Sostinėje – prekybos milžinų akistata

Sostinėje – prekybos milžinų akistata

2009-08-21 23:59
Statybos: net ir atidarius "Ozą", jame dar kurį laiką triūs statybininkai.
Statybos: net ir atidarius "Ozą", jame dar kurį laiką triūs statybininkai. / Jūratės Žuolytės nuotr.

Krizės įkarštyje sostinėje duris atvėrė naujas prekybos gigantas – prekybos ir pramogų centras "Ozas". Vos per kilometrą nuo "Akropolio" nutolęs naujokas būsimos konkurencijos nebijo.

Lygino su vestuvėmis

"Simboliškai "Ozo" atidarymą galima palyginti su vestuvėmis. Po ilgų išbandymų, kaimynystės su partneriu ir įvairių sunkumų galiausiai pasirinkome tolesnį bendrą kelią ir tas kelias – Vilnius. Šiam sprendimui priimti reikėjo laiko, bet jis tikrai apgalvotas ir, tikimės, sulauks sėkmės", – kalbėjo projektą plėtojančios Vokietijos bendrovės "ECE Projektmanagement" Nuomos padalinio vadovas Burkhardas Barkas.

Naujajame prekybos centre artimiausiu metu įsikurs daugiau nei 180 parduotuvių, tiek jau gerai pažįstamų pirkėjams, tiek naujokių Lietuvoje. Didžiausia "Ozo" intriga – prekybos centras "Prisma", skelbiantis konkurencinį karą "Maximai" ir kitiems didiesiems prekybos centrams.

"Prisma" – labai stiprus rinkos žaidėjas. Jis labiausiai orientuojasi į žmones, kurie atvažiuoja apsipirkti savaitei, o ne užsuka į parduotuvę kasdien grįždami namo. Čia viskas pritaikyta rimtai apsipirkti", – naujoką pristatė "ECE Projektmanagement Vilnius" nuomos vadovas Laurynas Mituzas.

Suomijos mažmeninės prekybos bendrovė SOK į "Prismą" investavo 10 mln. litų. Ateityje Lietuvoje planuojama atidaryti šešis septynis "Prismos" prekybos centrius. Antrą ketinama įrengti Kaune, Pramonės prospekte, trečią – Vilniuje, laisvalaikio ir prekybos centre "Olinda".

Dėl vėlavimo negėda

Šalia "Vichy" vandens parko ir "Siemens" arenos per dvejus metus iškilęs "Ozas" paneigė gandus apie nuomininkų trūkumą. Tiesa, šiomis dienomis apsilankę pirkėjai prekybos centro visumos dar nepamatys. Kavinės ir restoranai pradės veikti nuo rugsėjo 15 d., kelios parduotuvės, pavyzdžiui, "Peek & Cloppenburg", duris atvers pora savaičių vėliau.

L.Mituzas užtikrino, kad tokia praktika Europoje visiškai įprasta ir nereikėtų jaudintis, kad vėluojama atidaryti parduotuves: "Prekybininkai mato šviesą tunelio gale, visi susikibę už rankučių dirbame, kad pasiektume tikslą. Pagal kainų lygį "Ozas" bus prieinamas vidutiniam lietuviui, tik darbų kokybė vokiška."

Iš arenos – pro parduotuves

"Nors laikai sunkūs, jau išnuomojome apie 95 proc. prekybos ploto", – džiaugėsi "Ozo" direktorė Jolanta Butėnaitė ir diplomatiškai pabrėžė, kad konkurencija tik pagyvina gyvenimą, todėl jos nereikėtų bijoti, o artima "Akropolio" kaimynystė taip pat negąsdina.

Naujajame prekybos ir pramogų centre bus įrengta 2400 automobilių stovėjimo vietų. Suprantama, jomis naudosis ir į renginius "Siemens" arenoje atvažiavę bei vietos automobiliui nerandantys vairuotojai.

"Ozo" plėtotojai rado išeitį, kaip išnaudoti tokią padėtį. Jei automobilis bus paliktas "Ozo" aikštelėje, iš "Siemens" arenos iki jo ateiti bus galima tik peržingsniavus visą prekybos centrą.


Skaičiai ir faktai

"Oze" veiks 180 parduotuvių, apie 10 lietuviškų ir tarptautinių greitojo maisto restoranų, 7 salių kino teatro kompleksas, šeimos pramogų centras.

Bendras prekybos centro plotas – 180 tūkst. kv. m, iš viso į projektą investuota apie 586 mln. litų, sukurta 2 tūkst. naujų darbo vietų.

Rinkos tyrimų bendrovės "AC Nel" duomenimis, šiais metais Lietuvoje veikė 42 prekybos centrai, užimantys didesnį nei 2500 kv. m prekybos plotą.

469 centrai užima 401–2500 kv. m, yra 467 maisto prekių parduotuvės, turinčios 101–400 kv. m prekybos plotą.

Daugiau naujienų