Vežėjai: dėl griežtinamos kontrolės pasienyje vėl gali dvigubėti vilkikų eilės | KaunoDiena.lt

VEŽĖJAI: DĖL GRIEŽTINAMOS KONTROLĖS PASIENYJE VĖL GALI DVIGUBĖTI VILKIKŲ EILĖS

  • 2

Lietuvos muitinei sugriežtinus krovinių tikrinimą pasienyje vežėjai sako, kad dėl to gali dvigubėti vilkikų eilės. Jie siūlo institucijoms stiprinti pasienio tarnybų pajėgumus.

Muitinė nuo liepos 3 dienos iš vežėjų reikalauja gamintojų deklaracijų su patvirtinimu, jog jam žinomas jo gabenamų prekių pardavėjas ir pirkėjas trečiojoje šalyje, taip pat kad jos bus tranzitu gabenamos per Baltarusiją ar Rusiją, kad šiose šalyse jos nebus perparduodamos ar perkraunamos, ir kas jų galutinis naudotojas trečiojoje šalyje.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidento Vyto Bučinsko teigimu, sistema yra nelogiška, nes didelis gamintojas ne visada žino, kokį galutinį tašką pasieks jo prekė. Be to, reikalavimas pateikti gamintojo deklaraciją yra ne tarptautinis, todėl ir užsienio gamintoją priversti tai daryti ne visada gali pavykti.

„Tai, kad siekiama užkardyti tarptautinių sankcijų apėjimą, yra sveikintina. Visgi, panašu, kad šioje situacijoje neįvertinta, kas iš tikrųjų gali būti produktyvu. Užsienio gamintojo negalima priversti pildyti deklaracijos, kuri patvirtina, kad jam yra žinomas pardavėjas, pirkėjas bei, kad jis garantuoja, jog prekių galutinis naudotojas jas naudos ten, kur ir deklaruojama. Kodėl? Todėl, kad nėra tarptautinių sprendimų, kurie tai įpareigotų daryti“, – pranešime sakė V. Bučinskas.

Bus didelė painiava, o vežėjai ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai bei pasienio kontrolės punktų darbuotojai vėl apkraunami papildomomis administracinėmis naštomis.

„O štai, pavyzdžiui, vežėjams, kurie nori gabenti prekes per Lietuvos pasienį, būtina pateikti gamintojo išduotą deklaraciją. Bus didelė painiava, o vežėjai ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai bei pasienio kontrolės punktų darbuotojai vėl apkraunami papildomomis administracinėmis naštomis“, – pridūrė jis.

Pasak „Linavos“ viceprezidento, ši naujovė gali sumenkinti ir Lietuvos kaip tranzito šalies patrauklumą. Vežėjai dėl paprastesnių sąlygų krovinius su prekėmis gabenti gali rinktis ne per Lietuvos, o kaimynines šalis, pavyzdžiui, Latviją, Lenkiją.

„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, kad reikalaujant deklaracijų gali grįžti kilometrinės sunkiasvorių vilkikų eilės.

Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje ketvirtadienį ryte laukė apie 700 vilkikų, Medininkuose – 261, Raigarde – 90, Šalčininkuose – 120, tuo metu Lavoriškėse – 240 vilkikų.

Muitinės departamentas nuo birželio 5-osios taiko sugriežtintą patikrą užkardant galimą sankcijų apėjimą ir prekių patekimą į Rusiją – vežėjai privalo pateikti tai įrodančius dokumentus.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Aš sužavėtas

kas per idiotizmas, kam sunkinamas žmonių darbas ir kokia iš to nauda?

Pilietis

Is viso, jei vezamos sankcionuojamos prekes, jos nrt tranzitu negali kirst nei rusijos nei baltarusijos. Kas is to kad cia pateiks dokumentus jos prekes pasieks psskirties vieta, o realiai nuses rusijoj. Gi nieks nesukontroliuos

SUSIJUSIOS NAUJIENOS