Parodos
Pirmasis automobilių tiuningo šou pavyko
![]() |
Sunku suprasti, kad šio automobilio “donoras” – “Opel Calibra” |
Gegužės 28-30 dienomis Klaipėdos lengvosios atletikos manieže vyko specializuota automobilių tiuningo paroda. Parodoje pristatyta apie 60 automobilių, 6 motociklai ir 2 dviračiai iš Klaipėdos, Kauno bei Latvijos ir Rusijos. Parodoje savo stendus buvo įrengusios ir tiuningo dirbtuvės, automobilių detalių ir medžiagų prekybos kompanijos.
Paroda vertinga todėl, kad tai – pirmasis bandymas po vienu stogu suvienyti automobilių tiuningo mėgėjus. Organizatoriams pavyko sukviesti tiuningo žinovus iš kitų Lietuvos miestų bei užsienio specialistus, atvežti įdomių eksponatų. Parodos trūkumas – stigo informacijos: nebuvo parodos katalogo, ne visi eksponatai turėjo techninius aprašus.
Buvo demonstruojami kelių kategorijų automobiliai: tie, kurių pakeista tik išvaizda, netobulinant pakabos sistemos, variklio, ir tie, kuriems atliktas visapusiškas tiuningas. Lankytojai išvydo gatvių lenktynių “bolidus”, eksponatus ant ratų automobilių garso varžyboms.
Buvo automobilių ir poilsiui bei pramogoms, kurių pagrindinė savybė – išsiskirti iš kitų. Pristatyti įvairiais metais pagaminti ir įvairiai kainuojantys automobiliai: “Volkswagen Golf”, “Ford Escort”, “Opel Calibra”, “Honda”, sportiniai “Mazda” MX3 ir MX6, visureigiai “Hammer 2” ir “Suzuki”, “Audi”, pirmos kartos šeštos serijos “BMW” kupė bei trečios ir penktos serijos mašinos.
Buvo demonstruojamos ir restauruotos mašinos iš Klaipėdos senovinių automobilių klubo “Diližanas”.
Klaipėdietis tiuningo specialistas Rytis Zenkevičius sakė, kad tiuningas – skulptūra iš stiklo pluošto ir skardos, o Vilniaus dirbtuvės atstovui Dariui Grigaliūnui tiuningas – galimybė pagerinti automobilio “charakterį”, suteikti jam sportiškumo.
Tiuningo specialistai neatpažįstamai pakeičia automobilio išvaizdą, iš stiklo pluošto ir metalo sukurdami kitokios konfigūracijos sparnus, buferius, dureles, slenksčius. Keičiami varikliai, įvairiais būdais didinamas jų galingumas, forsuojamos, modernizuojamos turbinos, “prikabinama” azoto dioksido įranga.
Parodoje pristatytų automobilių savininkai sakė, jog patobulinti jų varikliai gali pasiekti 200-350 AG.
Sportiškesnis tampa ir mašinų interjeras. Parodoje jos stebino pagal individualius užsakymus kardinaliai pakeistais prietaisų skydeliais, apmušalais, sėdynėmis.
Kai kurių mašinų savininkai savotiškai juokauja. “Mano golfas iš pažiūros mažai kuo skiriasi nuo įprastos mašinos, - sakė Andrius Mocartas. – Tačiau aš visiškai pertvarkiau variklį, aušinimo sistemą, pakabą.
Dabar 100 km per valandą greitį pasiekiu per 5 sekundes, greitkelyje galiu įsibėgėti iki 260 km per valandą. Labai įdomu stebėti, kaip nieko neįtariantis “kieto bambuko” (automobilis “BMW” – V.R.) vairuotojas bando įžūliai mane aplenkti ir nieko nesupranta.”
Parodos organizatoriai planuoja automobilių tiuningo šou rengti kasmet.
Sportinės mazdos dėmesį traukė neįprastomis aerodinaminėmis formomis. Liudo Dambrausko nuotraukos
Naujausi komentarai