Fotoreportažas
Iš Varšuvos į Klaipėdą – per 4 dienas
![]() |
1956 metų Kabrioletas „Jaguar E“ ir 1938 metų kabrioletas DKW. Liudo Dambrausko nuotraukos |
Praėjusią savaitę klaipėdiečiai galėjo stebėti retą reginį – senovinių automobilių žygį. Senovinių mašinų mėgėjai keliauja maršrutu Varšuva-Ryga-Varšuva. Į mūsų miestą - per 4 dienas? Čia nėra jokios ironijos. Pasak automobilių žygio organizatoriaus, tarptautinio senovinių automobilių klubo CAAR Lenkijos skyriaus vadovo Jureko Kosinskio, greičiau keliauti neverta, nes žygio dalyviai atostogauja, todėl kelionė jiems turi teikti malonumą. Todėl žygeiviai dažnai sustoja, nakvoja viešbučiuose, grožisi įžymybėmis.
Automobilių žygio dalyviai (prie 19 ekipažų iš Olandijos, Danijos ir Vokietijos Varšuvoje prisijungė 12 lenkų ekipažų) turi įveikti apie 2100 km. Pasak J. Kosinskio, iki Klaipėdos nė vienas žygyje dalyvaujantis automobilis rimtai nesugedo: „Ko čia stebėtis – senovėje automobiliai buvo gaminami patvarūs, visi jie restauruoti, kai kurie dalyvavo Paryžiaus-Pekino-Paryžiaus žygyje“.
Iš 31 automobilio 6 pagaminti prieš Antrąjį pasaulinį karą. Tai – 1928 metų „Dodge“, 1937 metų „Citroen“ 7-11, 1936, 1938 ir 1939 metų DKW, 1939 metų MG. Dauguma žygio automobilių pagaminti šeštąjį ir septintąjį dešimtmečius: du 1956 ir 1958 metų kabrioletai „Jaguar“ XK-140, 1962 metų E tipo, trys pokario DKW, 1950 metų IFA. Puikiai atstovavo angliški MG – 1956, 1958, 1963 kabrioletai ir kupė bei „Triumph“. Įdomus retas 1964 metų sportinis automobilis „Jensen“, kainuojantis apie 40 tūkst. eurų, kurį vertina pasaulio kolekcininkai. Būtų galima ir nekalbėti apie retų ir brangių automobilių, ypač sportinių, kainą, jeigu ne viena aplinkybė. Visi jie apdrausti „Kasko“ draudimu, todėl, palyginus draudimo ir automobilių aukcionų duomenis, paaiškėja tikroji retenybių vertė. Taigi „Jaguar“: E tipo – nuo 38 iki 60 tūkst. eurų, XK serijos – nuo 44 iki 85 tūkst. eurų, MGA – nuo 18 iki 33 tūkst. eurų, 1934-1939 metų DKW – nuo 10 iki 18 tūkst. eurų.
Įdomus ir pas mus mažai žinomas mažalitražis lenkiškas automobilis „Micrus“, 1959-1960 metais gamintas pagal firmos „Gogomobile“ licenciją. Buvo pagaminta 800 tokių mašinų. Pas mus reti ir lenkiški automobiliai „Sirena“ bei „Warszawa“ (tiesa, pastarasis kolekcininkams gerai žinomas, nes tai – licencijuotas automobilis GAZ „Pobeda“).
Pasak J. Kosovskio, klubo nariai kasmet rengia tokius automobilių žygius, kaip šis. ES klubų skyriuose platinama informacija apie ruošiamus žygius, renkamos rėmėjų lėšos, sudaromas maršrutas. J. Kosovskis prieš žygį lankėsi Klaipėdoje ir kituose miestuose, užsakė viešbučius, apžiūrėjo kelius, užmezgė kontaktus su Lietuvos ir Latvijos kolekcininkais. Automobilių žygyje daugiausiai dalyvauja senovės mėgėjai, turinys vieną ar dvi senovines mašinas. CAAR Lenkijos klubo nariai moka 100 zlotų metinį nario mokestį, ES klubų – 100 eurų. „Mūsų tikslas – ne tik gerai pailsėti, važinėjantis senovinėmis mašinomis, - sakė J. Kosovskis. - Demonstruodami restauruotus automobilius, žmonėms skiepijame meilę technikos paveldui, parodome, ką išsaugojome palikuonims. Beje, kur Klaipėdoje yra technikos muziejus?“
Naujausi komentarai