Naktimis geriau neskristi Pereiti į pagrindinį turinį

Naktimis geriau neskristi

2008-06-04 09:00

Šią vasarą lėktuvai, nespėję nusileisti iki pusės dvyliktos nakties, į Tarptautinį Vilniaus oro uostą nebus įleidžiami. Jie turės sukti Kauno, Palangos, Rygos ar Varšuvos link.

Užvakar Kaune nusileisti buvo priverstas iš Prancūzijos į Lietuvos sostinę skridęs lėktuvas. Pavėlavusio lėktuvo keleiviai iškart buvo susodinti į autobusą ir nuvežti į Vilnių. Oro bendrovių atstovai liūdnai juokauja, kad nuo šiol į Lietuvą atvykstantiems turistams galės pasiūlyti dar ir nemokamą vėlyvą ekskursiją automagistrale.

Tokius nepatogumus keleiviai patyrė todėl, kad orlaivis vėlavo atskristi į sostinės oro uostą. Čia jau beveik mėnesį platinamas kilimo ir tūpimo takas. Uždraudus lėktuvams leistis vėliau kaip 23.30 val., stengiamasi užtikrinti orlaivių saugumą.

Dirba naktimis

„Į oro uostą atskrenda vis didesni lėktuvai, todėl ir tako reikia platesnio. Žolėje esančių šiukšlių darbuotojai gali nepastebėti. O jei lėktuvo variklis jas įtrauks, gali įvykti nelaimė“, – paaiškino Tarptautinio Vilniaus oro uosto atstovas spaudai Arūnas Marcinkevičius.
Kada tako platinimo darbai bus baigti, jis negalėjo atsakyti, bet užsiminė, jog nepatogumų keleiviai gali patirti visą vasarą. Dirbama tik darbo dienomis nuo pusės dvyliktos nakties iki penkių ryto. A.Marcinkevičius tikino, kad nauja tvarka buvo suderinta su visomis oro bendrovėmis ir jos galėjo tinkamai sudėlioti reisų tvarkaraščius.

Trūksta tik pusvalandžio

Tačiau oro bendrovės „airBaltic“ Lietuvos padalinio generalinis direktorius Tadas Vizgirda teigė, kad oro uosto atstovai būsimų darbų grafiko nederino, tik apie tai informavo.
„Apie tako platinimo darbus mus informavo per vėlai. Tada jau buvome suderinę tvarkaraščius su kitomis bendrovėmis. Rygos oro uoste irgi vyksta panašūs darbai, tačiau ten lėktuvai įleidžiami iki vidurnakčio. Tas papildomas pusvalandis Vilniuje mus išgelbėtų nuo daugelio rūpesčių“, – atsiduso T.Vizgirda.
Pavėlavusį lėktuvą nukreipus į kitą oro uostą, vėliau papildomai kainuoja jį pergabenti į Vilnių. Be to, nukenčia keleiviai, nors jais bandoma kuo greičiau pasirūpinti.
„Esame sudarę sutartis su vežėjais, keleivių paprastai jau laukia autobusai. Todėl skundų beveik nebūna. Visi supranta, kad lėktuvas gali vėluoti ne dėl oro bendrovės kaltės“, – sakė T.Vizgirda.

Nepatogumų bus

Oro bendrovės „flyLAL“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris taip pat teigė, kad apie oro uoste planuojamus darbus vežėjai buvo informuoti tada, kai vasaros tvarkaraščiai jau buvo sudaryti.
„Vilniaus oro uostas apie planuojamus remonto darbus bend-rovę „flyLAL“ informavo tuo metu, kai jau buvo patvirtinti vasaros skrydžių tvarkaraščiai. Jų paankstinti galimybių neturėjome“, – apgailestavo oro bendrovės „flyLAL“ generalinis direktorius.
Užvakar „flyLAL“ lėktuvas, atskridęs iš Amsterdamo, turėjo leistis ne Vilniaus, bet Kauno oro uoste. Vėlai vakare leidžiasi ir orlaiviai iš Larnakos, Kijevo, Briuselio, Maskvos, Palma de Maljorkos.
„Kartais skrydis vėluoja dėl objektyvių priežasčių, todėl yra tikimybė, kad ir šių reisų keleiviams gali tekti skristi iki Kauno ir ten išlipti. Tik iki 23.30 val. dirbantis oro uostas sudaro daug nepatogumų tiek keleiviams, tiek oro linijų bendrovėms, kurios patiria ir didelių nuostolių“, – sakė V.Kaikaris.
Anot jo, jeigu lėktuvams būtų leidžiama tūpti bent iki 24 val., dauguma orlaivių spėtų nusileisti sostinėje.

Pasiekė rekordą

Šių metų gegužę Tarptautiniame Vilniaus oro uoste aptarnauta 192,6 tūkst. keleivių – beveik trečdaliu daugiau nei praėjusių metų gegužę. Tai geriausias rezultatas, kurį valstybės įmonei pavyko pasiekti per 17 veiklos metų. Nuo metų pradžios atvyko ir išvyko 779 053 keleiviai – trečdaliu daugiau nei per minėtą laikotarpį 2007 m.
Dar daugiau keleivių tikimasi sulaukti vasarą, kai prasidės intensyvus atostogų sezonas. Pradėjus veikti naujam terminalui, tikimasi keleivius aptarnauti greičiau, tačiau oro uostas skelbia neprisiimsiąs atsakomybės už problemas, kilsiančias dėl oro bendrovių veiklos.
Šiemet pagrindinis šalies oro uostas planuoja aptarnauti 2 mln. keleivių.

Šaltinis: Tarptautinis Vilniaus oro uostas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų