Vilniuje – pirmasis elektrinis keleivinis laivas: pradedami bandomieji plaukimai Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniuje – pirmasis elektrinis keleivinis laivas: pradedami bandomieji plaukimai

2025-07-14 16:52

Į Vilnių ankstyvą rytą atvežtas pirmasis elektrinis keleivinis laivas „Rytas“, kuriuo netrukus bus pradedami bandomieji plaukimai Nerimi. Tai vienas paskutinių žingsnių, ruošiantis naujajai viešojo transporto paslaugai sostinėje – keleivinei laivybai. Planuojama, kad reguliarūs keleiviniai reisai Nerimi prasidės dar liepą.

Vilniuje – pirmasis elektrinis keleivinis laivas: pradedami bandomieji plaukimai
Vilniuje – pirmasis elektrinis keleivinis laivas: pradedami bandomieji plaukimai / Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.

„Keleivinė laivyba Nerimi – tai naujas ir kryptingas žingsnis, plėtojant miesto susisiekimo viešuoju transportu įvairovę. Naujoji paslauga prisidės prie tvaresnės aplinkos, skatins patogų judėjimą ir turizmą, o palaipsniui taps vis svarbesne viešojo transporto dalimi. Kartu iš naujo atrandama ir Neries reikšmė miestui – upė tampa ne tik kraštovaizdžio ašimi, bet ir dalis miesto susisiekimo tinklo“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Prieš startą – testavimas ir saugumo procedūros

Prieš pradedant keleivių plukdymą Nerimi, laivai bus nuodugniai testuojami realiomis sąlygomis. Bandomieji plaukimai prasidės tik atlikus visas privalomas registracijos ir saugumo procedūras.

„Testavimas nėra formalumas – tai vienas svarbiausių etapų prieš paslaugos startą. Ši susisiekimo paslauga nauja tiek miestui, tiek mums kaip vežėjui, todėl kiekvienas žingsnis – nuo techninių bandymų iki keleivių saugumo užtikrinimo – turi būti atsakingai suplanuotas ir ištestuotas. Tik taip galime garantuoti kokybišką, sklandžią ir saugią kelionę vilniečiams ir miesto svečiams“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovas Ignas Degutis.

Bandomųjų plaukimų metu bus vertinamas laivo valdymas ir manevringumas, tikrinamas švartavimasis pasroviui ir prieš srovę, apsisukimai maršrutų pabaigoje. Taip pat bus matuojamos energijos sąnaudos, testuojama įrangos veikla bei atliekama keleivių srautų simuliacija.

Lygiagrečiai bus vertinamos prieplaukos, ženklinamos švartavimosi vietos, o prireikus – diegiamos papildomos pagalbinės sistemos. Vienas svarbiausių etapų – saugos pratybos, kurios apims keleivių evakavimo bandymus, laivo avarinio stabdymo procedūras, pagalbos kvietimo mechanizmų patikrą ir laivo nutempimą į artimiausią stotelę.

Elektriniai laivai pritaikyti Neriai

Naujieji sostinės elektriniai laivai yra katamarano tipo, elektriniai ir sukurti būtent miesto vidaus vandenų sąlygoms. Laivai pritaikyti judėjimo negalią turintiems keleiviams, juose įrengtos vietos dviračiams.  Kiekviename laive įrengtos 32 komfortabilios sėdimos vietos – 28 vietos viduje ir 4 denyje. Laive veikia WiFi ryšys, švieslentėse bus rodoma kelionės informacija, saugumą užtikrins vaizdo stebėjimo kameros. Daugiau nei 80 proc. denio dengia stogas, ant kurio įrengta papildomą energiją generuojanti saulės elektrinė.

Anot Igno Degučio, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovo, visi laivo komponentai – baterijos, elektros sistemos, varikliai ir kita įranga – tiekiami tik iš Europos Sąjungos gamintojų, užtikrinant aukščiausius kokybės ir saugumo standartus.

Viešasis transportas upe – su laivo bilietais

„Elektrinis vandens transportas bus visiškai integruotas į esamą maršrutų, stotelių ir tvarkaraščių sistemą, užtikrinant sklandų susisiekimą bei patogų keliavimą tiek miestiečiams, tiek miesto svečiams. Centrinėje dalyje, kur eismo srautai intensyvūs, o gatvių plėtra – ribota, vandens transportas tampa funkcionalia alternatyva be būtinybės keisti esamą miesto struktūrą. Tai dar vienas žingsnis, leidžiantis žmonėms mieste judėti tvariai, sklandžiai ir savo ritmu“, – sako Loreta Levulytė–Staškevičienė, JUDU vadovė.

Keleivinė laivyba Nerimi – tai naujas ir kryptingas žingsnis, plėtojant miesto susisiekimo viešuoju transportu įvairovę. Naujoji paslauga prisidės prie tvaresnės aplinkos, skatins patogų judėjimą ir turizmą. 

Pirmuoju etapu planuojama 5 stotelių trasa, tarp jų – Žaliojo tilto stotelė, viena svarbiausių miesto viešojo transporto mazgų – ją per darbo dieną aptarnauja apie 36 tūkst. kelionių. Bus siūlomi vienkartiniai, šeimos ir pirmyn–atgal bilietai, kad paslauga būtų patogi tiek kasdienėms, tiek savaitgalio kelionėms.

Keleiviai bilietus galės įsigyti įprastai – naudotis JUDU/Vilniečio kortelėmis, programėle „m.Ticket“, JUDU savitarnoje arba bekontakčiu būdu laive. Įprasto 90 minučių elektroninio bilieto kaina sieks 3 eurus, o perkant laive – 4 eurus. Laivo bilietų prekyba bus pradėta artimiausiu metu. Bus taikomos visos viešajame transporte galiojančios nuolaidos bei lengvatos.

Antrasis laivas jau bandomas Rygoje

Pirmąjį laivą ruošiant bandomiesiems plaukimams, su antruoju testavimai atliekami Rygoje. Planuojama, kad antrasis laivas, vardu „Lašiša“, sostinę pasieks artimiausiomis savaitėmis, o „Geležinis vilkas“ ir „Smilga“ – rudenį.

Elektrinius sostinės laivus gamina Latvijos laivų gamintojas SIA „BIC“ įmonių grupė. Keturių elektra varomų laivų įsigijimo su jų aptarnavimu bendra sutarties vertė siekia 1,85 mln. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
:)))

ir kiek brangs kwh?
0
0
Visi komentarai (1)