Dviratininkų lenkimas: vairuotojai apie 1,5 m atstumą pamiršta | KaunoDiena.lt

DVIRATININKŲ LENKIMAS: VAIRUOTOJAI APIE 1,5 M ATSTUMĄ PAMIRŠTA

  • 8

Nuo praėjusių metų Lietuvoje galioja dviratininkų lenkimo saugiu atstumu rekomendacija, tačiau eismo ekspertai pripažįsta, kad tautiečiams dar yra kur tobulėti.

Pastebima, kad automobilių vairuotojai vis dar per mažu atstumu lenkia dviratininkus, taip pat lenkimo manevrus atlieka pavojingose kelio atkarpose ir nepaisydami Kelių eismo taisyklių (KET).

Socialinės iniciatyvos "Pusantro metro" sumanytojai viliasi, kad jau netrukus situacija ims sparčiau keistis į gera. Tereikia visiems pradėti nuo savęs – net ir patiems dviratininkams.

Pasak vieno iš iniciatyvos "Pusantro metro" Rimvydo Pociaus, idėja realizuoti šią iniciatyvą gimė iš susitikimų su dviratininkų bendruomenėmis, o atlikta reprezentatyvi vairuotojų apklausa atskleidė, kad didžioji dalis jų įžvelgia dviratininkų lenkimo problemą.

Net 75 proc. respondentų pritarė, kad lenkdamas dviratininką transporto priemonės vairuotojas turėtų laikytis konkretaus atstumo.

"Net 75 proc. respondentų pritarė, kad lenkdamas dviratininką transporto priemonės vairuotojas turėtų laikytis konkretaus atstumo. Trečdalis vairuotojų jį ir įvardijo – 1,5 m. Matydami tokius rezultatus ir spragą KET, nusprendėme inicijuoti pokyčius ir įtvirtinti nuostatą, kokiu saugiu atstumu turėtų būti lenkiami dviratininkai", – teigia R.Pocius. Jis pripažįsta, kad diskusijų dėl konkretaus atstumo, kuriuo reikėtų lenkti dviratininkus, būta ir anksčiau, tačiau tik pernai ši idėja galiausiai virto realybe.

Pagal Susisiekimo ministerijos parengtą siūlymą, nuo praėjusių metų rudens nustatyta rekomendacija, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, lenkdami dviratininkus, tai darytų ne mažesniu kaip 1 m atstumu, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažesniu kaip 1,5 m, jei važiuoja greičiau", – primena R.Pocius.

Nors rekomendacija į KET įtraukta jau daugiau nei pusę metų, pripažįstama, kad dar ne visi vairuotojai paiso šio punkto. Kaip pasakoja Vilniaus "Dviračių mokyklos" atstovas ir dviračių treneris Vaidas Rimkus, išmynus į gatvę gana dažnai tenka susidurti su automobilių vairuotojų keliamu pavojumi.

"Situacija kol kas pernelyg nepasikeitė. Iki šiol vairuotojai vis dar dažnai galvoja, kad dviratininkas turi važiuoti kuo arčiau kelio krašto, toks mąstymas užsilikęs dar nuo sovietmečio. Dar vienas dalykas – vairuotojai patys neskaito naujausių taisyklių ir jų nėra pasiekusi informacija, kaip rekomenduojama lenkti dviratininkus", – įsitikinęs V.Rimkus. Profesionalus dviratininkas pastebi, kad KET dažniau nepaiso vyresni vairuotojai, jie taip pat nevengia signalizuoti dviratininkams, kad šie pasitrauktų į šalį, o kartais ir visai prispaudžia juos prie kelio krašto.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

:)

sprendziant is komentaru, tai dviratininkas turetu vaziuoti apsikarstes granatomis ir metyt jas i naglus automobilistus, nes sie dviratininkus neskaito eismo dalyviais, skelbia jiems atvira kara, vairuotojai vadovaujasi logika "mano masina didesne todel dviratis turi begt i sona ir nesimaisyt", tai pagal tokia logika reiketu vazinet su tanku ir tada jau automobilistai galetu begt i sona ir nesimaisyt, pajaustu ka patys kitiems daro....

...

Na, dviratininkas Dviratininkui nelygu...

Sauga s

Bùtū mano valia---dviračiai važiuotų tik jiems skirtais takais ir netrukdytų automobilių eismo., mažiau būtų eismo įvykių ir ir daugiau išgelbėtų gyvybių !
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS