Tarp “dragerių” populiarūs automobiliai “Audi-80”

Tarp “dragerių” populiarūs automobiliai “Audi-80”

2003-07-30 09:00

AUTOMOBILIŲ LENKTYNĖS

Tarp “dragerių” populiarūs automobiliai “Audi-80”

Liepos 23-26 d. Palangoje vykusiose automobilių lenktynėse “Horn Grand Prix”, be pagrindinių žiedinių lenktynių, kai automobiliai apvažiavo 325 ratus ir nuvažiavo 1003 km (apie lenktynių rezultatus “Klaipėda” rašė liepos 28 d.), vyko ir kiti renginiai. Žiūrovai išvydo motociklininkų, BMW vairavimo akademijos ir sostinės “Rols Roiso” klubo narių, “dragų” ketvirtadalio mylios varžybas.

Savos konstrukcijos automobiliai

Varžybos “dragais” – automobiliais, pritaikytais lenktyniauti trumpose distancijose, Lietuvoje dažniausiai vyksta neoficialiai, neretai slapta, jas stebi nedidelis būrys žiūrovų. Palangoje vykusios “dragų” lenktynės – vienas iš nedaugelio oficialių renginių, į kuriuos galėjo patekti visi. “Dragų” trasa prasidėjo ten, kur startavo ir žiedinių lenktynių dalyviai – po kelio Palanga – Klaipėda viaduku. Lenktynėse dalyvavo beveik 30 “pilotų”. Tai daugiausia sostinės trumpųjų distancijų mėgėjai, jie vairavo nisanų, audi, hondų, golfų sportinius modelius. Tarp “dragerių” populiariausi buvo automobiliai “Audi 80”, tiesa, ne standartiniai po 1000 eurų, o sportiniai, kainuojantys 6000 eurų, pavyzdžiui, “RC6” su 450-520 AG varikliu. Automobiliai buvo suskirstyti į 4 klases pagal varklio tūrį – iki 2 l, iki 3 l, iki 4 l ir iki 5l ir lenktyniavo poromis.

Turbininių automobilių variklių galingumas matuojamas kitaip – esamas galingumas dauginamas iš 1,7. Dauguma “dragų” – tai pačių lenktynininkų pritaikytos mašinos. Pavyzdžiui, kai kurie lenktynininkai padidina variklio tūrį, keičia stūmoklius, vožtuvus, velenus, pakabų ir stabdžių sistemas. Penketo automobilių galingumas padidintas įrengiant įpurškimo sistemas, naudojančias azoto suboksidą. Į tokio “drago” bagažinę įdedamas balionas su užrašu NOC. Azoto suboksido pakanka 10-15 važiavimų po 400 m.

Kai kuriose mašinose pakeitimai nesunkiai pastebimi – priekyje didžiulės oro talpos ir ne mažiau įspūdingas aušintuvas, kuris šaldo turbiną. Tokį agregatą žiūrovai išvydo sumontuotą galingame “Nissan Sunny GTR”. Mašinos masė sumažinta - iš salono išimtos keleivių sėdynės, metalinis kapotas pakeistas plastikiniu, karboniniu.

Ketvirtadalį mylios “dragai” priklausomai nuo motoro galios įveikia per 11-14 s. Pavyzdžiui, A klasės nugalėtojas Simas Belevičius su “Honda Civik” įveikė trasą per 13,25 s 167 km/h greičiu.

“Maibuch”, “Bently” ir kiti

Kitas įdomus renginys buvo sostinės “Rols Rois” automobilių trumpa atrakcija prieš žiedinių lenktynių startą. Buvo parodyta per 200 brangių ir prestižinių automobilių, kuriais važinėja turtingiausi šalies žmonės: limuzinai “Rols Rois”, “Bently Continental”, “Maibuch”, sportiniai “Aston Martin”, “Porshe Carrera”. Žiūrovus ypač sudomino “Mercedes” koncerno flagmanas, pavadintas pagal garsųjį ikikarinį modelį “Maybuh”. Šie automobiliai netgi Varakų Europoje retai sutinkami, norint juos nusipirkti tenka pusę metų laukti eilėje. Įdomi detalė: daugelis brangių automobilių registruoti Vakarų Europoje. “Maibuch” su šveicariškais numeriais savininkas - praeityje žinomas lenktynininkas, sostinės verslininkas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų