Seimas: aplinkosaugininkai keliuose galės matuoti automobilių taršą | KaunoDiena.lt

SEIMAS: APLINKOSAUGININKAI KELIUOSE GALĖS MATUOTI AUTOMOBILIŲ TARŠĄ

Aplinkosaugos pareigūnai nuo 2024 metų sausio galės stabdyti automobilius ir tikrinti į aplinką jų išmetamų teršalų kiekį, taip pat matuoti teršalų paveiktos aplinkos užterštumą.

Seimas antradienį priėmė tai numatančius įstatymus, kurie leistų efektyviau kontroliuoti transporto priemonių taršą.

Už Saugaus eismo automobilių keliais įstatymų pataisas balsavo 73 parlamentarai, prieš buvo trys, o susilaikė 42, o už Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimus – atitinkamai 64, 20 ir 32.

Pakeitimai numato, kad aplinkos apsaugos pareigūnai matavimus operatyviai atliktų vietoje – sustabdžius automobilį kelyje.

„Valstietis“ Valius Ąžuolas mano, kad tai keliuose gali sukelti chaosą.

„Kai dabar stabdo kelyje, (...) pavyzdys, nestoja pažeidėjas ir bėga, tada policijos pareigūnas turi ginklą, turi visus reikiamus įgaliojimus jį vytis, sustabdyti. Dabar aplinkos inspektorius taps ir pareigūnu, kuris gaudys nusikaltėlius gatvėse? Nedarykime tų klaidų, ant kokio grėblio buvome užlipę (...) Jeigu dabar leistume ant kiekvieno kampo stabdyti, tai tuoj pamatysite, kokį chaosą turėsite ir tada viena institucija bus galingesnė už visas kitas“, – kalbėjo jis.

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Kęstutis Mažeika tvirtino, kad tokiomis pataisomis 21-ojo amžiaus problemas bandoma spręsti 19-tojo amžiaus metodais.

„Reikėtų pagalvoti pirmiausia apie inovacijas, o ne apie tai, kad tiesiog dar vieną funkciją užmesti aplinkosaugininkams ir galiausiai jokio rezultato nepasiekti“, – aiškino parlamentaras.

Pasak jo, iš „Regitros“ apskritai neturėtų išvažiuoti taršūs automobiliai.

„Jeigu ten yra korupcija, galbūt reikėtų ten daryti kažkokius prevencinius darbus, reformas ar kažkokius pokyčius, nes vis tiek institucijų prasme priemonių yra pakankamai, bet jeigu institucijos nedirba, tai reikėtų įvertinti iš aukščiau, kas yra padaryta blogai“, – kalbėjo K. Mažeika.

Rašyti komentarą
Komentarai (14)

Praeivis

Nesuprantu, o gal jau per senas už vairo gyvenu jau virš 55 metų, bet dar to ne regėjau. Atvažiavus į TAC(tech. apžiūrą) pasitinka užrašas kaip turi būti sukomplektuotas ir paruoštas a.m.-pašildyti variklį iki darbinės temperatūros ir visa kita, kad laimingai patikrintų ir viskas. Tai kaip dabar būti išvažiavau iš kiemo ar į darbą ar pas gydytoją -už 100m. jau patikra, variklis šaltas gal kiek ir dūmelis rūksta-ką viskas, kieme pašildyti negalima į gatve nevažiuok -nupirk simonai G. virvę ir bus gražu Lietuvoje.

Sūduvis

Čia tai jau visiškas TEISINIS NICHILIZMAS, tur būt nors šiek tiek nusimanančiam technikoje žmogui aišku, kad jei važinėji dyzeliniu varikliu ir mažomis variklio apsukomis suodžiai kaupiasi išmetimo sistemoje o ypač katalizatoriuje, o senesniais dyzeliais važinėja važinėja daugumoje tai pensinikai kurie neišgali nusipirkti naujasnio automobilio, tai juk net rekomenduojama laikas nuo laiko pavažiuoti žemesne pavara ir maksimaliomis variklio apsukomis, kad išdegtų suodžiai tai tuo metu ir susidaro suodžių didelis šleifas. Ką reikės daryti jei vyksite pas gydytoją, kurio vizito laukėte pusę metų, o pakeliui sustabdys tas GAMTOSAUGININKAS, o patikra juk trunka ne minutę ir gerai jei dar paleis o jei ne kas tada neš atsakomybę? Civilizuotam pasaulyje keliuose niekas nestabdo patikrai automobilių. Pritariu tik vienam stabdymui tai policijos patikra BLAIVUMUI nustatyti kur pučiant per atstumą patikra trunka kelias sekundes o jei neblaivus tai turi mbūti pašalintas iš eismo.

O

O kapinių sargas kokius įgaliojimus gaus?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS