Mašinos parduodamos pasibaigus garantiniam terminui

Mašinos parduodamos pasibaigus garantiniam terminui

2004-07-13 09:00

Automobilių prekyba

Mašinos parduodamos pasibaigus garantiniam terminui

Prekyba naudotais automobiliais Lietuvoje įgyja naujų formų. Dar prieš 5-6 metus automobiliai vidaus rinkai būdavo perkami tik šalies automobilių turgavietėse arba pagal užsakymą parvežami iš Vokietijos, Beniliukso šalių, Šveicarijos, rečiau – iš Prancūzijos.

Perka iš platintojų

Nors ir įstojome į ES, dabar naudingiau naudotus automobilius iš platintojų pirkti čia, Lietuvoje. Naudotų automobilių kainos turgavietėse ir platintojų salonuose beveik susilygino. Didžioji į Lietuvą įvežamų ir turgavietėse parduodamų automobilių dalis, jeigu ne visi, būna įdaužti. Gabentojams nenaudinga Vakaruose pirkti neįdaužtus automobilius.

Dauguma pirkėjų, turinčių lėšų ir noro įsigyti apynaujį automobilį, vis dažniau kreipiasi į vietos platintojus. Pirkėjai bijo nusipirkti stipriai apdaužytą, bet išoriškai puikiai suremontuotą automobilį. Platintojai, regionuose atstovaujantys pasaulio automobilių kompanijoms ir anksčiau prekiaudavę vien tik naujais automobiliais, pastaruoju metu ėmė aktyviau prekiauti 2-3 metų automobiliais, tai yra pasibaigus jų garantinio aptarnavimo terminui.

„Švari“ praeitis

Tokia prekybos rūšis nusistovėjo palaipsniui – po to, kai nuolatiniai klientai pradėjo dažniau grąžinti platintojams pas juos pirktus automobilius ir pirkti tos pačios markės naujus. Vieniems platintojams naudotų savo klientų automobilių pardavimas tapo papildoma veiklos rūšimi, kitiems – tik paslauga šalia pagrindinio verslo. Kai kurie platintojai naudotus automobilius ėmė pardavinėti itin sėkmingai, todėl juos pradėjo supirkti iš šalies. Taip prekyboje pasirodė ne tik savų klientų automobiliai – kai kas pradėjo prekiauti netgi kitų markių mašinomis.

Platintojų parduodamų automobilių savybė, ypač jeigu buvo pirkti jų prekybos salone, - „švari“ praeitis ir kriminaline, ir technine prasme. Turgavietėje pirktas automobilis, vaizdžiai tariant, – katė maiše. 2-3 metų automobilį pirkdami iš platintojų, pirkėjai gali sužinoti pirmąjį mašinos savininką, suprasti jo vairavimo būdą ir nustatyti mašinos susidėvėjimo laipsnį. Platintojai turi informacijos apie automobilio garantinį aptarnavimą, jie veda gedimų ir avarijų apskaitą.

Įvertina ridą

Automobiliai pinga proporcingai susidėvėjimo laipsniui, ridai ir markės prestižui. Pasibaigus garantiniam terminui, automobilių kainos keičiasi skirtingai – nuo 25 iki 60 proc. „Kreipiame dėmesį į ridą, automobilio komplektuotę, varomųjų ratų skaičių, pavarų dėžės tipą, taip pat į tai, ar mašina buvo patekusi į avarijas, - sakė bendrovės „Klasera“ „Audi“ prekybos centro vadybininkas Lukas Streikus. - „Audi“ garantija – dveji metai neribojant ridos. Pavyzdžiui, A6 modelis kainavo 110-120 tūkst. Lt, o po 2-3 metų gali kainuoti jau 40-60 tūkst. Lt.“ Pasak L. Streikaus, jie naudotų automobilių pardavė nedaug, tai buvo jų centre pirktos mašinos. Klientai „Audi“ keitė į naujesnius.

Bendrovės „Techruna“, prekiaujančios „Nissan“ markės automobiliais, vadybininkė Rūta Benetytė sakė, kad naudoto automobilio kaina jų salone priklauso ne tik nuo ridos, bet ir nuo to, kas važinėjo. Automobilių „Nissan“ garantija – 3 metai, pasibaigus šiam terminui, kaina sumažėja maždaug 50 proc. „Pavyzdžiui, „Primera“, kainavusi 58 tūkst. Lt, po trejų metų gali kainuoti 28 tūkst. Lt. Tačiau naudotų automobilių pardavėme nedaug, nes dar nesibaigė mūsų klientams suteiktas garantinis terminas“, - sakė R. Benetytė.

