Naujas atsakas į iššūkius: Ukraina ir Lenkija steigs bendrą logistikos įmonę | KaunoDiena.lt

NAUJAS ATSAKAS Į IŠŠŪKIUS: UKRAINA IR LENKIJA STEIGS BENDRĄ LOGISTIKOS ĮMONĘ

  • 4

Siekiant padėti Ukrainai išgabenti krovinius į ES ir kitas pasaulio rinkas, Ukraina ir Lenkija steigs bendrą logistikos įmonę.

Bendrovės kūrimą patvirtinantį memorandumą Krokuvoje pasirašė šalių ministrai pirmininkai Denisas Šmygalas ir Mateuszas Morawieckis.

„Tai – atsakas į iššūkius, kuriuos Rusijos agresija kelia abiem šalims. Pirmiausia būtina plėsti krovinių, kurių negalima gabenti per rusų užblokuotus uostus ir užblokuotą Ukrainos geležinkelių tinklo dalį, jau nebeturinčią jungčių su Rusija ir Baltarusija, pervežimą“, – teigiama oficialiame pranešime.

Įmonė turėtų rūpintis per vakarinę Ukrainos sieną išvežamų krovinių logistika, kartu spręsti techninius ir organizacinius klausimus, skirtingus muitinės reglamentus, skirtingų bėgių naudojimą ir laisvų riedmenų paiešką.

„Bendros įmonės koncepciją su kolegomis iš Lenkijos pradėjome rengti praėjus savaitei nuo karo pradžios. Suvieniję patirtį ir žinias galėsime suformuoti unikalių logistikos pasiūlymų Europos ir pasaulio rinkai, kuri atsisako Rusijos tiekimo ir Rusijos logistikos“, – teigė „Ukrzaliznicia“ valdybos pirmininkas Oleksandras Kamyšinas.

Suvieniję patirtį ir žinias galėsime suformuoti unikalių logistikos pasiūlymų Europos ir pasaulio rinkai.

Anot „Lietuvos geležinkelių“ atstovo Manto Dubausko, krovinių pervežimo poreikis – apie 5 mln. t per mėnesį, tačiau Ukrainos ir Lenkijos geležinkelių terminalų pajėgumai dabar per maži jam patenkinti.

Lietuvoje viešėjęs Ukrainos žemės ūkio ir maisto ministras Mykola Solskis teigė, kad šiemet jo šalis ketina eksportuoti apie 50–60 mln. t grūdų.

Dalį šių krovinių planuojama išvežti per Klaipėdos uostą, grūdai per Lenkiją geležinkeliu būtų atgabenami iki Šeštokų ir ten perkraunami. Bandomuosius vežimus „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja balandžio pabaigoje arba gegužės pradžioje.

Šis grūdų gabenimo maršrutas logistikos požiūriu yra sudėtingas dėl skirtingų geležinkelio vėžių – Ukrainoje ir Lietuvoje jos yra sovietinės, o Lenkijoje – europinė, dėl to pasienyje tektų keisti vagonų riedmenis.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Komentaras

....ir ne kažkada gegužį, o turėtų jau grįžinėti iš Ukrainos.....

Komentaras

Vieni paistalai..... traukinys važiuos nuo Kauno intermodalo iki Ukrainos sienos euro vėže, o ne iki Šeštokų...

Ten lengviau!

Beveik 2 milijonai ukrainieciu vergu buvo jau iki karo. Dabar dar pabiro. Gales visi nemokamai padirbeti "uz laisve"...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS