Kas nutinka automobiliui pasiekus 200 tūkst. kilometrų ribą? | KaunoDiena.lt

KAS NUTINKA AUTOMOBILIUI PASIEKUS 200 TŪKST. KILOMETRŲ RIBĄ?

  • 8

Rinkdamiesi naudotą automobilį vairuotojai visada pasidomi, kokia yra transporto priemonės rida, nes būtent ji gali padėti numatyti, kaip greitai automobiliui gali prireikti rimto remonto. Natūralu, kad nuvažiavus ganėtinai daug kilometrų tenka keisti kai kurias automobilių dalis, ir tai visuomet reiškia papildomas išlaidas. Pirkti naujų automobilių dalių visuomet galima pigiau: pasidomėję, kokias kainas yra nustatę skirtingi pardavėjai, tikrai galėsite rasti pačius palankiausius pasiūlymus. Specialistai teigia, kad pasiekus tam tikrą automobilio nuvažiuotų kilometrų ribą gali tekti atlikti kai kurių detalių keitimą bei atlikti nuodugnią transporto priemonės patikrą, taigi, pravartu pasidomėti, kas nutinka automobiliui pasiekus keliasdešimties ar kelių šimtų tūkstančių ribą.

Kokias detales gali tekti pakeisti?

Automobilio „amžius“ gali būti nusakomas atsižvelgiant į jo ridą, nes pasiekus tam tikrą nuvažiuotų kilometrų ribą neišvengiamai tenka pakeisti kai kurias automobilio detales:

kai transporto priemonė pasiekia 50 000–65 000 km ribą, rekomenduojama atlikti nuodugnią automobilio patikrą. Tikėtina, kad nuvažiavus tiek kilometrų teks pakeisti ganėtinai greitai besidėvinčias automobilio dalis (padangas, stabdžių kaladėles ir t. t.) Jei buvo pirktas naujas automobilis iš salono, pasiekus tokią ribą dažniausiai pasibaigia gamintojo suteikta garantija (per trejus metus vidutiniškai nuvažiuojama 55 000 km);

automobiliui pasiekus 200 000–220 000 km ribą apsilankymas autoservise gali pareikalauti gerokai didesnių išlaidų nei tuomet, kada transporto priemone nuvažiuojama 50 000 km ar šiek tiek daugiau. Esant tokiai ridai gali tekti pakeisti nemažai transporto priemonės detalių: gali būti susidėvėjęs pagrindinis diržas, kurio laiku nepakeitus transporto priemonės remontas gali būti tikrai nepigus. Jei nuspręstumėte įsigyti tokią ridą pasiekusią transporto priemonę, turėtumėte pasidomėti, kokių rimtesnių darbų atlikimas yra įrašytas automobilio serviso knygoje. Pirkdami tokios ridos transporto priemonę atkreipkite dėmesį į transporto priemonės stabdžius bei padangas: jei šios automobilio dalys yra susidėvėjusios, galite drąsiai derėtis;

jei automobilio rida yra pasiekusi 350 000 km, tikėtina, kad tokią transporto priemonę galėsite įsigyti ganėtinai žema kaina. Vis dėlto, nors automobilio įsigijimo išlaidos nebus labai didelės, tačiau nėra reikalo skubėti džiaugtis: tikėtina, kad teks pakeisti ganėtinai daug transporto priemonės dalių, taigi, tai tikrai kainuos papildomai.

Vertėtų nepamiršti, kad automobilio rida neretai yra suklastota, todėl perkant transporto priemonę visada svarbu būti atidiems. Turbūt ne kartą teko pastebėti, kad turguje ar skelbimuose parduodami automobiliai neretai turi „standartinę“ – 180 000 km – ridą? Būtent todėl nereikėtų aklai pasikliauti pardavėjais, ir prieš įsigyjant naudotą transporto priemonę pirmiausia vertėtų kreiptis dėl profesionalios transporto priemonės apžiūros autoservise.

Patarimai planuojantiems įsigyti naudotą automobilį

Specialistai įvardino kelis pagrindinius kriterijus, į kuriuos vertėtų atsižvelgti renkantis naudotą transporto priemonę. Jei prieš pirkdami automobilį atsižvelgsite į šiuos kriterijus, tikėtina, kad priimti sprendimą galėsite gerokai paprasčiau:

pirmiausia svarbu įvertinti, ar naudotis transporto priemone yra tikrai saugu: atsižvelkite į tai, ar kėbulo geometrija nėra deformuota, ar yra oro pagalvės;

patikrinkite, ar rida nėra atsukta: tą galite padaryti apsilankę patikimame autoservise (jei pardavėjas neketina apgauti pirkėjo, jis tikrai leis apsilankyti potencialaus pirkėjo pasirinktame autoservise). Statistika yra tiesiog šokiruojanti: net trijų iš keturių iš užsienio pargabentų automobilių rida yra suklastota;

įvertinkite ne tik transporto priemonės kainą, bet taip pat ir tai, kiek jums kainuos pakeisti kai kurias transporto priemonės dalis, kokios bus kuro sąnaudos ir t. t.;

atsižvelkite į tai, kad brangiausi variklio aptarnavimo darbai yra atliekami tada, kuomet transporto priemonė pasiekia 150 000–200 000 km ribą.

Kada gali tekti atlikti remonto darbus ar dalių keitimą?

Kiekvienas vairuotojas norėtų, kad transporto priemonės darbas visada būtų sklandus, o autoservise nereikėtų palikti didelės pinigų sumos. Vis dėlto, kiekvienas automobilis reikalauja bent minimalios priežiūros, todėl svarbu pasirūpinti, kad reikalingi darbai būtų atliekami laiku:

automobilio tepalai yra keičiami kartą per metus arba pasiekus 15 000 km ribą. Vis dėlto, kai kurie automobilių gamintojai kai kuriems modeliams automobilių alyvą gali rekomenduoti keisti tik pasiekus 30 000 ar 50 000 km. Tačiau važinėjant Lietuvos klimatinėmis sąlygomis ir daugiausia tik trumpais atstumais, tokiais ilgais alyvos keitimo intervalais nepatartina vadovautis, o naudoti standartinį 15 000 km intervalą;

filtrų keitimas taip pat yra atliekamas tada, kai transporto priemonė yra nuvažiavusi maždaug 15 000 km (arba kas dvejus metus), salono filtrą rekomenduojama keisti bent kartą per metus;

stabdžių skysčio keitimo periodiškumas nurodomas automobilio eksploatacijos instrukcijoje ir, paprastai, sudaro nuo vieno iki trejų metų arba nuvažiavus 40 000 km. Jei stabdžių skysčio galiojimo laikas yra pasibaigęs, negali būti užtikrinamas pakankamai geras stabdymo greitis, taigi, tai gali būti gana pavojinga;

stabdžių kaladėles rekomenduojama pakeisti tada, kuomet transporto priemonė ima skleisti keistus garsus (cypimą, girgždėjimą ar pan.). Naujesniuose automobiliuose neretai įrengiami davikliai, kurie parodo, kad atėjo laikas pasikeisti stabdžių kaladėles;

kuro filtrus specialistai pataria keisti kas 25 000–50 000 km, o dyzelinu varomoms transporto priemonėms tą rekomenduojama atlikti prieš kiekvieną šaltąjį sezoną;

paskirstymo diržas keičiamas nuvažiavus 50 000–100 000 km, tačiau riba gali priklausyti nuo to, kur dažniausiai važinėjama – mieste ar užmiestyje. Natūralu, kad daug važinėjant mieste paskirstymo diržus tenka pakeisti greičiau: tenka dažniau stabdyti, stovėti kamščiuose ir t. t.

Jei atsižvelgsite į tai, kaip dažnai reikia pakeisti tam tikras automobilių dalis, tikėtina, kad automobiliui pasiekus 200 000 km ribą neteks susidurti su rimtais gedimais. Reguliariai transporto priemone turėtų rūpintis kiekvienas vairuotojas, nes tik tuomet galėsite būti užtikrinti, kad jos remontas nepareikalaus milžiniškų išlaidų. Jei nuspręstumėte įsigyti naudotą automobilį, atkreipkite dėmesį ne vien tik į transporto priemonės ridą bei bendrą vaizdą, bet taip pat ir į tam tikrų automobilio dalių būklę.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

alis...

po 2000 metų auto yra gaminami taip, kad važiuotų gerai apie 200 000 km arba tarnautų 5-7 metus?... nes rinkai reikia kaitos... anksčiau auto buvo gaminami 30-čiai metų eksploatacijos...

Anonimas

Viskas priklauso nuo vairuotojo. Tvarkingas be vargo nuvažiuos ir 500 000 km. , kvailas piemuo per pusę metų sudroš ir RoksRoisą. Valdiška škodą oktavija 1.9 TDI nuvažiavau 340 000 km ir variklis išvis nebuvo remontuotas, tik filtrus ir dirželius keičiau. Ir 15 000 km nuvažiuodavau net nepapildęs tepalo. Nei vienas važiuoklės šarnyras nenusibaigė...tik galinių ratų guoliai po 150 000 km pradėjo ūžti . Renault automobilis irgi tiek atlaikė, variklis aplamai be problemų, gal kiek silpnesnė buvo važiuoklė. Būtų dar laikęs, bet pardaviau. Dabar citroeną drožiu- išvis mašina be jokių problemų. Kažkoks idealas...

K.D.

Bukiams atsakymas: Vokiškas vagenas apsišika ir nudvesia
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS