Kartais automobilis – geriau nei lėktuvas

Kartais automobilis – geriau nei lėktuvas

2009-12-30 23:59
Komplimentai: A.Šliupas antrą kartą iš eilės pasirinko jį nenuviliantį "Saab 93".
Komplimentai: A.Šliupas antrą kartą iš eilės pasirinko jį nenuviliantį "Saab 93". / Gedimino Bartuškos nuotr.

Kauno tarptautinio oro uosto generalinis direktorius Arijandas Šliupas jau antrą kartą pirko Lietuvoje ne itin populiarų automobilį – "Saab".

Giria patogias sėdynes

"Labai patogios sėdynės, – giria Švedijoje gaminamą mašiną Arijandas. – Įvertinau važiuodamas į ilgas keliones. Be to, kasdien važinėju iš Vilniaus į Kauną ir atgal. Sėdynėmis džiaugėsi ir per visą nėštumą "Saab" važinėjusi žmona."

"Saab" vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio sėdynių patogumą įvertina ne vienas šiomis mašinomis važinėjęs specialistas.

"Tai – ne tik patogios sėdynės, – apie vieną patogiausių ir bene saugiausių vairuotojo sėdynių Europoje kalba Kauno oro uosto generalinis direktorius. – Testais įrodyta, kad, įvykus avarijai, sėdynės atlošas puikiai apsaugo kaklą."

2004 m. juodos spalvos "Saab 93" A.Šliupui prieš dvejus metus pakeitė analogišką 2001 m. šios mašinos versiją. 2,2 l talpos turbo dyzelis variklis 100 km sunaudoja 7, o vasarą ypač dažnai važinėjant autostrada – 6,5 l dyzelino.

Tarp vagių nepopuliarus

"Daugiafunkcinis vairas, automatinė greičio palaikymo sistemos kontrolė, – vardijo privalumus A.Šliupas. – Yra ir tik šiam automobilių būdingų malonių detalių. Papurškus ant priekinių langų valymo skysčio, po keliasdešimt sekundžių valytuvai automatiškai įsijungia antrą kartą, nes nuo stiklo kraštų subėga nenuvalytas skystis."

Arijandas neslepia, kad perkant automobilį įtakos turėjo ir kaina: analogiškos komplektacijos "Audi", BMW kainavo apie 15 tūkst. litų brangiau. "Saab" mažiau populiarus tarp vagių, todėl pigiau kainuoja ir kasko draudimas.

Mašinoje skirtas didelis dėmesys ir ant langų susikaupusiai rasai nupusti. Jei salone drėgna, sistema greitai atgaivina mašinos stiklus. Gyvendamas Anglijoje dėl šios priežasties A.Šliupas daug vargdavo važinėdamas itališkais automobiliais.

"Maloni, eikli, gana agresyvi mašina. Ji greitai reaguoja į komandas, todėl protingai vairuojant galima išvengti nemalonių situacijų, – Arijandas nuoširdžiai gyrė "Saab 93". – Pirkinys ir emocinė išraiška. Nesu abejingas ir mašinos išvaizdai."

Pernelyg minkšta važiuoklė

Kiekvienas automobilis turi ir minusų. Kuo vis dėlto liūdina "Saab"? Brangus servisas? Mitas, įsitikinęs Arijandas.

"Tiesa, jį sunkiau parduoti, nes šios mašinos mūsų šalyje nėra populiarios, – neslepia Kauno oro uosto vadovas. – Specializuotame servise kainų skirtumo nepastebėjau. "Saab" dabar priklauso "General Motors", todėl gaminama daug detalių."

Tačiau "Saab 93", pripažino Arijandas, turi ir minusą. Vilnietis labiau vertina ankstesnio modelio važiuoklę: "Ankstesnį "Saab 93" vadino lygintuvu. Dabar susidaro įspūdis, kad važiuoklė per minkšta, atsirado nemalonių pašalinių garsų. Norėjau keisti amortizatorius, tačiau jie geri."

Sunkiai juntamas greitis

Renkantis automobilį A.Šliupui labai svarbu variklio galia ir ekonomiškumas. Generalinis direktorius neslepia, kad labai norėjo pirkti 2005 m. laidos 6 pavarų automatinę greičių dėžę turintį "Saab 93" su 1,9 l talpos, 110 kW galios naujos kartos turbo dyzeliniu varikliu: "Deja, jų kaina buvo solidesnė."

Koks vairuotojas yra Arijandas: labai agresyvus ar ramus? A.Šliupas šypsosi: "Šie automobiliai lyginami su aviacija. Važiuodamas nejaučiu greičio. Kartais autostradoje, kai nėra mašinų, nepajunti, kad matuoklis rodo 180 km per valandą greitį."

Tačiau, pabrėžia A.Šliupas, jis vairuoja protingai, taisyklių nepažeidinėja, o už greičio viršijimą net važinėdamas "Saab" beveik kiekvieną dieną autostrada baustas tik kartą.

Kaune – sudėtingesnis žymėjimas

Pastebėjimas, šyptelėja, A.Šliupas. Jei autostrada priekyje antra eile, kai pirmoji tuščia, važiuoja mašina, o tu nori ją aplenkti, dažniausiai tai bus BMW: "Jų vairuotojai, matyt, užmiršta pažvelgti per galinį veidrodėlį. Beje, juo automobilis senesnis, silpnesnio galingumo, juo jų vairuotojai linkę važinėti agresyviau. Gal tai – nevisavertiškumo kompleksas?"

Kauno oro uosto bosas visada rodo posūkius ir neslepia, kad paskui važiuodami vairuotojai turi žinoti iš anksto, kaip jis elgsis kelyje: "Kartais net žmona priekaištauja, kad pernelyg anksti rodau posūkį."

Kaune, įsitikinęs Arijandas, sudėtingesnis ir klaidesnis gatvių juostų žymėjimas. Dar vienas pastebėjimas: Vilniuje dirba labai daug kauniečių, nes rytais daug daugiau mašinų važiuoja į sostinės, o vakare – į Kauno pusę.

Juodos katės neskraido

"Saab 93" salone vilnietis visada vežiojasi žmonos dovanotą medinį angelą. Savo mašiną jis prižiūri pedantiškai: kilus menkiausiam įtarimui, važiuoja į servisą. Čia užsuka ir nuvažiavęs 10 tūkst. km.

A.Šliupas mėgsta tolimas keliones automobiliu: kartą su žmonos broliu, sustodami tik pasipildyti kuro, nuvažiavo 3500 km iki Pietų Ispanijos.

Kai neskubi, apžiūri kraštovaizdį, šypsosi generalinis direktorius, kelionė automobiliu daug malonesnė nei skrydis lėktuvu.

Deja, jų mažyliui sūnui dabar kiekviena ilgesnė nei dviejų valandų kelionė mašina – didelis išbandymas.

Didžiausias patirtas nemalonumas važiuojant "Saab"? Kartą jis nepastebėjo, kad baigėsi specifinių "Saab" automobilio raktų su mikroschema elementai: šaltą žiemą teko palikti automobilį ir kulniuoti pėsčiomis.

O juoda katė? Ar Kauno oro uosto šefas prietaringas? Arijandas šypsosi: "Laukiu, kol važiuos kitas automobilis arba nusispjaunu per kairį petį. Laimė, kad juodos katės neskraido danguje, o oro uosto teritorija kruopščiai saugoma."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų