Šiemet „Maisto banko“ savanoriai paskutinio lapkričio savaitgalio laukė itin įsitempę. Tačiau baimė, kad augančios kainos neigiamai atsilieps tradicinei akcijai, buvo be pagrindo.
Žmonės maisto produktus skurstantiesiems nešė pilnais maišais. Šiemet skurstantiesiems maisto produktų paaukota už beveik pusę milijono litų, tai yra 120 tūkst. litų daugiau nei pernai. Tiesa, vien pinigais žmonių gerumą vertinti sunku. Tačiau akcijos organizatoriai teigė pastebėję nemažai kitų skirtumų palyginti su praėjusiais metais vykusia akcija.
„Šiemet žmonės kaip niekad aktyviai aukojo cukrų. Matyt, jie ima suvokti, kad vien kruopomis vargšai gyvi nebus, reikia ir jiems gyvenimus pasaldinti“, – sakė „Maisto banko“ direktorė Deimantė Žebrauskaitė. Nors aktyviausi aukotojai vis dar išlieka patys piniguose nesimaudantys pensininkai ir studentai, vis daugiau žmonių akcijoje dalyvauja su šeimomis.
Problema – savanorių trūkumas
„Buvo, kad nuperka tėvai visą krūvą produktų ir duoda vaikučiams juos įteikti mūsų savanoriams. Išties gražu žiūrėti, kaip auga skurstantiesiems neabejinga karta“, – pasakojo D.Žebrauskaitė. Buvo ir itin dosnių – vienas vyriškis įvairių produktų tą pačią dieną atnešė net keturis kartus.
Daugiausia nusiskundimų akcijos rengėjai sulaukė ne dėl prašymų paaukoti, o dėl to, kad akcija vyko tik penktadienį ir šeštadienį. „Maisto banko“ darbuotojai teigė svarstantys vėliau akcijas rengti dukart per metus arba pratęsti iki savaitės. Deja, didžiausia problema yra savanorių trūkumas. Šiemet akcijai talkino 4 tūkst. savanorių 23 Lietuvos miestuose. Jau po dviejų akcijos dienų jie vos ant kojų laikėsi iš nuovargio. Tiesa, kai kurie aukotojai prisiminė ir juos.
„Atnešdavo žmonės šviežios mėsos ar vaisių, kuriuos reikia itin greitai suvartoti. Taigi pamaitinome pačius savanorius“, – pasakojo D.Žebrauskaitė.
Dosniausi – vilniečiai
Anot „Maisto banko“ direktorės, akcijai pasibaigus geriausiai buvo nusiteikę Vilniuje dirbę savanoriai. Sostinėje žmonės ne tik daugiausia aukojo, bet ir buvo labiau informuoti apie akciją. D.Žebrauskaitė pasakojo, kad mažesniuose miesteliuose žmonės neretai buvo gana įtarūs ir netikėjo, kad maistas išties renkamas labdarai.
Akcija vyko 200-uose raudonu „Maisto banko“ obuoliu pažymėtų didžiųjų prekybos centrų. Pirkėjų paaukoti produktai atiteko 152 nevyriausybinėms organizacijoms: labdaros valgykloms, vaikų dienos centrams, besirūpinantiesiems seneliais ir neįgaliaisiais, skurstančioms gausioms šeimoms.
Naujausi komentarai