Dziudo ir motociklas

Dziudo ir motociklas

2010-08-04 23:59
Komplimentai: važiuojamas "Honda Gold Wing" jautiesi patogiai tarsi sėdėtum prabangiame automobilyje.
Komplimentai: važiuojamas "Honda Gold Wing" jautiesi patogiai tarsi sėdėtum prabangiame automobilyje. / Tomo Raginos nuotr.

Jis sveria 460 kg, bet yra patogus, todėl juo važiuodamas jautiesi tarsi "Mercedes" automobilyje. Taip šypsodamasis savo 2003 m. motociklą "Honda Gold Wing" įvertino Lietuvos dziudo federacijos prezidentas Vigmantas Sinkevičius.

Trečiasis pirkinys

Baltas, švarus kimono, administracinis darbas, treniruotės su vaikais. Juodi drabužiai, kartais suplyšę džinsai ir kelionės motociklu. Vigmantas šyptelėja: "Šie kontrastai suteikė pilnatvę."

47-erių vyras – devynerius metus Lietuvos dziudo federacijos prezidentas ir beveik dešimt metų aktyviai važinėja motociklu. Tokią, kaip ši vasara, jam beveik nereikia ir automobilio.

"Honda Gold Wing" – trečiasis sportiško vyro motociklas. Iš pradžių buvo "Kawasaki Vulcan", po to – "Suzuki Intruder".

Pastarąjį motociklą Vigmantas buvo pakeitęs neatpažįstamai. Vyras juokiasi prisipažinęs, kad tada sirgo puošybos liga. Ir dabar šis tarptautinio baikerių klubo "Big Gang MC" prezidento kitam klubo nariui atiduotas motociklas atrodo įspūdingai.

"Tačiau, – šyptelėja V.Sinkevičius, – jau nuvažiavę 50 kilometrų, žvalgydavomės vienas į kitą norėdami sustoti išgerti kavos, nes "Suzuki Intruder" buvo labai kietas ir nepatogus sėdėti."

Privalumai vėsiu oru

Mėlynai violetinės spalvos 2003 m. motociklo "Honda Gold Wing" variklis – 1,8 l. 100 km motociklas mieste išnaudoja apie 7, autostradoje – apie 6 l benzino.

"Variklio galingumas – kaip "VW Golf", važiavimo kokybė ir komfortas – kaip "Mercedes Benz", – aiškino V.Sinkevičius.

Dziudo federacijos prezidentas patenkintas varikliu ir ypač kokybiška "Hondos" pavarų dėže: "Nereikia, kaip sakoma, "gaudyti bėgių".

"Honda Gold Wing" – labai patogus kelionėje: į dėžę galima susidėti kelis šalmus, atsarginius drabužius nuo lietaus ir, nusikvatoja V.Sinkevičius, butelį viskio baikerių vakaronei prie laužo.

"Šildomos rankenos, pučiamas šiltas vėjas į kojas, – šie privalumai, pastebėjo Vigmantas, ypač patogūs važiuojant spalį ar lapkritį, kai kartais oro temperatūra būdavo 5–6 laipsniai šilumos. – O šią ypač karštą vasarą praverčia puiki variklio aušinimo sistema. Daugelio motociklų savininkai kenčia nuo variklio sklindantį karštį."

Vienas nepakelsi

Kokie apie 30 tūkst. eurų kainavusios "Honda Gold Wing" minusai? V.Sinkevičius neslepia, kad mieste reikia įprasti valdyti sunkų motociklą. Dažni šviesoforai, perėjos ir kitos vietos, kur reikia sustoti, reikalauja daug fizinės jėgos, nes sėdėdamas ant motociklo asfaltą lieti tik pirštų galiukais.

"Kartą, pernelyg pasitikėdamas savimi, pernelyg greitai stabdžiau ir motociklas apvirto ant šono. Vienas jo negalėjau pakelti. Vairuodamas šio modelio motociklą, turi atsiminti, kad jis sveria 460 kg ir jei netyčia nuvirs ant šono – nepakelsi."

Ar jis norėjo būtent tokios spalvos – mėlyno su violetiniu atspalviu motociklo? Vyras gūžtelėja plačiais pečiais: "Atsitiktinumas. Beje, "Suzuki Intruder" taip pat buvo mėlynas."

Svarbiausia – ne spalva, nusikvatojo humoro jausmo nestokojantis V.Sinkevičius, o kas yra tarp kojų – 1800 kub. cm variklis – turi įtakos!

Idealiausias greitis

Dziudo federacijos prezidentas pasakojo, kad niekada nevažiuoja 200 km/val greičiu. Kartą pabandė trumpai, kai tam buvo idealios aplinkybės, ir pakanka. "Honda Gold Wing" galėtų važiuoti iki 250 km/val., bet ar to reikia?

"Dažniausiai draskosi nepatyrę ir jauni vairuotojai, – įsitikinęs Vigmantas. – Su patirtimi ateina ir protas. Be to, didžiausią malonumą pajunti vasarą autostrada važiuodamas apie 140 km per val. greičiu."

Važiuodamas motociklu vyras gavo ir nemalonių adrenalino dozių. Kaune važiuojant Kęstučio gatve, iš šalutinės Maironio gatvės staiga išsuko garbaus amžiaus vairuotojas.

"Stabdžiau ir verčiau motociklą ant šono", – nenorėdamas įsirėžti į automobilį Vigmantas neturėjo kito pasirinkimo. Smarkiai nusibrozdino ranką, aplankstė mašinos šoną, o ant motociklo beveik neliko jokių žymių. "Sutrikęs žmogus tepratarė: atleisk, pašvietė saulė ir nepastebėjau, kad aš šalutiniame kelyje", – prisiminė federacijos vadovas.

Bus ir "Harley Davidson"

Apie 50 tūkst. km su "Honda" nuvažiavęs vyras neretai vyksta į Rusiją. Jam ilgam įsiminė 700 km ilgio kelionė nuo Maskvos iki Baltarusijos sienos, kai pliaupė lietus, o slidžiu keliu vienas po kito važiavo vilkikai.

Dar vieną dozę adrenalino Vigmantas patyrė dėl savo kaltės. Po žiemos nepatikrino oro slėgio padangose ir važiuodamas per Baltarusiją staiga pajuto, kad sprogo galinė padanga: "Pradėjo mėtyti galą, pamažu pristabdžiau ir viskas baigėsi laimingai. Laimė, kelias buvo beveik tuščias."

Ar Dziudo federacijos prezidentas svajoja apie baikerių vertinamą ir motociklų karaliumi tituluojamą "Harley Davidson"?

Tik japoniškais motociklais važinėjęs Vigmantas neslėpė, kad kitas motociklas bus būtent "Harley Davidson". Po akimirkos vyras šyptelėjo: "Prisiminiau dar vieną "Honda" minusą. Kodėl jie vadinami troleibusais? Jų variklis dirba tyliai. O geriausia muzika – skambanti iš variklio. To iš "Harley Davidson" niekas neatims."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų