Netradiciniais perfomansais garsėjantis kaunietis menininkas Ramūnas Jaras vakar už Lietuvos vienybę peršliaužė Vytauto Didžiojo tiltą ir požeminę perėją.
Absurdo performansas skirtas prieš Lietuvos visuomenės susiskaldymą prasidėjo prie Veiverių gatvės perėjos ir pasibaigė kitoje Vytauto Didžiojo tilto pusėje, Karaliaus Mindaugo prospekto požeminėje perėjoje.
"Daug kas viešai rašė ir kalbėjo, kad laikas nustoti nekęsti vieni kitų. Tačiau situacija nesikeičia. Galbūt akcijos absurdiškumas atkreips dėmesį į harmonijos visuomenėje būtinumą?" – prieš savo akciją teigė R.Jaras.
Per performansą R.Jaras vilkėjo kaukę, o akis dengė saulės akiniai. Po pilvu menininkas prisirišo medinę apie 70 cm ilgio lentą su ratukais, ant alkūnių ir kelių užsidėjo apsaugas.
"Kodėl aš su kauke? Gyvename teisinėje valstybėje", – prieš performanso pradžią kalbėjo R.Jaras, prisipažinęs, kad treniruodamasis Šilainiuose nušliaužė 3 kilometrus.
Netrukus 40-metis R.Jaras, lydimas dviejų jam talkinančių vaikinų, vilkinčių liemenėmis su atšvaitais, pradėjo šliaužti per pėsčiųjų perėją Veiverių gatvėje.
Po to šliaužė per 256 metrų ilgio tiltą. Automobilių vairuotojai, keleiviai ir praeiviai neslėpė nuostabos dėl jiems neregėto reginio.
Pėsčiųjų perėją ir tiltą menininkas peršliaužė per 29 minutes. Dar 9 minutes R.Jaras užtruko nušliaužęs iki požeminės perėjos už tilto, laiptais žemyn. Akciją baigė peršliaužęs požeminę perėją.
"Labai didelis kaifas buvo tai daryti lėtai, – jau klūpėdamas po performanso su suplyšusiais džinsais teigė R.Jaras. – Kraujas ant rankų? Niekis. 1998-aisiais, kai su replėmis scenoje skaldžiau butelį buvo daug įdomiau. Ačiū. Dabar noriu susivokti, kad tai padariau."
Performansas, kaip įprasta šiam žanrui, absurdiškas, tačiau jį menininkas iššifravo taip: Kaunas yra tarp Suvalkijos ir Aukštaitijos, šie du regionai skiriami Nemuno upės.
"Ši akcija – tai tarsi bandymas suvienyti du skirtingus etninius regionus. Galbūt tai, kad per lietuviškiausią Lietuvos miestą eina regionų skiriamoji linija ir yra Lietuvos visuomenės susiskaidymo priežastis? – aikšino R.Jaras. – Kur daugiau jos ieškoti? Akcijos pagrindinis akcentas šliaužimas suprantamas kaip dar nuolankesnis, dar labiau žeminantis veiksmas nei atsiklaupimas. Tai aliuzija į siekį gauti nuodėmių išrišimą gulint ant bažnyčios grindų."
Akibrokštų mėgėjas
Rašytojas, kompozitorius, muzikantas R.Jaras yra pagarsėjęs ne vienu ekstravagantišku performansu.
Kauno prekybos ir laisvalaikio centro akvariume R.Jaras yra skaitęs savo poeziją vilkėdamas naro kostiumu.
1996 m. plačiai nuskambėjo istorija, kai ekscentriškasis menininkas, atlikęs savo kūrinį fortepijonui ir balsui Kauno menininkų namuose, išsitraukė iš anksto parengtą ekskrementą ir pasiūlė paragauti publikai.
Naujausi komentarai