Brangūs pinga lėčiau

Bendrovės „Sostena“, prekiaujančios automobiliais „Volvo“, „Renault“, „Jaguar“, Klaipėdos filialo direktorius Julius Raugalas sakė, kad pas juos parduodamų naudotų automobilių kainos priklauso nuo konkrečios mašinos būklės. Pasibaigus garantiniam terminui, automobilių „Renault“ kaina sumažėja 40-45 proc., „Volvo“ - 40 proc. „Naudoti mūsų klientų automobiliai parduodami tik per filialą Vilniuje. „Jaguarų“ su pasibaigusiu garantiniu terminu dar nepardavinėjome. Jie pinga lėtai, klientai jais ilgai važinėja“, - sakė J. Raugalas. „Renault“ garantinis terminas – 2 metai neribojant ridos, „Volvo“ - 2 metai arba 100 tūkst. km.

Bendrovės „Šiaulių autoservisas“, prekiaujančios automobiliais „Honda“ (Klaipėdos atstovybė savo klientų naudotus automobilius parduoda per įmonę Šiauliuose), vadybininkas Gintautas Milašauskas sakė, jog, pasibaigus garantiniam terminui, „Honda“ atpinga maždaug 45 proc. „Honda“ garantinis terminas – 3 metai arba 100 tūkst. km. 2001 metų „Accord“, kainavusį apie 70 tūkst. Lt, pardavėme už 38 tūkst. Lt“, - sakė G. Milašauskas. „Šiaulių autoservisas“ per metus pardavė apie 35 nenaujus automobilius „Honda“.

Bendrovės „Solorina“, parduodančios naujus automobilius „Toyota“, generalinis direktorius Antanas Bartkėnas sakė, kad per metus jie taip pat parduoda apie 50 naudotų automobilių „Toyota“ iki 5 metų. Pusė jų – klientų automobiliai, kitus bendrovė pirko Vokietijoje, kai kurie – po avarijos. „Visus nenaujus automobilius ruošiame parduoti, kad jie būtų techniškai tvarkingi. „Toyota“ garantija – 3 metai. Jiems pasibaigus, automobilio kaina sumažėja 40 proc., jeigu rida – ne didesnė kaip 50-60 tūkst. km, ir 50 proc., jeigu rida – apie 100 tūkst. km“, - sakė A. Bartkėnas.

Bendrovės „Autolagūna“, prekiaujančios automobiliais „Peugeot“, direktorius Žilvinas Skečionis sakė, kad jie parduoda tik savo klientų automobilius, jų gana nedaug – septyni per metus. „Peugeot“ garantija – 3 metai. Pasibaigus šiam terminui, pasak Ž. Skečionio, prarandama iki 50 proc. vertės, jeigu rida – daugiau kaip 100 tūkst. km, ir 35-40 proc., jeigu rida – mažesnė negu 100 tūkst. km.

Bendrovės „Klaipėdos Vista“, parduodančios „Mazda“ ir „Ford“, direktorius Algirdas Žemgulis teigė, jog „naudotų automobilių kaina – susitarimo reikalas, svarbiausia – automobilio rida. Orientuojamės į rinkos kainas“. „Mazda“ automobiliams suteikiama 3 metų garantija, „Ford“ - 2 metų. Pasibaigus garantiniam terminui pirmųjų kaina gali sumažėti 35-40 proc., antrųjų – 35-45 proc.

Sudaro sutartis

Dauguma naujų automobilių šiuo metu perkami ne už grynuosius pinigus, bet sudarant lizingo sutartis. Nupirkto automobilio savininkė yra lizingo kompanija, bankas, draudimo bendrovė (tai nurodoma automobilio techniniame pase). Lizingas dažniausiai skaičiuojamas nuo 2 iki 5 metų, todėl, pasibaigus automobilio garantiniam terminui, neretai dar reikia mokėti mėnesines įmokas. Parduodamas, tarkime, trejų metų automobilį pasibaigus garantijai, savininkas kartu su mašina parduoda ir lizingo sutartį. Kadangi baigiantis garantijai pusė sumos dažniausiai būna sumokėta, naujajam savininkui lieka reguliariai mokėti bankui už antrąją automobilio vertės dalį.

Kai kurių automobilių kainos mažėja tik iki tam tikro momento, o vėliau gali pradėti didėti. Tai pasakytina apie retas, brangias, sportines mašinas, ilgainiui iš įprastų transporto priemonių virstančias kolekcionavimo objektu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų