Alyva automobiliui – kaip vanduo žmogui | KaunoDiena.lt

ALYVA AUTOMOBILIUI – KAIP VANDUO ŽMOGUI

  • 2

Variklio alyvų gama, kaip ir patys automobiliai, nuolat sudėtingėja, nes daugėja transporto priemonių gamintojų sukurtų unikalių specifikacijų ir taip susidaro atotrūkis tarp universalių produktų ir gamintojų naudojamų specialiųjų alyvų. Kaip išvengti variklio remonto išlaidų dėl netinkamai pasirinktos alyvos?

– Kodėl alyva yra tokia svarbi?

– Alyva variklyje atlieka tris ypač svarbias funkcijas: mažina metalo paviršių trintį (variklio tepimas), perduoda dalį šilumos (variklio aušinimas) ir valo variklį (naudojami plovikliai, dispergentai ir kiti priedai). Jei naudojama netinkama alyva, ji nekeičiama gamintojo nurodytu periodiškumu arba alyvos lygis nuo vieno keitimo iki kito periodiškai netikrinamas, kyla pavojus patirti didelių nuostolių ir smarkiai pakenkti varikliui.

– Ar dėl netinkamai naudojamos alyvos gali sutrumpėti garantijos laikotarpis?

– Variklio alyva yra neatsiejama suprojektuoto variklio specifikacijos dalis. Gamintojas, atlikdamas variklio bandymus, nustato reikiamas alyvos savybes, kurios įtraukiamos į reikalavimų sąvadą (specifikaciją). Reikiamą alyvą būtina naudoti visu variklio eksploatavimo laikotarpiu, tačiau šis reikalavimas yra ypač svarbus garantijos laikotarpiu. Jei naudojama netinkama alyva, garantijos galiojimas gali nutrūkti.

– Kodėl taip svarbu parinkti tinkamą alyvą?

– Laikas, kai vienos markės variklio alyvos užtekdavo beveik visam automobilių parkui, seniai praėjo. Parinkti tinkamą variklio alyvą tapo sudėtingiau, nes varikliai gaminami vis įmantresni. Pagrindinė pažangos priežastis – griežtėjantys teisės aktais nustatyti aplinkos apsaugos reikalavimai. Gamintojai, stengdamiesi laikytis griežtų reikalavimų, reglamentuojančių kenksmingų medžiagų koncentraciją išmetamosiose dujose, ir prisitaikyti prie konstrukcijos ir medžiagų pokyčių, turi imtis tam tikrų priemonių, pavyzdžiui, montuoti EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacijos), išmetamųjų dujų valymo sistemas ir turbokompresorius. Išeitis – perėjimas prie specifinių produktų, pritaikytų pagal kiekvieno automobilių gamintojo reikalavimus. Šiuolaikiniams varikliams tepti reikia gamintojo nurodytomis savybėmis pasižyminčių alyvų.

– Kaip žinoti, ar alyva tinkama? Koks alyvos kiekis reikalingas?

– Vienas saugiausių būdų surasti tinkamų specifikacijų alyvą – pasinaudoti britų alyvų gamintojo "Comma" sukurtu paieškos įrankiu. Gamintojas įsipareigoja ir suteikia garantiją, kad šiuo įrankiu parinkta alyva konkrečiam automobiliui visiškai atitiks automobilių gamintojų nustatytas alyvos specifikacijas. Be to, čia taip pateikiama informacija, koks alyvos kiekis variklyje yra nustatytas gamintojo, bei pateikiamos rekomendacijos, kurį aušinimo, stabdžių, transmisijos ar vairo stiprintuvo skystį pasirinkti.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

G

Gamintojo rekomendacija 5w30.tokia ir pilu sėkmingai, o pilu pačią pigiausia bet visad 5w30. Nemoku už užrašą įmantrių ant bakelio. Realiai visi 5w30 privalo atitikti ta pati standartą ir kiek nori gali man pasakoti apie vardo privalumus aš ne šiaip vairuotojas todėl manęs pasakos apie stebuklingus priedus neveikia. Automobilis turi viską ką sugadintų atseit noname tepalas. Variklis jautrus comonrailinis dizeliukas, su turbina, be to parketinis visureigis tampo priekaba dviase, dažnai gerokai krauta. Ir be abejo ne vien asfaltu bet ir miškais pievom. Jau 140000 jau vien aš nuvažiavau dar kokiu 300000 nuvažiavo prancūzas. O vat tepalus keičiu visad laiku niekada netempiu... Ir jokių bėdų.

Jonson

Nrsamones rašo-turiu 2004 land rover, pagal gamintojo reikalavimus būtina pilti Castrol alyva 5/30,visa laiką pilu pigesne 5/30 Total ir iki šių dienų variklis puikiai dirba, visiskai nevalgo alyvos iki sekančio keitimo

SUSIJUSIOS NAUJIENOS