Metalo šedevrų kūrėjas iš Italijos pristato parodą | KaunoDiena.lt

METALO ŠEDEVRŲ KŪRĖJAS IŠ ITALIJOS PRISTATO PARODĄ

Vilniaus dailės akademijos parodų salėse „Titanikas“ atidaryta žinomo italų menininko Massimo Ghiotti skulptūrų paroda „Kitapus regimybės“. Daugeliui Europos erdvių, tarp jų ir Lietuvoje, skulptūras kuriantis menininkas parodoje metalo plokštes pristato kaip tapybos drobes.

Ne pirmą kartą Lietuvoje viešintis italų skulptorius M. Ghiotti šį kartą atvežė per pastaruosius dvejus metus sukurtus darbus. Žinomas kaip konstruktyvių, masyvių skulptūrų autorius jis Vilniaus „Titaniko“ salėse pristato naują kūrybos laikotarpį – trimatės skulptūros plokštumoje darbus.

M. Ghiotti pasakoja, kad pirmiausia jis paruošia plieno plokštę, tada ant jos tepa dažus, pro kuriuos persišviečia raižiniai. Paskutinis sluoksnis - lyg užklijuotos metalo juostos – iš tiesų yra tik metalui sugrąžintas pradinis vaizdas. Ritmo ir įtampos kūriniams suteikia intensyvios spalvos, geometriniai ženklai, tuštumos ir nuolatinė atspindžių kaita. Visas šias jėgas savyje talpina plieno plokštė.

Italų menininko parodoje taip pat eksponuojamos ir modulinės skulptūros iš „Miestų“ („Urbane“) serijos. Tarp jų – mažų dimensijų nerūdijančio arba apdoroto plieno skulptūros.

„Man svarbu, kaip išgauti perspektyvą, kaip tai galima padaryti drobėje. Ieškau naujos meno išraiškos metale. <...> Aš nenoriu, kad darbuose matytųsi reljefas, mano užduotis - vengti jo ir siekti kuo labiau priartėti prie tapybos. Radęs šį būdą tobulinu skulptūros ir tapybos junginį“, – apie savo techniką pasakoja M. Ghiotti.

Garsus italų menininkas metalą pasirinko savo mėgstama kūrybine medžiaga jau kūrybinės veiklos pradžioje, 1970 metais. Šiuo laikotarpiu skulptūros buvo bronzinės, kuomet autorius sekė idėja žmogaus kūną atvaizduoti galinga plastikos jėga, tačiau neilgai trukus M. Ghiotti šį stilių paliko tam, kad galėtų įsigilinti į labiau išieškotą, rafinuotą išraišką, kurioje metalas tapo medžiaga, padėjusia atvaizduoti dar nematytas formas bei monumentalias skulptūras. Įtampos, erdvės ir elementai tampa vieniu, nepaisant juose esančių grubių, kitos tipologijos komponentų ar tiesiog postindustrinių detalių.

Kai kuriuos italų menininko darbus galima pamatyti ir po atviru dangumi – netoli Vilniaus esančiame Europos parke.

Plačiau apie parodą – vaizdo reportaže

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS