Guinnesso rekordų knygoje – ekologiško „Mirai“ įrašas | KaunoDiena.lt

GUINNESSO REKORDŲ KNYGOJE – EKOLOGIŠKO „MIRAI“ ĮRAŠAS

  • 0

Naujasis "Toyota Mirai" pasiekimas įrašytas Guinnesso rekordų knygoje: šiuo modeliu įveikta ilgiausia distancija vandenilio kuro celių elektromobiliu, per kelionę nepapildžius bako.

Nuvažiavo 1 360 km

"Toyota Mirai XLE" pavyko nuvažiuoti 1 360 km Pietų Kalifornijoje (JAV).

Neseniai amerikiečių "Ward's Automotive" surengtus "10 geriausių variklių ir pavaros sistemų" rinkimus laimėjęs "Toyota Mirai" nubrėžė naują nuvažiuojamo atstumo siekį tarp nulinės emisijos automobilių.

"2016-aisiais "Toyota Mirai" buvo pirmasis masinės produkcijos vandenilio kuro celių varomas elektrinis automobilis, parduodamas Šiaurės Amerikos salonuose, o dabar naujos kartos "Mirai" siekia pasaulio rekordų, – sakė Bobas Carteris, "Toyota Motor North America" vykdomasis prezidentas. – Mes didžiuojamės, kad esame šios nuostabios technologijos, diegiamos mūsų augančioje nulinės emisijos automobilių gamoje, lyderiai."

Rekordinį važiavimą akylai stebėjo Guinnesso rekordų organizatoriai: jie prižiūrėjo, kad būtų laikomasi griežtų taisyklių ir dokumentacijos procedūrų.

Technologijos galia

Į dviejų dienų kelionę, prasidėjusią "Toyota" vandenilio kuro celių plėtros grupės centre "Toyota Technical Center" (TTC) Gardenoje (Kalifornija), išsiruošė patyręs ilgų nuotolių keliautojas Wayne'as Gerdesas su kolega Bobu Wingeriu.

Ekipažas Ramiojo vandenyno pakrantės greitkeliu traukė į Pietus iki San Ysidro, paskui – į Šiaurę, iki Santa Barbaros, pakeliui aplankydamas Santa Monikos ir Malibu paplūdimius. Vyrai grįžo į TTC tą patį vakarą, kai nuvažiuotas atstumas siekė 761 km, o pakeliui dukart susikeitė vietomis.

"Toyota Mirai" kelionė be poreikio sustoti pripildyti baką rodo vandenilio kuro elementų technologijos galią.

Kitą dieną – vietinės išvykos: rekordo siekiantis duetas riedėjo dar 599 km San Diego greitkeliu tarp Los Andželo ir Orindžo apygardos per rytines ir vakarines piko valandas, kol "Toyota Mirai XLE" nebeliko vandenilio, ir grįžo į TTC iš viso įveikęs 1 360 km.

"Per savo karjerą turėjau galimybę matyti neįtikėtinų bandymų: tarp jų buvo keli, susiję su atstumu. "Toyota Mirai" kelionė be poreikio sustoti pripildyti baką rodo vandenilio kuro elementų technologijos galią. Ši technologija ir "Toyota" komandos sukurtas sumanus dizainas atvedė iki istorinio momento", – pabrėžė Guinnesso rekordų teisėjas Michaelis Empricas.

Optimizuota misija

"Mirai" iš viso sunaudojo 5,65 kg vandenilio, o pakeliui pravažiavo 12 vandenilio stotelių (į jas neprireikė užsukti).

Dažniausiai automobilis važiavo piko metu, esant 18–28 °C šilumos, neišskyrė nė vieno gramo anglies dioksido (per analogišką kelionę vidaus degimo variklį turintis automobilis būtų išmetęs apie 301 kg CO2).

Įspūdingų rezultatų pavyko pasiekti ir patyrusių bei ilgų nuotolių važiavimo subtilybes išmanančių vairuotojų dėka. Jie optimizavo "Mirai" darbą, esant specifinėms oro ir važiavimo sąlygoms. Be to, rekordininkai pasinaudojo keliais pagrindiniais patarimais, kaip taupiai važiuoti.

Anot W.Gerdeso ir B.Wingerio, pirmiausia reikia atlikti automobilio priežiūros darbus: pasirūpinti važiuoklės suvedimu, oro slėgiu padangose, atsisakyti nebūtinų krovinių ir įrangos, patikrinti variklį. Vairuojant derėtų vengti staigaus pagreitėjimo arba smarkiai stabdyti, nevažiuoti dideliu greičiu, optimizuoti mechaninių ar elektrinių prietaisų darbą.

"Mirai" įdiegta sistema "Drive Mode Select" su "Eco" režimu, kontroliuojanti oro kondicionieriaus veikimą. Be to, kaip ir "Toyota" hibridiniuose modeliuose, "Predictive Efficient Drive" sistema gali įsiminti nuolatinius maršrutus, kad optimizuotų baterijos įkrovą, iškrovą ir maksimaliai padėtų taupyti degalus bei didinti nuvažiuojamą atstumą.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS