Automobilių vagys keičia prioritetus

Automobilių vagys keičia prioritetus

2004-06-29 09:00

Kriminalas

Automobilių vagys keičia prioritetus

Lietuvos automobilių vagys, nors ir tebemėgsta tam tikrų markių ir modelių mašinas, vis dėlto stengiasi neatsilikti nuo laikmečio. Prie gausaus ypatingos rizikos zonai priskiriamų automobilių sąrašo, kur pagal tradiciją pirmauja „Audi“, prisijungia ir naujų markių mašinos.

Bendrovės „Lietuvos draudimas“ Klaipėdos atstovybės nuostolių reguliavimo centro vadovo Arūno Paulausko duomenimis, 2003 metais pavogta 30 automobilių „Audi“ (100 ir A6 modelių), 20 – įvairių modelių „Volkswagen Golf“, 20 - „Volkswagen Passat“ (dviejų paskutinių modelių), 18 – penktos serijos BMW, 16 - „Audi“ (80 ir A4 modelių), 13 – trečios serijos BMW, 11 – įvairių modelių „Mercedes“, 9 - „Volkswagen Transporter“, 6 - „Mazda“ (626 ir 6 modelių), 5 - „Volkswagen Sharan“.

A. Paulauskas sakė, jog pastaruoju metu vagys atranda naujų „tyrinėjimo objektų“, kurių anksčiau beveik nevogdavo. Tai - „Hyundai Accent“, „Opel Vectra“, SAAB, „Nissan Micra“, „Toyota Avensis“, „Renault Space“, kiti automobiliai. Vagių susidomėjimą šiais modeliais A. Paulauskas sieja su tuo, kad pastaruoju metu šie automobiliai tapo populiarūs tarp gyventojų, vadinasi, ir tarp vagių. Specialisto nuomone, nauji šių markių automobiliai dažniausiai vagiami detalėms. Gali būti, jog vagys vykdo konkrečių detalių užsakymus, nes automobilių kapinėse naujų ir mažai važinėtų (iki 5 metų) automobilių detalės neparduodamos.

A. Paulauskas tvirtina, kad automobilių vagysčių nemažėja. Lietuvai įstojus į ES, išryškėjo naujos kriminalinės tendencijos. Pasinaudodami susilpnėjusia pasienio kontrole, vagys įvaldo naujus maršrutus – į Lenkiją, Čekiją, Vengriją. Vagis domina ne tik automobiliai, bet ir jų detalės – pradėjo daugėti mašinų vagysčių tik dėl detalių. Nusikaltėliai ne tik parduoda detales, bet ir jomis komplektuoja po avarijų remontuojamus automobilius.

A. Paulauskas sakė, kad naujų ir mažai važinėtų automobilių savininkų pavojus tyko visur, net ir stovėjimo aikštelėse. „Tose aikštelėse automobiliai nesaugomi. Buvo atvejų, kad, pavogus automobilį iš aikštelės, jos savininkas neatlygino mašinos vertės todėl, kad aikštelės teikia ne automobilių apsaugos, bet tik stovėjimo paslaugas. Tai ar verta už stovėjimą mokėti 720 Lt per metus (po 60 Lt per mėnesį), jeigu, pridėjus porą šimtų litų, galima nusipirkti „kasko“ draudimą ir laikyti automobilį po langais“, - teigė A. Paulauskas. Tokia draudimo nuo vagysčių, stichinių nelaimių, sirgalių sugadintų automobilių, tyčinio padegimo rūšis – vienintelė, galinti apsaugoti automobilio savininką nepriklausomai nuo mašinos markės. „Visi lizingo būdu perkami automobiliai neatsitiktinai apdraudžiami „kasko“ draudimu. Lizingo kompanijos nenori rizikuoti savo turtu. Dabar padėtis tokia, kad automobilių vagysčių mažėjimo nematyti“, - sakė A. Paulauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų