Automobiliai – tik dalis turgaus paveikslo | KaunoDiena.lt

AUTOMOBILIAI – TIK DALIS TURGAUS PAVEIKSLO

  • 7

Išgirdę žodžių junginį "automobilių turgus" dauguma galvoja labai paprastai – tai didžiulė transporto priemonių stovėjimo aikštelė, kurioje prie jų padėti lapeliai su informacija, kiek jie kainuoja. Visi čia parduodami automobiliai ir jų pardavėjai yra tik lengviausiai matoma visos prekybos verslo dalis.

Pluša visi

Užsienio šalyje automobilių pardavėjui iš Lietuvos pirmiausia reikia surasti tinkamą transporto priemonę. Neretas pardavėjas važiuoja į konkrečią užsienio šalį, kurioje apžiūri išsirinktus automobilius ir tuomet ieško Lietuvoje automobilvežių įmonės, kuri juos pargabentų į Lietuvą.

"Anksčiau dauguma pardavėjų patys parvažiuodavo išsirinktais automobiliais iš Vakarų Europos, tačiau ilgainiui nusistovėjo prekybos tvarka, kai, išsirinkęs ne vieną automobilį, pardavėjas jiems perka vietą automobilvežyje ir transporto priemonės saugiai juo pargabenamos į Lietuvą", – pasakojo Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.

Jis pastebėjo, kad vis dar pasitaiko ir prekybininkų, kurie patys ryžtasi parvažiuoti automobiliu į Lietuvą. Tokie automobiliai neretai pasipuošia tarytum išskirtinę kokybę ženklinančiu užrašu – "grįžo sava eiga". Taip pardavėjai elgiasi labai retai, nes kelionė reikalauja papildomo laiko, kurį konkurentas praleidžia bendraudamas su potencialiais pirkėjais.

V.Naujanis, automobilių prekybos verslą stebintis beveik ketvirtį amžiaus, atkreipė dėmesį, kad prekyba naudotais automobiliais yra tapusi šeimos verslu – vienas jos narys ieško automobilių ir važiuoja jų apžiūrėti į Vakarų Europą, kitas jau atgabentus į Lietuvą aprodo galimiems pirkėjams arba tvarko aptiktus trūkumus.

Neretai čia atvykę automobilių pirkėjai apsiperka ne tik Kauno automobilių turguje, tačiau ir mieste esančiuose prekybos centruose, tad mūsų šaliai prekyba naudotais automobiliais yra itin svarbi sudėtinė ekonomikos dalis.

Darbų netrūksta

Žodžio "trūkumai" V.Naujanis siūlo neišsigąsti. "Dažnai automobilis, atkeliavęs iš Prancūzijos ar Italijos, būna nusėtas įvairiais buferio įbrėžimais ar nedideliais įlenkimais – tokia pietiečių vairavimo kultūra. Tad automobilių prekiautojai, parsivežę jį į Lietuvą, stengiasi pašalinti įvairiausius pastebėtus trūkumus, kad pirkėjui būtų pateiktas, kiek įmanoma, tvarkingesnis", – sakė Kauno automobilių turgaus vadovas.

Jis kartu džiaugėsi, kad į Lietuvą vis rečiau užsuka automobiliai "frankenšteinai" – tokie, kai iš kelių automobilių bandoma suvirinti vieną padorų. "Dabar parduoti ruošiamo automobilio remonto darbai apsiriboja važiuoklės remontu – įvairių gumelių keitimu, dujų išmetimo sistemos sutvarkymu ar įbrėžimų naikinimu. Sutvarkomi ir automobilių salonai. Todėl pardavėjai dabar itin dažnai nevengia, o neretai ir patys pasiūlo kartu su pirkėju dalyvauti atliekant automobilio techninę apžiūrą", – pasakojo pašnekovas.

Valentinas Naujanis. Elijaus Kniežausko nuotr.

Tokius pokyčius lėmė tai, kad automobilių pardavėjai suprato, jog, stengiantis priversti važiuoti automobilius, kurie Vakarų šalyse jau buvo pripažinti netinkamais važinėti viešaisiais keliais, yra ir per brangu, ir atima labai daug laiko, todėl jau ne vienus metus į Lietuvą keliauja techniškai tvarkingi automobiliai, kuriems reikia atlikti minimalius remonto darbus. Taip pardavėjui nereikia sukti galvos, kaip kokybiškai suremontuoti automobilį ir jį parduoti. Jis gali skirti laiko kitų automobilių paieškai ar bendrauti su klientais.

Ne tik automobiliai

Taigi jau dabar matome, kiek žmonių ir jų atstovaujamų verslo šakų prisideda parduodant vieną automobilį. Kadangi apie 60 proc. Kauno automobilių turguje parduodamų automobilių iškeliauja į užsienį, darbo turi ir mutinės bei draudimo bendrovės – šiose įstaigose įforminami visi automobiliui parduoti ir išvežti į kitą šalį reikalingi dokumentai. Mokesčiais papildomas ir šalies biudžetas bei kitų verslo įmonių kasos.

Iš Lietuvos automobiliai išvežami taip pat įvairiausiais būdais – automobilvežiais, specialiais traukinio vagonais, skirtais transporto priemonėms vežti. "Nereikia pamiršti ir užsienio šalių piliečių, kurie atvyksta į Lietuvą ieškoti automobilio, mūsų šalyje sumokamų pinigų. Į mūsų šalį jie užsuka dažnai ne vienai dienai, tad jiems reikia ieškoti vietos, kur apsistoti, kur pavalgyti. Neretai čia atvykę automobilių pirkėjai apsiperka ne tik Kauno automobilių turguje, tačiau ir mieste esančiuose prekybos centruose, tad mūsų šaliai prekyba naudotais automobiliais yra itin svarbi sudėtinė ekonomikos dalis", – pasakojo V.Naujanis.

Jis taip pat teigė žinantis ne vieną automobilių pirkėją, kuris šiltuoju metų laiku, išsirinkęs automobilius ir sukrovęs į automobilvežį, kelias dienas praleisdavo ir Lietuvos kurortuose.

Rašyti komentarą
Komentarai (7)

alio

Pilna nauju auto salonuose...Pirk lizingu ir neturesi vargo...Ka kisi kiekviena menesi po pora simtu remontui tai geriau mokek bankui ir vazinesi su kvepianciu auto..Uz 10 000 euru nauji salonuose auto..Garantija 5-10 metu...Pasiskaiciuokit kas geriau...

T

Jo,uzsieni vien tik taksai vazineja:)) cia pagal viena proto boksta.

Kazys

Avarija avarijai nelygu. Nesu pirkęs sveiko automobilio. Matai ką perki susitvarkai sau, pasikeist nydaužytus laikiklius, liustras, bamperius, televizorius ir kitas plastmases prieky daug neikainuoja, o auto nuperku daug pigiau. Teisybė ir ta, kad nebeapsimoka tampyt, virint iš dviejų ir pan, nebent koks išskirtinis modelis ir labai gerų metų, paprasčiausiai per brangu. O dauguma mašinų nuperkama su sankabos, smagračių variklių defekrais, kurie lietuvos meistrų nebrangiai ir greitai sutvarkomi.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS