Dešimtmetį kurta BMW svajonė

Dešimtmetį kurta BMW svajonė

2009-12-23 23:59
Kūrinys: dvylika metų Kaune kurtas "BMW 327/200" neįkainojamas.
Kūrinys: dvylika metų Kaune kurtas "BMW 327/200" neįkainojamas. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Pasipylė kibirkštys ir po keliasdešimties sekundžių nukrito elektrinių pjūklu perpjauta simbolinė grandinė su spyna. Nuo automobilio nuslydus audeklui, susigrūdusi minia neslėpė nusivylimo. Tačiau netrukus paaiškėjo, kad folija apklijuota mašina tebuvo pokštas. Paslėptas unikalus "BMW 327/200" kabojo virš jo.

Iškilmės originaliame garaže

Buvusiame Kauno mėsos kombinate praėjusią savaitę "Bike Show Millennium" idėjos autorius ir pagrindinis organizatorius verslininkas Julius Urbaitis pristatė dvylika metų kurtą automobilį. Daugiau nei 70 specialistų kurtas dramblio kaulo spalvos "BMW 327/200" – šiek tiek modifikuota "BMW 327/80" kopija.

"Prašom šiek tiek atsitraukti", – garaže, kur buvo slapta gaminamas unikalus automobilis, distancinio valdymo pulteliu atidarydamas stilingo automobilio bagažinę, po to – stogą, šypsojosi J.Urbaitis. Netrukus jo rankose sušmėžavo raktas su įspūdingu pakabuku iš aukso, deimantų, titano ir emalio. Julius šyptelėjo: "Apžiūrėkite, bet grąžinkite."

Idėja Lietuvoje pagaminti automobilį 1997 m. kilo inžinieriui konstruktoriui Kęstučiui Šileikai. Dar po poros metų jis ėmė dirbti kartu su lėktuvų konstruktoriumi Arkadijumi Kazlausku ir biologu Aleksejumi Panovu.

Originalas kainavo 850 svarų

"Yra nedaug automobilių, pagamintų praėjusio amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje, kuriuos norėčiau įsigyti, – aplink degant žvakėms, niūrioje, vėsioje, metalu kaustytoje buvusio Mėsos kombinato neoficialioje erdvėje "Potiomkinas", vertindamas originalų "Frazer Nash-BMW 327/80", atviravo J.Urbaitis. – Nesu BMW aistruolis, tačiau tai – labiausiai užbaigtas ir rafinuotas šio periodo automobilis. Vienas tų kabrioletų, kuris puikiai atrodo ir be stogo, ir su juo."

Senų automobilių gerbėjai mano, kad BMW kūrinys, paženklintas skaičiumi 327, yra vienas iš gražiausių automobilių su nuimamu stogu. Kabrioleto formą jam suteikė Georgas Autenriethas iš Darmstadto.

1938–1941 m. gamintas "Frazer Nash-BMW 327/80" kainavo 850 svarų sterlingų. Šiuo metu jo kaina svyruoja nuo 55 iki 130 tūkst. svarų sterlingų. Iš viso buvo pagaminta 569 vienetai. 1110 kg svorio, 6 cilindrų 1971 kub. cm su "3 Solex" varikliu, 4 pavarų greičių dėžės beveik puspenkto metro ilgio mašina galėjo išvystyti 96 mylių per valandą greitį.

Auksas ir mamuto kaulas

Kurdami unikalų automobilį Kaune specialistai ne kartą keitė planus, intensyviai dirbo. Į pagamintą rėmą netilpo galingas variklis, todėl mašiną pailgino ir paplatino. Įspūdingo kabrioleto gamybos procesas pasistūmėjo 2006 m., kai prie jo prisijungė kaunietis verslininkas J.Urbaitis, subūręs didelę profesionalų komandą.

"Ko nesugebėjome patys, konsultavomės ir prašėme pagalbos įvairių sričių asų, – Julius neslėpė, kad buvo pavydo, pesimizmo, netikėjusių, kad jo suburtai komandai pavyks sukonstruoti šį automobilį. – Vykome į Čekiją, Lenkiją, Vokietiją, Latviją. Detalių siuntėmės iš JAV, Rusijos ir Anglijos."

Automobilyje yra aukso, mamuto kaulo detalių, juvelyrikos. Rankenėlės, rankenos, jungikliai, šviestuvai, raktai, ratai, apdailos detalės prietaisai ir net gesintuvas – autoriniai menininkų darbai.

Vien ant variklio dangčio sumontuota daugiau nei 150 tekintų, frezuotų ir poliruotų nerūdijančio plieno detalių.

Neįkainojamas ir neparduodamas

4,7 m ilgio 1350 kg sveriančio "BMW 327/200" korpusas pagamintas iš aliuminio, karbono, plieno. Jame įmontuotas 6 cilindrų 2494 kub. cm variklis su karbiuratoriais ir įpurškimu. 4 pavarų automatinė greičių dėžė, diskiniai stabdžiai. Maksimalus automobilio greitis – 240 km per val., o 100 km greitį jis išvysto per 7,8 sek.

Salono apdaila, bagažinė, kabrioleto stogas – iš alkantaro, verstos odos pakaitalo, kilimai apsiuvinėti oda, o 150 g svorio vairas – iš Italijos. Tokie vairai italų kompanijos kuriami "Lamborghini" automobiliams.

"Lietuviai sukonstravo unikalų automobilį, – gyrė po 10–12 valandų per dieną dirbusius meistrus Julius. – Jie įrodė, kad gali surinkti bet kokį automobilį. Kad ir "Bugatti".

Kokia jo kaina? 12 tūkst. litų, juokėsi Julius, o po to jau rimtai pridūrė, kad šis BMW neįkainojamas ir neparduodamas.

Automobilio numeriai 666 išdavikiškai skelbė, kad šia mašina, bent jau pradžioje, pavasarį, važinės vadinamuosius velniškus skaičius mėgstantis J.Urbaitis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų