Vis daugiau tyrimų atskleidžia pavojingą tendenciją: išmaniosios technologijos trikdo vairuotojų dėmesį ir gundo juos elgtis ypač neapgalvotai.
Išmanieji telefonai tapo neatsiejama šiuolaikinių eismo dalyvių dalimi. Pėstieji, įsistebeiliję į mažuosius ekranus, nemato nei aplinkinių, nei šviesoforo signalų, apsupti automobilio apsaugos pagalvių drąsiau išmaniąja elektronika naudojasi ir vairuotojai.
Automobilininkų klubo ACE užsakymu Zalcburgo universiteto mokslininkai ištyrė, kokį poveikį dėmesiui daro įvairūs prietaisai, kurie teoriškai turėtų palengvinti vairuotojo darbą.
Pavyzdžiui, vien suvesdami adresą į navigacijos prietaisą sugaištame apie 78 sek., 48 sek. sugaištame, kol randame pavardę asmens, kuriam norime paskambinti, o per šį laiką 25 kartus keičiame žvilgsnio kryptį – nuo kelio į prietaisą nukreipiame 25 kartus.
Skaičiai įspūdingi, jei atkreipsime dėmesį, kad 130 km/val. greičiu važiuojantis automobilis per šį laiką įveikia 1724 m atkarpą, o 25 kartus nukreipdami žvilgsnį nuo kelio 900 m riedame aklai.
O kur dar žinučių į socialinius tinklus rašymas vairuojant, pokalbiai mobiliuoju telefonu – šios nuodėmės labiausiai kankina jaunus vairuotojus. JAV didžiausios automobilių draudimo bendrovės užsakymu atlikta apklausa parodė, kad vis daugiau 18–29 metų vairuotojų ir sėdėdami prie vairo neatsiplėšia nuo socialinių tinklų. 2009-aisiais tik 21 proc. jų vairuodami naršydavo socialiniuose tinkluose, pernai tokių buvo jau 36 proc.
2009-aisiais vairuodami 32 proc. amerikiečių tikrindavo e. pašto dėžutę, po trejų metų šis skaičius išaugo iki 43. Apskritai internete naršo 48 proc. amerikiečių (2009 m. taip elgėsi 29 proc. vairuotojų).
Naujausi komentarai