neišrandant ir nereikalaujant nieko naujo. Naujajame kodekse nieko blogo nėra. Vienintelis dalykas, kad nebūtų papildomų reikalavimų nacionaliniu ar muitinės posto lygiu“, - vylėsi V.Šileika. Jis taip pat mano, kad naujų reglamento nuostatų įgyvendinimas verslininkams nebus didelė finansinė našta.

Jei bus daug papildomų reikalavimų, įmonės turės priimti keletą naujų žmonių, kurie tą informaciją kauptų, įvedinėtų ir pateiktų.

Muitinės departamento muitų teisės derinimo skyriaus viršininkas Šarūnas Avižienis taip pat mano, kad neturėtų būti bėdų prisitaikant prie naujų reikalavimų.

„Mūsų valstybė yra nedidelė, todėl jai lengviau prisitaikyti nei Lenkijai. Mūsų muitininkai yra patyrę šioje srityje. Visą laiką nuo pat nepriklausomybės atgavimo reikėjo greitai adaptuotis prie naujų teisės aktų. Europos Komisija Lietuvą kartais ir girdavo. Sako, senosios valstybės taip sunkiai diegia informacinę sistemą, o naujosios nesusidūrė su bėdomis“, - pasakojo Š.Avižienis.

Klaipėdos uostas taip pat neturi jokių didelių problemų dėl muitinės procedūrų.

„Klaipėda nėra toks uostas, per kurį vyksta tiesioginis susisiekimas su JAV. Visi labai patenkinti saugumo įvertinimu Klaipėdos uoste. Perspektyvos yra labai geros. Mes netgi aplenkėme Talino uostą“, - mano Š.Avižienis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų