Eilės sparčiai mažės – „Sodra“ siūlo naują pagalbininkę Pereiti į pagrindinį turinį

Eilės sparčiai mažės – „Sodra“ siūlo naują pagalbininkę

2025-06-20 11:02
LNK inf.

Turbūt kiekvienas, vienu ar kitu gyvenimo etapu bendravęs su „Sodra“, savotiškai pasitikrino ir savo kantrybę, mat klausimų kiekiai milžiniški, todėl pagalbos iš darbuotojų kartais tenka ir palaukti. Bet eilės sparčiai mažėja ir panašu, jog tik dar mažės. Jau beveik 80 tūkst. žmonių pagalbos sulaukė iš Medos – „Sodros“ pokalbių roboto.

Eilės sparčiai mažės – „Sodra“ siūlo naują pagalbininkę
Eilės sparčiai mažės – „Sodra“ siūlo naują pagalbininkę / S. Lisausko / BNS, Freepik.com nuotr.

Apie šią naujovę, plačiau papasakojo „Sodros“ Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vyr. specialistė Jonaistė Jusionytė.

– Papasakokite, kaip veikia Meda.

– Meda yra „Sodros“ pokalbių robotukas, skirtas jums pagelbėti ir atsakyti į bendro pobūdžio klausimus. Pavyzdžiui, dažnai žmonėms vakare, po darbo, kyla klausimas – galbūt dėl pensijos, dėl išmokų, dėl įmokų – ir tuomet laisvai galite užklausti Medos.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Jei per 8 mėnesius išbandė beveik 80 tūkst. žmonių, vadinasi, 10 tūkst. žmonių per mėnesį bendrauja nebe su gyvu konsultantu, o su robotu?

– Taip, nes tai yra daug paprasčiau. Jeigu žmonės įprastai pabando pasinaudoti „ChatGPT“ paslauga, tai ji tikrai ne viską ras, kas susiję su „Sodra“. Tada žmonės ieško informacijos „Sodros“ oficialiame puslapyje. Kai jame sunku rasti, tada pagelbėja Meda. Jis gali paklausti natūralia kalba, gali daryti klaidas, o Meda atsakys mandagia, natūralia kalba ir jeigu ji nesupras – tikslinsis klausimą. Taip pat bus kategorijos, tai jeigu žmogus pamatys tam tikrą kategoriją, kuri jam aktuali, tai ir paspaus.

– Dažnai žmonės su Meda bendrauja nemandagiai?

– Kai Meda pastebi, jog kalba neatitinka jos standartų, ji atsako, jog mokosi ir paprašo patikslinti užklausą. Taip pat Meda yra treniruota suprasti asmens duomenis. Žmonės vis dar neatsargiai jais naudojasi ir į mūsų robotuką vis dar įkelia, pavyzdžiui, savo asmens kodą arba kitus kodus, kurių Medai tikrai niekada neprireiks. Ji konsultuoja tik bendro pobūdžio klausimais. Taip pat jai įterpta funkcija dėl įvairių socialių klausimų, tarkime, savižudybės. Ji gali nukreipti asmenį, ką jam daryti toliau.

– Ko ji negali?

– Meda kol kas negali konsultuoti balsu. Mes labai tikimės, kad artimiausiu metu prieisime prie šio projekto, nes yra labai daug žmonių, kuriems dėl įvairių negalių patogiau konsultuotis balsu. Meda kol kas konsultuoja tik dešimčia temų. Planuojame, kad bus penkiolika. Labai svarbu paminėti, kad nuolat tobuliname jos atsakymus. Tarkime, jūs galite nežinoti, ar jums reikia pašalpos, šalpos, pensijos ar išmokų. Meda po truputį jus užveda tinkama linkme.

– Ar jūs matote, apie ką tie pokalbiai su Meda vyksta?

– Mes iš to, kaip Meda atsako į klausimus, toliau ją treniruojame. Už Medos slypi šeši treneriai, kurie dirba mūsų skambučių informavimo centre ir ten jie susiduria su daugybe klausimų, daugybe klientų, daugybe nuogąstavimų ir visas situacijas deda Medai. Kartais yra dedamos net keistos situacijos, bet jos padeda žmogui susiorientuoti.

Jonaistė Jusionytė.

– Vyresnio amžiaus žmonės galbūt nėra labai laimingi šia inovacija?

– Galbūt yra kelios žmonių kategorijos, kurios renkasi Medą. Ji teikia atsakymus tik bendro pobūdžio klausimais, o ne dėl tam tikrų asmens duomenų, tai dažniausiai jaunas žmogus galėtų tiesiog susivesti tam tikrus klausimus ir gauti atsakymus. Vyresnio amžiaus žmonės, esame pastebėję, labiau nori gyvo kontakto ir konkretaus jų problemos sprendimo būdo. Tai tuomet jau reikia gyvos konsultacijos telefonu, gali būti ir raštu.

Kartais yra dedamos net keistos situacijos, bet jos padeda žmogui susiorientuoti.

– Kas yra Medos vardo krikštamotė arba krikštatėvis?

– Paprastai pasakysiu, kad prie šio projekto prisidėjo visas kolektyvas. Mes paskelbėme konkursą viduje, kad kuriamas pokalbių robotas, norime įdėti dalelę savęs ir žmonės už jį balsavo. Finale buvo išrinkta Meda.

– Kokie yra pagrindiniai žmonių klausimai?

– Dažniausiai kreipiamasi dėl privalomo sveikatos draudimo įmokų sumokėjimo, ligos išmokų, nedarbo išmokų ir pensijų kaupimo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra