Vilnius ryžosi pokyčiams: kol pėstieji džiaugsis, vairuotojams prireiks kantrybės | KaunoDiena.lt

VILNIUS RYŽOSI POKYČIAMS: KOL PĖSTIEJI DŽIAUGSIS, VAIRUOTOJAMS PRIREIKS KANTRYBĖS

  • 1

Vilnius prailgina žalios šviesos degimo laiką. Nuo šiol net 132 sankryžų signalai degs ilgiau. Sostinės susisiekimo piramidės pagrindas – pėstieji, todėl tobulinant išmaniąją eismo valdymo sistemą yra užtikrinamas sklandesnis pėsčiųjų judėjimas. Iki šiol laukti žalios šviesos tekdavo 78 sekundes, dabar laikas trumpėja iki 34 sekundžių. 

Kuriose Vilniaus miesto vietose bus atnaujintas šviesoforo signalas plačiau pasakojo „JUDU“ eismo organizavimo skyriaus vadovė Eglė Marčišauskė. 

– Kiek bus šviesoforų, prie kurių žmonės galės laukti trumpiau? 

– Pėstieji lauks trumpiau prie 132 šviesoforų, tai – šviesoforais reguliuojamos sankryžos bei perėjos. 

– Ar vilniečiai skųsdavosi dėl ilgo laukimo? 

– Taip, būdavo skundų. Skundžiasi ir pėstieji, kad ilgai laukti reikia. Kartais ir automobilių vairuotojai.

– Koks buvo vidutinis laukimo laikas?  

– Vidutinis laukimo laikas būdavo apie 78 sekundės. Mes sumažinome laiką iki vidutiniškai 34 sekundžių. Laikas sumažėjo apie 30 proc. 

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

– Kiek vidutiniškai dega žalias šviesoforo signalas? 

– Negaliu pasakyti vidutiniškai, nes sankryžos labai skirtingos. Pėstiesiems paskirtas laikas skaičiuojamas pagal metodiką. Tai yra perėjos ilgis, pėsčiųjų judėjimo greitis – 1,2 metrų per sekundę. Pagal tai skaičiuojamas laikas. Yra kelių šviesoforų įrengimo taisyklės, jose parašyta, kiek turi būti to laiko.

– Dėl ko ėmėtės tokių pokyčių? Ar dėl šių pokyčių nenukentės Vilniaus viešasis arba aptarnavimo transportas, kuris turi skubėti į įvykio vietas? 

– Tarnybos, kurios turi švyturėlius – tikrai nenukentės. Jos turi galimybę važiuoti degant raudonam signalui. Kalbant apie transportą, tam tikrose kryptyse žalio signalo laukimo laikas automobiliams gali pailgėti 5-10 proc. Bet kitai krypčiai – laikas gali būti mažesnis, nes įsijungia kartu su šviesoforais pėstiesiems. Gaunasi, kad jiems įsijungia anksčiau, dažniau. Supraskime, kad dauguma automobiliuose važiuoja po vieną. Būtent todėl užsikemša gatvės. Dėl to skatiname judėti pėsčiomis, nes dabar apie 50 proc. kelionių – automobiliais. Pėsčiomis keliaujama tik apie 16 proc. Tai tikrai labai didelis skirtumas. Tam daromas pokytis, kad paskatintų judėti pėsčiomis. 

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Miestas

miestas – tankiai apgyvendinta vietovė,- daugiau teisių ir laisvių pėstiesiems!!! Daugiau!!!

SUSIJUSIOS NAUJIENOS