EK atstovybės vadovas: dalį automobilių siūlant tikrinti kasmet, siekiama mažinti žūčių Pereiti į pagrindinį turinį

EK atstovybės vadovas: dalį automobilių siūlant tikrinti kasmet, siekiama mažinti žūčių

2025-04-28 09:45

Europos Komisijai (EK) siūlant kasmet tikrinti senesnių nei dešimties metų automobilių techninę būklę, jos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega sako, kad taip siekiama mažinti žūčių skaičių Bendrijos keliuose.

EK atstovybės vadovas: dalį automobilių siūlant tikrinti kasmet, siekiama mažinti žūčių
EK atstovybės vadovas: dalį automobilių siūlant tikrinti kasmet, siekiama mažinti žūčių / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

„Sakyčiau, kad svarbiausias dalykas, kurį norime užtikrinti, tai mažiau žūčių keliuose“, – LRT radijui pirmadienį kalbėjo M. Vaščega.

Pasak jo, nors žūčių statistika gerėja, pernai Europos Sąjungos (ES) valstybių keliuose žuvo beveik 20 tūkst. žmonių.

„Kiekvienas žingsnis, kurį galime padaryti, kad tų žūčių būtų mažiau, labai stipriai padeda visuomenei, padeda bet kuriam iš mūsų, kuris yra susidūręs su eismo nelaimėmis. Senesni automobiliai dažniau patiria techninius gedimus, o kasmetinė apžiūra leidžia greičiau identifikuoti pavojingus defektus“, – nacionaliniam transliuotojui sakė M. Vaščega.

Kaip praėjusią savaitę skelbė EK, siūloma visapusiškai peržiūrėti Bendrijos kelių eismo saugumo ir transporto priemonių registracijos taisykles ES keliuose siekiant geresnio saugumo ir oro kokybės.

Anot Komisijos, siūlomi pakeitimai pirmiausia nukreipti į patikros pritaikymą naujoms transporto priemonėms, tarp jų – elektromobiliams. Siūlomi nauji testai elektroninėms saugumo sistemoms, taip pat saugai ir emisijai svarbių sistemų programinės įrangos tikrinimas.

Taip pat siūloma registruoti odometrų rodmenis nacionalinėse duomenų bazėse, kad valstybės galėtų keistis jų istorija, skaitmeninti automobilių registraciją ir techninės apžiūros sertifikatus, pusmečiui pripažinti kitoje ES narėje atliktą techninę apžiūrą.

Be to, EK siūlo senesnius nei dešimties metų automobilius ir furgonus tikrinti kasmet, paprastinti prieigą prie transporto priemonių techninių duomenų apžiūros centrams.

„Pavyzdžiui, tokiais atvejais, kai norime sužinoti, ar kilometražas mūsų perkamo automobilio yra tikras ar netikras, yra priemonių, kurios numatytos, kad kilometražo suklastojimas būtų kur kas sudėtingesnis dalykas ir būtų galima pasitikėti tuo, kas nurodoma kilometraže“, – pažymėjo M. Vaščega.

Jis pažymėjo, kad dabar siūlomi pakeitimai bus diskutuojami ES Taryboje ir Europos Parlamente, todėl „nereikia nuogąstauti, kad viskas pasikeitė“.

„Pažiūrėkime, kol kas man sudėtinga vertinti, bet aš matau, kad dauguma ES valstybių, įsivesdamos tai savo nacionaliniuose teisės aktuose, palaiko tokį dalyką“, – sakė EK atstovybės Lietuvoje vadovas.

Anot techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovo Renaldo Gabarto, „koreliacija tarp (automobilių – BNS) amžiaus ir nustatomų trūkumų yra visiškai tiesioginė“.

R. Gabarto LRT radijui pateiktais duomenimis, apie 12 proc. naujų automobilių, po trejų metų pirmą kartą atvykusių į techninę apžiūrą, turi nebūtinai didelį defektą.

„Fiksuojamų didelių trūkumų kreivė tolygiai auga, ir 5–6 metų automobilis (…) vidutiniškai jau turi šiek tiek daugiau negu pusantro didelio trūkumo. Tas techninių trūkumų augimas stabilizuojasi ties 13–15 metais, tada vidutiniškai fiksuojama apie 4,5 didelio trūkumo vienam automobiliui“, – nurodė R. Gabartas.

„Jeigu būtų priimtas tas sprendimas (…), kaip ir visi kiti sprendimai, tikėtina, būtų numatytas koks nors pereinamasis laikotarpis ir atsirastų papildomos techninės apžiūros stotys, papildomos linijos“, – pažymėjo jis.

EK teigimu, siūlomi pakeitimai susiję su ES kelių eismo saugumo politikos programoje įtvirtintu tikslu iki 2050-ųjų Bendrijos keliuose žuvusių ir sunkiai sužeistų žmonių skaičių sumažinti beveik iki nulio, o iki 2030 metų – 50 procentų.

Anot Komisijos, pataisos 2026–2050 metais padėtų išgelbėti apie 7 tūkst. gyvybių ir išvengti maždaug 65 tūkst. rimtų sužalojimų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Spike

Eilinė melagystė ir demagogija: daugiausia žūčių yra dėl per didelio greičio. O čia tik užslėpta pastanga padidint automobilių gamintojų pardavimus
1
0
tai

kad dauguma autoįvykių susiję ne su techniniais, o proto trūkumais, ir priešingai, kuo auto naujesnė ir brangesnė, tuo dažniau ji daužoma :)
2
0
Jau patikėjau

Kazin ar vascega nesusijes su izimiuoju brazausko parankiniu kestuciu
0
0
Visi komentarai (3)