Gausus sniegas Kaune vakar sujaukė troleibusų ir autobusų grafikus. Vairuotojai galėjo guosti nebent tuo, kad visos įkalnės, taip pat ir Parodos g., buvo įveikiamos.
Autobusai vengia troleibusų
Vakar rytą pradėjus gausiai snigti, dėl slidžių gatvių ir sulėtėjusio eismo sutriko ir maršrutinių autobusų grafikai. Vairuotojai galėjo džiaugtis nebent tuo, kad, skirtingai nei praėjusią savaitę, vakar nekilo rūpesčių įveikiant Parodos gatvę. Vakar atsipūsti turėjo ir troleibusų vairuotojai. Užvakar jie "Kauno dienai" skundėsi, kad prie kai kurių viešojo transporto stotelių neįmanoma privažiuoti, o sustojus labai sunku pajudėti dėl beprotiškai slidžios dangos.
"Niekada taip blogai nėra buvę. Tai sakau visų vairuotojų vardu", – skundėsi troleibuso vairuotoja Angelė.
Dėl techninių ypatumų troleibusams slidžiomis gatvėmis pajudėti kur kas sunkiau nei autobusams. "Mums žymiai lengviau ten, kur troleibusai nevažiuoja. Jie nugludina ledą, o paskui ir mūsų vairuotojams sunkiau išvažiuoti", – aiškino "Kauno autobusų" transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.
Vakar rytą "Autrolio" ir "Kauno autobusų" atstovai prie vieno stalo pasisodino "Kauno švaros" vadovo pavaduotoją miesto tvarkymo reikalams Darių Visockį, kurio paprašė atkreipti dėmesį į stoteles. Jis pažadėjo, kad šalia jų aktyviau darbuosis kastuvais darbininkai, pabarstys druskos mašinos.
Pila per mažai druskos?
D.Visockis teigė, kad dirbama beveik visą parą, tačiau su sniegu kovojančios darbininkų armijos dydis yra pernelyg mažas, kad jų įtaka būtų jaučiama nedelsiant. Pavyzdžiui, Kauno šlaituose vien laiptų yra 64. Visus būtina nuvalyti.
Trūksta ir technikos. Vakar sniego valymo peiliais apsišarvavę sunkvežimiai išriedėjo vos pradėjus snigti, bet iki pietų jie buvo spėję pervažiuoti tik pagrindines gatves. Tolėliau nuo centro nutolusių seniūnijų gyventojai po pietų piktinosi nesulaukiantys kelininkų dėmesio.
Antradienio naktį gatvės buvo pabarstytos, o valyti pradėtos rytą, netrukus ir vėl barstomos. Kauno gatvių barstymo ir valymo technologija yra pažangi, tačiau gatvių valytojų kritikai spėja, kad "Kauno švara" gali pernelyg taupyti. Ant važiuojamosios dalies susidarantys sušalusio sniego gabalai – per mažo druskos kiekio arba uždelsto druskos barstymo ženklas.
Kasdien Kauno gatvėmis važinėjantys vairuotojai įsidėmėjo ir pavojingiausias vietas, kuriose elgiasi atsargiau. Policijos pareigūnai pastebėjo, kad avarijų vis mažėja. Vakar iki vakaro Kauno kelių policijos valdyboje nebuvo įregistruota nė vieno įskaitinio eismo įvykio, per kurį būtų nukentėję žmonės. O ir techninių avarijų nebuvo daug.
Kiemai – gyventojų reikalas
Miesto tvarkymo skyrius sulaukia skundų dėl neišvalytų daugiabučių kiemų, tačiau jo vedėjas Aloyzas Pakalniškis teigė, kad už savivaldybės pinigus daugiabučių kiemai nebus valomi. To gali tikėtis tik tie daugiabučių gyventojai, kurie turi teritorijos priežiūros sutartis su "Kauno švara". Kiti variantai – sudaryti sutartis su tai galinčiomis padaryti bendrovėmis arba čiupti kastuvus į rankas ir kiemus nusikasti patiems.
"Nelabai suprantu, kodėl žmonės pyksta, kad kiemai nenuvalyti. Gal jie visi neįgalūs? Tegul automobilių savininkai paima po kastuvą į rankas ir visą kiemą nusikas per pusvalandį", – ant burbančių kauniečių pyko "Kauno dienos" skaitytoja Salomėja Drūlienė.
Vairuotojai ima piktintis ir dėl sniego gausos mokamose automobilių stovėjimo aikštelėse. Jas prižiūrinčios bendrovės vadovas Algimantas Puidokas gūžčioja pečiais.
"Ant aikštelių sniegą suverčia gatves valančios mašinos, mes galime sniegą suversti atgal ant važiuojamosios dalies, bet tai nėra išeitis. Vienintelis problemos sprendimo būdas – sniegą išvežti, bet tai mūsų bendrovei yra per brangu", – teigė A.Puidokas, tačiau jis neatmetė galimybės, kad dar labiau prisnigus bendrovės darbuotojai ims kastuvus į rankas. Tai jiems teko daryti ir pernai, ir užpernai.
Prof. Alfredas Laurinavičius
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių katedros vedėjas
Per pastaruosius metus žmonių reikalavimai gatvių priežiūros darbams padidėjo, o pinigų daugiau nėra skirta. Žiemą norime, kad gatvių danga būtų švari. Turime suprasti, kad stichiją įveikti nėra labai paprasta. Pavyzdžiui, Skandinavijos šalyse sningant yra apribojamas greitis, o valant kelius, kai kurie būna net uždaromi. Blogiausia, kad gatvių priežiūrai nesame nustatę reikalavimų, tvarkos, per kiek laiko turėtų būti išvalyta gatvė. Tada galėtume kažko reikalauti, o dabar tik sakome, kad turėtų būti kažkaip kitaip. Kiek Kaune yra kilometrų gatvių? 600–700 km? Gal daugiau? Įsivaizduokite, kad pradėjo snigti 5–6 val. ryto. Per rytinį automobilių piką sunkvežimis važiuoja 25 km/val. greičiu. Kiek gatvių kilometrų jis nuvalys per valandą? Todėl 4–5 valandų terminas miestui išvalyti yra realus ir suprantamas. Lietuvos kelininkai naudojasi moderniausiomis technologijomis, bet gal trūksta lėšų, technikos vienetų. Pasakojimai, kad prieš 30 metų gatvės žiemą buvo prižiūrimos geriau, yra netiesa. Gatvėse būdavo ir ledo, ir sniego, o druskos daug mažiau barstydavo. Visi suprasdavo, kad atėjo žiema, ir niekas nekeldavo tokių reikalavimų. Nebuvo nei technologijų, nei medžiagų, kad gatvės tuoj pat būtų taip nuvalytos, kaip yra dabar.
Naujausi komentarai