Automobilių savininkams – naujas mokestis

Automobilių savininkams – naujas mokestis

2004-11-30 09:00

Nuomonė

Automobilių savininkams – naujas mokestis

Galbūt kiekvienas „geležinio arklio“ savininkas netrukus mokės mokestį, kaip ir šuns šeimininkas. „Reinkarnuojamas“ senas tarybinis mokestis, tuomet vadintas turtingųjų mokesčiu (tik tais laikais mažalitražio automobilio savininkas galėjo būti laikomas turtingu). Prieš įvesdama naują mokestį, Lietuvos Vyriausybė nutarė patikrinti automobilių savininkų reakciją – finansų ministro Algirdo Butkevičiaus lūpomis atsargiai paskelbė apie planuojamą naujovę. Ministras sakė, kad mokestis tikriausiai bus įvestas nuo 2006 metų, o tikslus jo dydis bus nustatytas tik po ilgų konsultacijų. Jeigu politikai ryšis įvesti naują mokestį, tai gali būti 50-80 Lt.

Galima nuspėti daugumos žmonių reakciją – ji bus itin neigiama. Naujuoju mokesčiu ypač „džiaugsis“ neturtingiausi vairuotojai: pensininkai ir neįgalieji. Nors galima spėti, kad Vyriausybė numatys sąrašą lengvatininkų, kuriems mokestis bus šiek tiek sumažintas. Naujuoju mokesčiu neapsidžiaugs ir ūkininkai, turintys ir traktorių su priekaba, ir lengvąjį automobilį, ir kombainą. Naujojo mokesčio projekte neatsižvelgiama ir į tuos, kurie palikuonims saugo technikos paveldą – senovinius automobilius ir motociklus. Kolekcininkai ir mėgėjai yra surinkę nuo kelių iki keliasdešimties mašinų. Dabar šie žmonės bus priversti savo kolekcijas parduoti turtingiems kolekcininkams užsienyje. Daugumoje ES šalių saugantiems technikos paveldą taikomos mokesčių ir kitokios lengvatos. Pavyzdžiui, senovinių mašinų savininkai Vokietijoje gauna ypatingą valstybinės registracijos numerį. Už mašiną su tokiu numeriu nereikia mokėti mokesčio, mažesnė draudimo suma, mašinai leidžiama įvažiuoti į miesto centrą ir nepaisyti draudžiamųjų ženklų. Deja, kai buvo priimamas Transporto priemonių savininkų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymas, į kolekcininkų, kaip ir į kai kurių kategorijų pensininkų, interesus taip pat neatsižvelgta. Apmaudu, kad mes iš Vakarų perimame tik neigiamus dalykus.

Įstatymo kūrėjai tvirtina, jog mokestis leis kiemuose atsikratyti savininkų paliktų automobilių. Sumažės ir senų neekologiškų automobilių, kuriais žmonės vis dar važinėja – neva kai kurios šeimos turi kelias senas mašinas. Anot naujovės kūrėjų, žmonės tada mieliau pirks naujas mašinas. Be to, mokestis papildys biudžetą (Lietuvoje yra apie 1 mln. automobilių, vadinasi, valdžia gali tikėtis kasmet gauti 80 mln. Lt). Tai ypač aktualu, nes numatoma gyventojų pajamų mokestį mažinti nuo 33 iki 30 proc. - tada biudžetas nesurinks apie 350 mln. Lt. Dalį trūkstamų lėšų valstybė ketina surinkti iš dar vieno naujo – nekilnojamojo turto – įstatymo.

Automobilių mokestis renkamas Latvijoje (apie 150 Lt), Rusijoje (apie 20 Lt), Čekijoje (apie 190 Lt), Suomijoje (apie 400 Lt). Lenkijoje, Rumunijoje ir Baltarusijoje tokio mokesčio nėra. Valdininkai, kūrę naujovę, pabrėžė, kad daugelyje ES šalių automobilių mokestis gerokai didesnis, nei numatomas pas mus. Tačiau niekada nelygina vidutinių Lietuvos ir Danijos piliečių pajamų (kur automobilių mokestis – didžiausias ES, beveik 300 eurų).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų