Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose | KaunoDiena.lt

PO GAISRO VILNIUJE: AUTOMOBILIŲ ARDYMAS IR METALO LAUŽO TVARKYMAS NETURI VYKTI MIESTŲ CENTRUOSE

  • 5

Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose.

„Tai dar vienas postūmis LTG ir Vilniui greičiau spurtuoti su pramoninės teritorijos konversija ir „Vilnius Connect“ projektu“, – ketvirtadienį feisbuke paragino jis.

Ministras pastebėjo, kad ketvirtadienio ryte Vilniaus oras, Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, gaisro pavėjinėje zonoje jau saugus ir nebeviršija kietųjų dalelių normų.

„Gaisro priežastys kol kas neaiškios ir tiriamos visos versijos. Nuo 2015 m. AB „Ruvis“ veiklą vykdė pagal turimą taršos leidimą ir neturėjo ugniagesių ir aplinkosaugininkų pastabų. Pastabų nebuvo ir paskutinio 2022 m. spalio patikrinimo metu. Pagal turimus Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) duomenis, įmonėje nebuvo sukaupta pavojingų atliekų ir pati įmonė nepatenka į aplinkosaugininkų ir ugniagesių rizikingiausių įmonių sąrašą“, – dėstė S. Gentvilas.

Jis pridūrė, kad visgi vis dažnėjant ličio baterijų naudojimui, savaiminių gaisrų pavojus didėja atliekų tvarkyme. Todėl griežtėja tvarkymo ir priešgaisriniai standartai, pastebėjo S. Gentvilas.

„Nuo pernai visos atliekų tvarkymo įmonės darbą gali pradėti tik su ugniagesių patikrinimu prieš veiklos pradžią. O kitąmet įsigalioja priešgaisriniai reikalavimai gaisrų prevencijai atliekų aikštelėse, kurioms atliekų tvarkytojai jau ruošiasi ir tai užkirs tokio mąsto ateities gaisrus. Naujoje tvarkoje atliekų tvarkytojai atliekų kaupus privalės skaidyti bent po 600 kv. m. Šiuo atveju teritorija užėmė 2 tūkst. kv. m. Nustatomi atstumai nuo statinių, nuo elektros linijų. Jei atliekos laikomos uždarose patalpose, privalės būti įrengta stacionari gesinimo sistema ir palikta 30 proc. teritorijos laisvai, siekiant išsklaidyti degias medžiagas. Tad griežtėjant sąlygoms tokios atliekų tvarkymo veiklos bus priverstos vis dažniau išsikraustyti iš tankiau užstatytų teritorijų“, – nurodė ministras.

A. Bilotaitė: tokie objektai kaip automobilių laužynas neturėtų būti šalia gyvenamųjų namų

Reaguodama į trečiadienį įvykusį gaisrą Vilniaus traukinių stoties teritorijoje vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė sako, kad tokie objektai kaip automobilių laužynas neturėtų būti šalia gyvenamųjų namų bei netoli miesto centro.

„Tai daugiau aplinkosauginiai dalykai, bet jeigu paklaustumėte mano nuomonės apie tokių objektų buvimą miestuose, miesto centruose, tai žinoma, manau, kad tai labai didelis pavojaus šaltinis. Sprendimai turėtų būti daromi tokie, kad jų neturėtų būti šalia gyvenamųjų namų ir sprendimų priėmėjai tą turėtų padaryti“, – ketvirtadienį Seime Vyriausybės valandos metu teigė A. Bilotaitė.

Ji pažymėjo, kad Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) atlieka planinius ir neplaninius patikrinimus pavojinguose objektuose, o minėtas automobilių laužynas buvo tikrintas 2022 m. tas objektas buvo tikrintas.

„Nei pagal aplinkosauginius, nei pagal priešgaisrinius parametrus ši įmonė nebuvo pavojinga. Neturėjo sprogių medžiagų, pavojingų atliekų, nesikvalifikuoja į tokią įmonę, kuri turi turėti sanitarinės apsaugos zonas, veikia pramoninėje teritorijoje. Nei PAGD, nei Aplinkos apsaugos departamentas jos nekvalifikavo kaip pavojingos“, – sakė S. Gentvilas.

ELTA primena, kad trečiadienio vakarą Panerių gatvėje 56 esančiame sąvartyne kilo gaisras. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) teigimu, pranešimas apie gaisrą gautas 18.32 val. Ugniagesiai informavo, kad atvira liepsna degė apie 5 tūkst. kvadratinių metrų plotas. 

 

Užgesintas didelis gaisras Vilniaus automobilių sąvartyne

I. Gelūno / BNS nuotr.

Ketvirtadienio rytą, 5.32 val., paskelbta, kad automobilių laužyne kilęs didelis gaisras likviduotas.

Įvykio vietoje naktį dirbo apie 60 sostinės ugniagesių, dabar dirbs mažesnės pajėgos, keletas ekipažų liks budėti.

Ugniagesiams pavyko nuo ugnies apsaugoti tris pastatus, jie yra sandėliavimo ir pramoninės paskirties, išsaugotas įmonės keltuvas ir metalo smulkintuvas.

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktorius Aleksandras Zubriakovas Eltai patvirtino, kad gaisras kilo „Lietuvos geležinkelių“ teritorijoje. Visgi teritorijoje, kurioje kilo gaisras, šiuo metu įsikūrusi įmonė UAB „Ruvis“.

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) dėl padidėjusios taršos ragino gyventojus užsidaryti langus, neiti į lauką.

NVSC ugdymo įstaigas Naujamiesčio, Karoliniškių rajonuose rekomenduoja ugdymo procesą ketvirtadienį tęsti nuotoliniu būdu.

GALERIJA

  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
  • Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose
L. Balandžio/BNS, A. Ufarto/ELTOS nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Sūduvis

Žinoma kad neturėtų, bet čia juk LIETUVA, čia ir velnias kazoką šoka už pinigus!!!! Kas davė leidimus tokiai veiklai tai privalo ir atsakyti, iškuopti gaisro likučius ir padengti gamtai padarytą mižinišką žalą, bet bet, juk LIETUVOJE nei vienas valdininkas priėmęs kenksmingą sprendimą neneša jokios atsakomybės, KODĖL?

KODĖL

tokia ir betvarkė . kur dingo SIMUKAS? gal užduso?

Ką gi

Pagal Gentvilą tai pavojingiausia yra techninę apžiūrą praėję, bet jo nuomone vis vien "taršūs" automobiliai, kurių tarša aplinkosaugininkų nuomone "viršija" ir Vilniaus auto laužyno gaisro sukeltą taršą. O jeigu realiai vertintų padėtį, tai vietoje auto patikros būtų sukūrę padalinį gaisrų prevencijai....
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS