Naudotas, tačiau vertas dėmesio

Naudotas, tačiau vertas dėmesio

2025-08-03 16:30

Elektromobilių plėtra Lietuvoje įgauna pagreitį, tačiau su augančia paklausa kyla ir naujų klausimų: kiek patikimi yra naudoti elektromobiliai, ką reiškia baterijos nusidėvėjimas, kokios išlaidos slepiasi po žema eksploatacijos kaina?

Populiarus: lietuviai, rinkdamiesi naudotą elektromobilį, dažniausiai nusiperka „Tesla“.
Populiarus: lietuviai, rinkdamiesi naudotą elektromobilį, dažniausiai nusiperka „Tesla“. / „Facebook“ asociatyvi nuotr.

Atsižvelkime į poreikius

„Regitros“ duomenimis, vien šių metų liepos 1-ąją šalyje buvo registruota per 35 tūkst. lengvųjų ir komercinių elektromobilių. Iš jų beveik 20 tūkst. – grynieji elektromobiliai, o jų skaičius trečius metus iš eilės kasmet išauga beveik 50 proc.

Pasak naudotų automobilių pardavimo bendrovės „Longo LT“ paruošimo centro vadovės Ugnės Debeikienės, svarbiausias klausimas prieš perkant elektromobilį – ar jis tikrai tinka konkrečiam žmogaus gyvenimo būdui.

„Daugeliui tai – antras šeimos automobilis, skirtas važinėti į darbą, parduotuvę ar pasiimti vaikus. Todėl dar prieš vertinant baterijos būklę, verta apgalvoti realų nuvažiuojamą atstumą, salono erdvės poreikius ir bagažo pakrovimo patogumą“, – sakė U. Debeikienė.

Svarbu: SOH

Ekspertės teigimu, svarbiausias techninis rodiklis – baterijos likutinė talpa (SOH). Jei ji mažesnė nei 80 proc., automobilio rida bus žymiai trumpesnė, nei deklaruoja gamintojas.

„Derėtų atkreipti dėmesį, ar automobilyje įdiegta šilumos siurblio sistema – ji žiemą leidžia efektyviau naudoti energiją. Kitas svarbus, tačiau dažnai pamirštamas kriterijus – įkrovimo galios palaikymas. Nuo to priklauso, ar įkrovimo stotelėje praleisite pusvalandį, ar kelias valandas“, – pažymėjo U. Debeikienė.

Anot specialistės, daugeliui pirkėjų vis dar atrodo, kad automobilio rida ar amžius yra svarbiausi kriterijai, tačiau elektromobiliams tai nėra lemiami rodikliai.

„Elektriniai varikliai dėvisi labai mažai, nes turi nedaug judančių dalių. Kur kas svarbiau – kaip dažnai buvo krauta baterija ir kokiomis sąlygomis ji veikė. Jei SOH viršija 80–85 proc., net ir senesnis modelis gali būti puikus pasirinkimas miesto režimui“, – tikino ji.

Anot „Longo LT“ atstovės, pirkėjai vis dažniau ateina pasiruošę, pasižymėję jiems kilusius klausimus, naudojasi specialiomis programėlėmis ir žino, ką nori išsiaiškinti apie automobilį.

„Klausia apie baterijos talpą, greito įkrovimo galimybes, originalius laidus ir automobilio avarijų istoriją“, – vardijo U. Debeikienė.

Rida ar amžius nėra svarbiausi kriterijai elektromobiliams.

Populiariausi Lietuvoje

Renkantis naudotą elektromobilį naudinga žinoti, kad tam tikri metai ar modeliai turi savų trūkumų.

„Automobiliai, pagaminti iki 2014 m., ypač pirmosios kartos „Nissan Leaf“, gali turėti įtampos keitiklio gedimų, dėl kurių jų nepavyks įkrauti iš buitinio elektros tinklo. Kai kurie „Kia Soul“ ar senesni „Tesla Model S“ modeliai pasižymi dažnesniais akumuliatoriaus valdymo ar elektronikos trikdžiais. Tokius automobilius būtina tikrinti itin kruopščiai – ne tik dokumentų istoriją, bet ir atlikti profesionalią techninę diagnostiką“, – atkreipė dėmesį paruošimo centro vadovė.

Vis dėlto tam tikri modeliai Lietuvos rinkoje – pirkėjų favoritai. „Tesla“ – neabejotinas lyderis dėl ilgos ridos, spartaus įkrovimo ir žemų eksploatacijos kaštų.

„Populiarumu pasižymi ir „Nissan Leaf“, ypač senesni modeliai, kurie puikiai tinka miesto sąlygoms. „Volkswagen e-Golf“ – patikimas, komfortiškas ir daugeliui pažįstamas automobilis, o „BMW i3“ išsiskiria dizainu ir manevringumu, tačiau prieš perkant jį būtina įvertinti automobilio istoriją“, – aiškino U. Debeikienė.

Infrastruktūra – ne kliūtis

Ekspertės teigimu, elektromobiliai Lietuvoje tampa vis praktiškesni, ypač tie modeliai, kurie realiomis sąlygomis įveikia bent 250 km.

„Šalyje – daugiau nei 500 viešųjų įkrovimo stotelių, o pagrindiniai miestai ir magistralės – lengvai pasiekiami. Pagrindinė sąlyga – planuoti. Jei turite galimybę įkrauti automobilį namuose ar darbe, infrastruktūra netampa kasdieniu rūpesčiu. Tiems, kurie dažnai vyksta į atokesnes vietoves, vertėtų iš anksto susipažinti su įkrovimo žemėlapiu“, – sakė ji.

Vienas didžiausių elektromobilių pranašumų – gerokai mažesnės priežiūros išlaidos: nereikia keisti alyvos, remontuoti sankabos ar pavarų dėžės.

„Dažniausiai apsiribojama tik salono filtro ar stabdžių skysčio keitimu kas porą metų. Be to, regeneracinis stabdymas leidžia naudoti stabdžių trinkeles dvigubai ilgiau, ypač važinėjant mieste“, – tikino U. Debeikienė.

Anot jos, naudotas elektromobilis – racionalus pasirinkimas tiems, kurie gali įkrauti automobilį namuose, kasdien nuvažiuoja iki 150 km ir siekia sumažinti degalų, transporto priemonės priežiūros išlaidas.

„Vertėtų luktelėti, jei gyvenate daugiabutyje be įkrovimo galimybės, dažnai keliaujate į regionus arba planuojate elektromobilį kaip vienintelę transporto priemonę be atsarginio varianto“, – patarė ekspertė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra