Lietuvos vairuotojai bus baudžiami europietiškai

Lietuvos vairuotojai bus baudžiami europietiškai

2004-09-21 09:00

Pokyčiai

Lietuvos vairuotojai bus baudžiami europietiškai

Policininkams teks iš naujo apmąstyti greičio pažeidimo sąvoką. Liudo Dambrausko nuotrauka

Susisiekimo ministerija iškėlė mintį peržiūrėti galiojančius Administracinių teisės pažeidimų kodekso straipsnius, reguliuojančius baudų skyrimą vairuotojams už greičio viršijimą. Ministerijos darbuotojai jau nusiuntė savo siūlymus Teisingumo ministerijai, nes teks keisti kai kuriuos Administracinių teisės pažeidimų kodekso straipsnius.

Skirtingos baudos

Naujovių esmė ta, kad užmiesčio keliuose greitį viršiję vairuotojai tikriausiai mokės mažesnes baudas, negu greičio režimo pažeidėjai mieste. „Tikriausiai“ todėl, kad dabartinis Seimas gali nespėti patvirtinti pataisą (arba nenorėti, nes siūloma kai kurias baudas padidinti 200-300 Lt. Prieš rinkimus tai gali labai nepatikti kai kuriems rinkėjams). Naujos sudėties Seimas klerkų siūlymui tikriausiai pritars.

„Bus diferencijuojamas pats teisės pažeidimas. Tiek pat kilometrų per valandą viršijus greitį mieste ir užmiestyje, gali būti skiriamos skirtingos baudos. Tokia tvarka jau galioja Vokietijoje, Austrijoje, Olandijoje ir kai kuriose kitose ES šalyse“, - „Klaipėdai“ sakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas. Jo nuomone, kodekso pataisų kūrėjai vadovavosi tuo, kad leistiną greitį mieste viršijęs vairuotojas avarijos atveju padaro daugiau žalos, negu greičio režimo pažeidėjas užmiestyje.

Anksčiau 40-45 km per valandą greitį viršijęs vairuotojas mokėjo 300-500 Lt baudą, o priėmus pataisas, vairuotojui mieste teks mokėti 600-700 Lt, užmiestyje – 400-500 Lt. Pataisose numatyta mažinti baudas už nedidelį greičio viršijimą. Didesnis dėmesys bus skiriamas tokiai nuobaudai, kaip vairuotojo įspėjimas už nedidelį pažeidimą. V. Sadausko nuomone, galima sakyti, kad įstatymai liberalėja. V. Sadauskas sutiko, kad vien baudos didinimas nesuteiks saugumo keliuose. Tačiau departamento direktorius nesutiko, kad naujovėje slypi nelogiškumas – šalia teiginio apie baudų liberalizavimą skelbiama apie smarkiai padidėjusias baudas.

Avarijas lemia orai

Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus komisaras inspektorius Alvydas Katkauskas sakė, kad jie negavo oficialaus pranešimo apie būsimą baudų už greičio viršijimą sistemos keitimą. Jo duomenimis, dauguma greičio pažeidimų mieste – greičio viršijimas 10-30 km per valandą. „Greitis retai viršijamas daugiau kaip 30 km per valandą. Dideliu greičiu važinėja tik tam tikros kategorijos pažeidėjai, kurie savo elgesiu labai skiriasi nuo įstatymams paklusnių piliečių, nežymiai pažeidusių greičio režimą“, - sakė komisaras inspektorius.

A. Katkausko nuomone, vien tik baudų didinimas eismo nepavers saugesniu. „Prisiminkime, kad smarkiai padidinus baudą už vairavimą neblaiviam, girti vairuotojai neišnyko, - sakė A. Katkauskas. - Avarijoms mieste didesnę įtaką daro nepalankūs orai, vairuotojų neatidumas ir per didelis pasitikėjimas savimi, o ne greičio viršijimas. Nekalbėsiu apie piktybiškus greičio pažeidėjus.“ Kelių policininko nuomone, viršyti greitį vienodai pavojinga ir miesto gatvėse, ir užmiesčio keliuose.

Idėja – iš Briuselio

V. Sadauskas „Klaipėdai“ sakė, kad mintis įvesti tokią naujovę kilo po Europos Komisijos saugaus eismo grupės diskusijos, kurioje dalyvavo ES šalių nacionalinių transporto įstaigų specialistai. „Buvo priimtos rekomendacinio pobūdžio išvados, numatančios įvesti diferencijuotas baudas. Lietuvoje nutarėme pritarti Europos Komisijos grupės išvadoms“, - sakė V. Sadauskas.

Mintis maksimalų greitį Lietuvos gyvenvietėse sumažinti iki 50 km per valandą taip pat atėjo iš ES. Prieš Lietuvai įstojant į ES, buvo reikalaujama pertvarkyti šalies įstatyminius aktus, kad jie atitiktų suvienytos Europos įstatymus. Valdininkai tuomet nepateikė logiškų, statistika paremtų paaiškinimų, kodėl reikėtų mažinti greitį.

Neoficialus šaltinis, nurodydamas tikrąsias pataisų priežastis, apie kurias nepriimta garsiai kalbėti, išsakė paradoksalią mintį. Anot jo, baudų sumažinimas pirmiausiai naudingas sostinės valdininkams ir verslininkams, kurie šiuolaikiškais galingais automobiliais dažnai važinėja Vilniaus-Klaipėdos greitkeliu. Pastarieji politinio gyvenimo įvykiai parodė, kad nei deputato mandatas, nei ministerijos darbuotojo pažymėjimas dažnai negelbsti nuo sąžiningų policininkų, nepasiduodančių „įtakingų asmenų“ grasinimams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų