„Solidarumas“ ragina neleisti paralyžiuoti viešojo transporto eismo Vilniuje | KaunoDiena.lt

„SOLIDARUMAS“ RAGINA NELEISTI PARALYŽIUOTI VIEŠOJO TRANSPORTO EISMO VILNIUJE

Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė kreipėsi į prezidentą, Seimo pirmininkę, ministrę pirmininkę, sostinės merą, Vilniaus miesto tarybą ir visus vilniečius, ragindama imtis skubių veiksmų, kad nuo gegužės 16 d. viešojo transporto paslaugų teikimas Vilniuje nebūtų paralyžiuotas.

Neapsikentę UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybės savivalės, nepagarbos savo darbuotojams ir jos veiksmų bloginti darbuotojų sąlygas daugiau nei 600 vairuotojų pareiškė, kad nuo gegužės 16 d. sustabdys savo darbą, taip paralyžiuodami susisiekimo paslaugas didžiausiame šalies mieste.

„Piktnaudžiaudama tuo, kad dėl pandemijos ir nepaprastosios padėties negalima skelbti streiko, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybė, pažeisdama Lietuvos įstatymus ir susitarimus su darbuotojais, nevykdo 2018 m. rugpjūčio 17 d. sudarytos kolektyvinės sutarties ir vilkina derybas dėl naujos sutarties sudarymo, keldama įmonės darbuotojų atstovams nepriimtinas sąlygas, kad kolektyvinė sutartis bus sudaryta tik tuo atveju, jei naujoje kolektyvinėje sutartyje bus pablogintos vairuotojų darbo ir apmokėjimo sąlygos.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybė vietoj skaidrios ir aiškios darbo apmokėjimo sistemos siūlo neaiškią ir painią sistemą, leidžiančią vadovams piktnaudžiauti nesumokant uždirbti atlyginimo.

Nors vairuotojai niekur iš savo savivaldybės ribų dirbti neišvyksta, įmonės vadovybė, laužydama įmonės kolektyvinę sutartį, vienašališkai ir nesuderinusi su profesinėmis sąjungomis, priėmė sprendimą pakeisti įmonės kolektyvinėje sutartyje nustatytą darbo apmokėjimo sistemą ir įvesti neapmokestinamus priedus už „kilnojamojo pobūdžio“ darbą, vietoj darbo užmokesčio padidinimo indeksuojant, kuris yra numatytas kolektyvinėje įmonės sutartyje.

Viešojo transporto darbuotojų darbas yra sunkus. Jiems tenka į darbą vykti 5 val. ryte, jei dirbama pirmoje pamainoje, ir grįžti namo – 2 val. nakties.

Tokiu būdu įmonės vadovybė nori sumažinti savo darbuotojų ligos ir kitas socialines išmokas, atostoginius ir pensijas“,– rašoma kreipimesi.

K. Krupavičienės teigimu, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybė daugiau nei du mėnesius nevykdo 2018 m. rugpjūčio 17 d. sudarytos kolektyvinės įmonės sutartyje nustatyto vairuotojų darbo užmokesčio indeksavimo.

Įmonės vadovybė atsisako vykdyti net tokius daug lėšų nereikalaujančius kolektyvinės sutarties įsipareigojimus skirti darbuotojams vienkartines išmokas 50-ies ir 60-ies metų jubiliejų progomis.

Profsąjungos vadovė stebisi tokie darbuotojų padėtį bloginančiais Vilniaus savivaldybei priklausančios UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybės veiksmais, nes jau dabar įmonėje trūksta apie 80 vairuotojų, o nepagerinus darbo ir apmokėjimo sąlygų jų dar labiau trūks.

„Viešojo transporto darbuotojų darbas yra sunkus. Jiems tenka į darbą vykti 5 val. ryte, jei dirbama pirmoje pamainoje, ir grįžti namo – 2 val. nakties, jei dirbama antroje pamainoje. Dirbant „lanksčiu grafiku“ vairuotojai keliasi anksti ir vėlai eina miegoti, o ilsisi viduryje dienos.

Tačiau vidutiniai vairuotojų atlyginimai be viršvalandinio darbo tėra 800-900 eurų „į rankas“. Todėl jaunimas nenori dirbti viešajame transporte ir trumpai padirbęs išeina dirbti kitur, o dauguma įmonės vairuotojų yra vyresni nei penkiasdešimties metų“, – sako K. Krupavičienė.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

senis

paviešinkit kiek gauna algos viršininkai ,direktoriai ir kur deda vairuotoju uždyrbtus pinigus.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS