Aktualu vairuotojams: ne kiekviena lempute kelią pasišviesi | KaunoDiena.lt

AKTUALU VAIRUOTOJAMS: NE KIEKVIENA LEMPUTE KELIĄ PASIŠVIESI

  • 0

Trumpėjančios dienos ir darganoti rudens orai lemia ir sudėtingesnes vairavimo sąlygas. Tvarkingi automobilių apšvietimo žibintai ir šviesos signalizacija tampa ypač svarbiu eismo saugumo veiksniu.

Patikrinti nesunku

Automobilių techninės apžiūros žinovas Ramūnas Vėlavičius atkreipė dėmesį, kuo ir kaip vairuotojai turėtų pasirūpinti, kad vis dar naudojamos ne tik naujos apšvietimo technologijos, bet ir senos bei nesaugios.

"Važiuodamas vairuotojas gali patirti diskomfortą dėl to, kad nepakankamai apšviečiamas kelias. Kartais netgi stebėtojas, esantis šalikelėje, gali matyti, kad pravažiuojančio automobilio šviesos skrodžia medžio viršūnes. Tokiu atveju akivaizdu, kad šviesos sureguliuotos netinkamai, o vairuotojas nebegauna išsamios informacijos apie aplinką ir kelio būklę tamsiuoju paros metu", – pastebėjo konsultacinės bendrovės "Transporto studijos" direktoriaus pavaduotojas R.Vėlavičius.

Pirmiausia, anot specialisto, automobilio žibintai turėtų būti tinkamai sureguliuoti, kad šviesos spindulys nebūtų nei per aukštai, nei pernelyg žemai. Įsitikinti, ar šviesos sureguliuotos tinkamai, galima pastačius automobilį priešais sieną ar vartus ir įjungus artimąsias šviesas. Tvarkingi artimosios šviesos žibintai turi šviesti taip, kad būtų aiški tamsią ir šviesią zonas skirianti linija, o abiejų žibintų linijos turi būti iš esmės viename lygyje.

Jei to nėra, vadinasi, žibintus reikia reguliuoti. Kartais problemos priežastis gali būti ir netinkamai į žibintą įstatyta lemputė. Netinkamas apšvietimo ir šviesos signalizacijos lempų pasirinkimas yra antroji priežastis, kodėl kelias gali būti apšviečiamas netinkamai.

Kartais netgi stebėtojas, esantis šalikelėje, gali matyti, kad pravažiuojančio automobilio šviesos skrodžia medžio viršūnes.

Gera, bet šviečia blogai

Automobilių lempučių rinkoje dažnai pasitaiko ir nekokybiškų produktų. Dėl to automobilio skleidžiamos šviesos spindulio sklidimo kampą reikėtų patikrinti kiekvieną kartą pasikeitus lemputę. Tokiu būdu galima įvertinti arba aiškiai pamatyti, ar abu šviesos žibintai šviečia vienodai, ar vienas iš jų nešviečia akivaizdžiai silpniau.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad pagal galiojančius reikalavimus porą sudarantys žibintai privalėtų turėti tas pačias šviesos ryškumo ir skleidžiamos šviesos spalvines savybes. Keičiant senesnes lemputes į naujesnes, kurios galbūt sukuria stipresnį apšvietimą, reikėtų keisti abi lemputes.

Kartais gali tekti pakeisti ne tik lemputes, bet ir žibintų gaubtus. Per ilgesnį laiką žibintų gaubtai, ypač polimeriniai, dėl įvairių pažeidimų, aplinkos poveikio ir natūralaus senėjimo tampa matiniai. Tokių šviesos gaubtų šviesos laidumas sumažėja, lemputės skleidžiama šviesa sudarkoma, dėl to pablogėja eismo sąlygos tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams.

"Specialistai galėtų įvertinti, ar tokius žibintų gaubtus būtų galima atnaujinti specialiomis priemonėmis, ar juos reikėtų keisti. Pasitaiko atvejų, kai praranda savo savybes atspindimieji paviršiai, kitaip vadinami reflektoriais – vietoje to, kad atspindėtų šviesą ir ją nukreiptų į kelią, šie reflektoriai šviesą sugeria. Kartais nuo reflektorių atšoka blizgi plėvelė, ir tai sudarko šviesos spindulį", – sakė R.Vėlavičius.

Kodėl ne balta?

Specialistas atkreipė dėmesį, kad ne mažiau svarbu yra ir tvarkinga šviesos signalizacijos įranga, kurios paskirtis yra informuoti kitus eismo dalyvius apie transporto priemonės buvimą kelyje bei apie tam tikrus vairuotojo atliekamus veiksmus arba ketinimus.

Nustojus veikti kuriai nors posūkio lemputei, posūkio rodikliai dažniausiai ima veikti didesniu nei įprasta dažnumu. Tokiu atveju patartina apžiūrėti automobilio posūkių rodiklius iš išorės. Analogiškai apžiūrimi ir gabaritiniai, stabdžių signalo žibintai bei valstybinio numerio ženklo apšvietimo žibintai.

"Jeigu posūkių rodiklių ar stabdžių signalų žibintai yra su skaidriais gaubtais, juose turi būti naudojamos lemputės su šviesos filtrais, kad skleistų atitinkamai oranžinę arba raudoną šviesą. Kartais vietoje lemputės su filtru įstatoma lemputė su skaidriu gaubtu. Tada lemputės mirksi baltai, o balta šviesa gali klaidinti arba neatkreipti dėmesio laiku. Dėl baltos šviesos eismo dalyviai gali ne laiku sureaguoti į keičiamą automobilio judėjimo kryptį, tai savo ruožtu gali sukelti avarijos riziką. Yra įrodyta, kad geltona šviesa kur kas labiau atkreipia žmonių dėmesį", – perspėjo R.Vėlavičius.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS