-
Projekte „Aerokinas“ – įspūdingas performansas, kurio dalyviais norėjo tapti visi
Šį performansą įgyvendino trys vizualinių ir vaizdo menų atstovai – Domas Verikas (D. V.), Domantas Kancleris (D. K.) ir Naurimas Michailiuk (N. M.), skambant didžėjų dueto „Vaikinų iš padorių šeimų“ (Tomas Ramanauskas ir Džiugas Bražiūnas) grojamai muzikai. Renginys vyko festivalio „Kino pavasaris“ patyriminio projekto „Aerokinas“ metu.
– Pasirodymą oro uoste sukūrėte trise. Kaip susibūrė jūsų komanda?
D. K.: mus visus vienija darbas su muzika – Verikas ir Naurimas dirba vakarėliuose, kur kuria vizualizacijas ir apšvietimo sprendimus, man tenka dirbti su muzikantais filmuojant jų muzikinius klipus ir pasirodymus. D. Verikas jau kūrė vizualizacijas pirmame „Aerokino” vidurnakčio seanse, tad pamatęs progą sukurti išskirtinį pasirodymą sukvietė visą komandą.
Iš esmės visi labai greitai supratom, kad tai neeilinė situacija. Šalį sukaustęs karantinas, žmonės išsiilgę pramogų, o Vilniaus oro uoste sukurtas unikalus Baltijos šalyse kino teatras su didžiausiu LED lauko ekranu, kuriame vyksta ne tik kino seansai, bet ir tikri vakarėliai.
– Kaip gimė jūsų performanso idėja?
D. V.: kaip minėjo Domantas, visus mus jungia muzika ir mes nuolat ieškome progų kurti kažką naujo kartu. Tad tik atsiradus galimybei sukurti pasirodymą „Aerokino“ vakarui susisiekiau su Naurimu, Naurimas susisiekė su Domantu ir jau netrukus visi važiavome apžiūrėti oro uosto.
Domantas yra aviacijos fanas, pilotuoja droną ir savo darbe neįtikėtinai gerai derina kūrybą ir techninius sprendimus. Mes su Nariu kartu esame apvažiavę nemažai festivalių ir esam gerai susidirbę, tad iškarto pradėjome planuoti vizualinius sprendimus, kurie papildė didžėjų komandos „Vaikinai iš padorių šeimų“ pasirodymą.
– Esate skirtingų meno sričių atstovai. Koks buvo kiekvieno iš jūsų indėlis į šį pasirodymą?
D. V.: pasirodymo metu dronas ir kitos kameros transliavo ekrano gale iš tvirtinimo konstrukcijos sukurtą šviesų instaliaciją. Naurimas vizualizacijas įprastai kuria naudodamas metalinius elementus, grandines, konstrukcijas, tad tik pamatęs ekrano konstrukciją žinojo ką daryti.
Mano pagrindinė užduotis buvo jungti gyvai iš drono ir kamerų filmuojamus vaizdus ir gyvai kurti efektus. Tai, ką matė žiūrovai, buvo kuriama duotuoju momentu, perteikiant bendrą emociją ir derinant su skambančia muzika.
Domanto vaidmuo šiame projekte buvo esminis. Tiesioginė transliacija ekrane apjungė visas projekto dalis. Domantas dronu filmavo šviesų instaliaciją, oro uosto teritoriją, lėktuvus ir žiūrovus, kurie galėjo save matyti ekrane. Svarbu paminėti, kad dėl saugumo ir kadrų tikslumo, dronas buvo valdomas dviejų žmonių. Domantas valdė patį droną, o kolega Mantas Kristijonas Kuliešis – drono kamerą. Dirbant prie drono dviese, rezultatas visada būna geresnis”.
– Atsižvelgiant į tai, kad esate skirtingų sričių menininkai, su kokias iššūkiais susidūrėte vystant bendrą idėją?
N. M.: turbūt didžiausias iššūkis buvo tai, kad repeticijoms neturėjom nei laiko nei galimybių. Patys tokio bendro performanso niekada nedarėme, tad tiesiog teko pasitikėti vieniems kitais ir daryti tai, ką mokame geriausiai.
D. K.: sunkumų tikrai kėlė ir tai, kad viskas vyko realiu laiku: muzika, šviesos, vizualizacijos, skraidantis dronas. Jei praskridai dronu ir suklydai, skrydžio pakartoti negali, nes viskas tiesiogiai perduodama į ekranus. Atsižvelgiant į visas sąlygas vis tiek esame labai patenkinti rezultatu ir dėkojame Vilniaus oro uostui bei „Kino pavasariui“, kad padėjo įgyvendinti tokį projektą.
– Oro uostas yra itin griežtai saugoma teritorija, ar tai neapribojo jūsų kūrybinės energijos?
D. K.: oro uosto erdvė yra tikrai stipriai reguliuojama, tad norint filmuoti su dronu reikėjo gauti daugybę leidimų, viską suderinti su Vilniaus oro uostu ir su skrydžiu aerodromo skrydžių valdymo centru. Na, o tada susisiekti su drono gamintoju, kad atrakintų „raudoną zoną“. Daug žingsnių, bet žinojom, kad bus verta.
N. M.: turėjom atsargiai dirbti su šviesos spinduliais, kad nesutrukdytume oro uosto darbui ir nepriartėtume prie lėktuvų. Teko verstis su tuo ką jau turime „Aerokino“ aikštelėje ir neperžengti jos ribų.
– Ar pavyko pasirodymu metu užmegzti ryšį su žiūrovais? Galbūt jie įsitraukė į patį performansą?
N. M.: žiūrovai ir patys nesuprato, kaip tapo viena svarbiausių renginio detalių. Įvyko kažkoks magiškas susikalbėjimas, kurio mes patys negalėjom numatyti. Viso performanso metu žiūrovai aktyviai reagavo į vizualinę medžiagą – kai tik pamatydavo save ekrane, pradėdavo mirksėti avarinėmis šviesomis.
Pabaigoje visi įjungė šviesas, signalizavo, ekrane sukosi tiek pačių mašinų, tiek oro uosto vaizdai – viskas susiliejo į bendrą kūrinį, kurio emocija, man atrodo, paveikė visus. Tokios fantastiškos atmosferos nesitikėjom net mes patys.
D. Kanclerio, D. Veriko, N. Michailiuk ir „Vaikinų iš padorių šeimų“ sukurto pasirodymo trumpasis vaizdo įrašas – čia.
-
„Aerokinas“ skelbia paskutinės savaitės renginius ir uždarymo filmą
Tokį sėkmingą, didžiulį tarptautinės žiniasklaidos dėmesį pelniusį projektą pridera užbaigti su trenksmu. Tad paskutinę savaitę į saulėtąją Floridą kviečia Orijus Gasanovas, tradicija tapusį penktadienio vidurnakčio seansą apšildys didžėjų duetas „Vaikinai iš padorių šeimų“, o projektą uždarys viešnagė 9 dešimtmečio Vakarų Berlyne.
Pasak „Kino pavasario“ generalinio direktoriaus ir „Aerokino“ iniciatoriaus Algirdo Ramaškos, projekto rezultatai labai geri, nes sena festivalio svajonė išpildyta ne tik maksimaliai kokybiškai, bet ir nuoširdžiai užmezgant kontaktą su žiūrovais.
„Sulaukėme daugybės žiūrovų komentarų, kad jiems labiausiai įstrigo net ne lėktuvai, milžiniškas lauko ekranas ar pamatytas filmas, o juos pasitinkančio personalo sukurta atmosfera, šypsenos, kurių neužgožė net apsauginės kaukės. Viską darėme labai nuoširdžiai, kad kiekvienas, atvykęs į seansą, jaustųsi laukiamas. Tad jei norite pozityvo, atvažiuokite, lauksime jūsų iki birželio 1 dienos su specialiai paskutinei savaitei skirta programa“, – kalbėjo A. Ramaška.
Naktiniame reise pasirodys „Vaikinai iš padorių šeimų“
Žurnalistas, patyręs keliautojas O. Gasanovas rekomenduoja trečiadienio vakarą praleisti su vienu jo mėgstamiausių filmų „Floridos projektas“. Tai Amerikos nepriklausomo kino kūrėjo Seano Bakerio filmas, kuriame po skaisčiai žydru Floridos dangumi išvysite „Oskarui“ už vaidmenį šiame filme nominuotą talentingąjį Willem Dafoe, lietuvių kilmės instagramo žvaigždę Brią Vinaitę ir 10-metę Brooklynn Prince, po šio filmo tapusią tikra garsenybe. Prisimindamas keliones po Floridą, Orijus padės pasiruošti šiam tolimam skrydžiui ir dar stipriau jį patirti.
Štai penktadienio naktinis reisas kartu su DJ duetu „Vaikinai iš padorių šeimų“ skraidins į tolimąją Kolumbiją. Vilniaus oro uosto perone susirinkusiems kino bei muzikos gerbėjams prieš filmą „Vasaros paukščiai“ specialų, šio egzotiško kriminalinio epo įkvėptą setą gros didžėjai Miss Amerika (Tomas Ramanauskas) ir Kym Wild (Džiugas Bražiūnas).
„Vasaros paukščiai“ – kultinio „Kino pavasario“ filmo „Gyvatės apkabinimas“ režisieriaus Ciro Guero ir jo bendražygės Cristinos Gallego sugrįžimas į ekranus su 35 mm juostoje užfiksuota magiškojo realizmo istorija apie La Gvachiros dykumoje gyvenančią ir rizikingam verslui vadovaujančią indėnų šeimą.
Atveriame sienas į Lotynų Ameriką
Paskutinės „Aerokino“ savaitės vyraujanti kelionių kryptis – Lotynų Ameriką, tad bus galima išvysti juostas iš Brazilijos, Čilės, Argentinos, Kolumbijos.
Ketvirtadienį ir sekmadienį laukia brazilų režisieriaus Karimo Ainouzo drama „Nematomas gyvenimas“, Kanuose apdovanota pagrindiniu konkursinės programos „Ypatingas žvilgsnis“ prizu. Atogrąžų melodrama pristatomas filmas nukelia į šeštojo dešimtmečio Rio de Žaneirą, kur jautriai ir įtraukiai pinami seserų
Gildos ir Euridikės likimai
Daugelio šių metų „Kino pavasario“ žiūrovų atradimu tapęs filmas „Bakurau“, Kanų festivalyje įvertintas žiuri prizu, yra ryški ir netikėta mokslinės fantastikos, detektyvo, trilerio, neovesterno, distopijos ir kitų žanrų samplaika. Brazilų režisieriai Kleber Mendonça Filho ir Juliano Dornelles apie paslaptingą Brazilijos kaimelį Bakurau pasakoja itin originaliai.
Argentinietis Luisas Ortega energingame savo filme „Angelas“ supažindina su žaviu, bet labai pavojingu, ilgiausiai Argentinoje kalinčiu nusikaltėliu Carlosu Robledo Puchu. Manoma, kad jis įvykdė daugiau nei 40 apiplėšimų ir 11 žmogžudysčių. Nenuostabu, kad imtasi šios istorijos ekranizacijos, žinoma, pasitelkus talentingus aktorius.
Garsusis Čilės režisierius Pablo Larraín („Neruda“, „Klubas“) šį kartą kviečia į naujausią savo filmą „Ema. Piromanė“, alsuojantį regetono šokiais ir ugnimi. Vieną pagrindinių vaidmenų filme sukūrė Gael García Bernal, o hipnotizuojantį garso takelį – elektroninės muzikos dievaitis Nicolas Jaar. Venecijos kino festivalyje filmas pelnė Jaunųjų žiuri apdovanojimą už geriausią filmą.
Komedija ir filmai šeimai
Penktadienį komedijų gerbėjams bus skirtas filmo „Pasaulis priklauso tau“ seansas su Vincentu Casseliu ir Isabelle Adjani. Graikų kilmės prancūzų režisierius Romainas Gavras išgarsėjo muzikiniais klipais atlikėjams M.I.A. ir Jay-Z. Tad ir šioje veiksmo komedijoje pop kultūra susipina su gatvės, energingas takelis – su dinamišku scenarijumi.
Šeimų seansai šeštadienį ir sekmadienį pasiūlys filmą „Dilili Paryžiuje“, kuris išradingai supažindins su Prancūzijos kultūra, menu, istorija, ir įdomiausiomis to laikmečio asmenybėmis: Pablo Picasso, Marie Sklodowska-Curie ar Gustavu Eifeliu. Nuostabiai animuota kelionė po Gražiosios epochos Paryžių įtrauks ne tik vaikus, bet ir jų tėvus. O pieštinės animacijos šedevras „Berniukas ir pasaulis“ prikels mažų ir didelių žiūrovų vaizduotes skrydžiams, paprasta, vaikams suprantama forma kalbės apie itin aktualius moralės bei pasaulio raidos klausimus.
Siautulingas uždarymo filmas
Mėnesį trukusį „Aerokiną“ uždarys prieš keletą metų „Kino pavasaryje“ rodytas filmas „Geismas ir garsas Vakarų Berlyne (1979-1989)“. Šis filmas daugeliui įsiminė ne tik dėl milžiniškų prie kino salių nutįsusių eilių, bet ir išskirtinio svečio – šio filmo pagrindinio veikėjo ir garso takelio autoriaus Marko Reederio, kuris tąkart Vilniuje, stovėdamas už didžėjaus pulto, užkūrė nepamirštamą vakarėlį.
Šiame filme M. Reederis tampa mūsų gidu per laukinį gyvenimą devintojo dešimtmečio Vakarų Berlyne ir jo muzikos sceną, kai miesto siena nebuvo dar griuvusi. M. Reederio pasakojimą iliustruoja originali ir nostalgijos pojūtį kurianti to laikmečio vaizdinė medžiaga, kurioje Nickas Cave'as, Tilda Swinton, „Die Toten Hosen“, „New Order“, „Joy Division“.
Tai istorija apie Vakarų Berlyno kultūrinę terpę, kur viskas atrodė įmanoma. Labiau nei visoje likusioje Europoje. Tai filmas – koliažas apie siautulingą, bet kūrybingą dešimtmetį. Apie pankų kultūrą ir Meilės paradą. Ir visa tai vyksta mieste, kur dienos trumpos, o naktinis gyvenimas išsitęsia iki begalybės. Filmo seansas rengiamas bendradarbiaujant su Goethe’s institutu Vilniuje.
Bilietai į „Aerokino“ seansus – čia. Automobilių skaičius į kiekvieną seansą yra ribotas.
-
„Aerokino“ savaitė: seansai šeimai, stiprios rytietiškos istorijos ir lietuvių filmai 3
„Laikomės projekto pradžioje nusistatytos programos sudarymo koncepcijos: kiekvieną savaitę rodome filmus iš skirtingų žemynų, siūlydami alternatyvias keliones per filmus. Šią savaitę kviečiame į Tolimuosius ir Artimuosius Rytus. „Parazito“ sėkmė įrodė, kad filmai iš Azijos gali būti ne mažiau patrauklūs globaliu mastu nei Holivudo studijose sukurtas kinas. Pietų Korėjos ar Japonijos nacionalinis kinas yra vienas iškiliausių pasaulyje, o Izraelio kinas visuomet traukia savo nuoširdumu ir originalumu“, – atnaujintą „Aerokino“ repertuarą komentuoja projekto programos kuratorė Aistė Račaitytė.
Erotinė drama ir vidurnaktis su didžėjumi Tomu Boo
Pietų Korėjos kino meistras Park Chan-Wookas sugrįžta į didįjį ekraną. Penktadienio vakarą (gegužės 15 dieną) „Aerokine“ bus parodytas jo erotinis psichologinis trileris „Tarnaitė“, prieš porą metų tapęs vienu labiausiai šokiravusiu „Kino pavasario“ filmu. Seansas žada itin kinematografišką rytietišką kino reginį su iš ekranų senokai dingusia tikrąja erotika ir siužetines pinkles, kurias išpainiojus žiūrovą užplūs malonumas.
Izraelio kinas Lietuvoje turi daug gerbėjų, tad tą patį penktadienį, vidurnakčio seanse bus parodytas Berlyno kino festivalyje pagrindinį prizą „Auksinį lokį“ laimėjęs filmas „Sinonimai“. Seansą apšildys garsus Vilniaus didžėjus Tomas Boo, žinomas ir kaip legendinės vakarėlių serijos „Boogaloo“ vienas iš organizatorių. Atsispirdamas nuo filmo, Tomas Boo naujai interpretuos prancūzų muzikos temas.
„Sinonimai“ nukels į Paryžių, kur atsiduria iš Izraelio pabėgęs jaunas vyras Joavas, norėdamas ištrinti savo kilmę ir tapti tikru prancūzu. Vaikinas pabunda nuogas tuščio buto vonioje, visi jo daiktai dingę. Čia jis turės sukurti save iš naujo. Filmas pasižymi labai stipriu scenarijumi, kurį režisierius Nadav Lapid rašė drauge su savo tėvu, garsiu Izraelio rašytoju, Haim Lapid. „Sinonimai“ įsimena originalia režisūra ir išskirtine vaidyba.
Lietuvių filmų seansai
Trečiadienio vakarą bus rodomas lietuvių dokumentinio kino meistro Arūno Matelio filmas „Nuostabieji lūzeriai“, kuris pasakoja apie vieną sudėtingiausių bei populiariausių dviračių varžybų pasaulyje – „Giro d’Italia“. Šios juostos herojai – sudėtingiausius iššūkius įveikiantys ir lyderių užnugaryje esantys sportininkai, neturintys teisės į asmeninę pergalę. Oficialiai jie lūzeriai, kurie atvažiuoja paskutiniai. O iš tiesų – herojai, savo pasiaukojimu nutiesiantys kelią į pergalę komandos lyderiams.
Šeštadienio vakarą laukia išskirtinis seansas, kuriame bus galima išvysti šešis lietuvių trumpametražius filmus. Tai pasaulio kino festivaliuose jau pasižymėjusių režisierių Lauryno Bareišos ir Vytauto Katkaus naujausi, šalies didžiajame ekrane dar nerodyti filmai. L. Bareišos trumpametražio „Atkūrimas“ premjera įvyko šių metų Berlyno kino festivalio konkursinėje programoje, o V. Katkaus filmas „Kolektyviniai sodai“ praėjusį pavasarį buvo pristatytas Kanų kino festivalio „Kritikų savaitėje“. Abu filmai tapo pirmaisiais iš Lietuvos, parodytais šiuose festivaliuose.
Tito Lauciaus trumpametražėje komedijoje „Šeima“ vaidmenis sukūrė būrys garsių aktorių: Dainius Gavenonis, Arūnas Sakalauskas, Rasa Samuolytė, Vidas Petkevičius. Filmas pasakoja apie tai, kaip dvi šeimos nusprendžia perkraustyti senelį iš jo namų. Prasideda daugeliui iš mūsų susitapatinti leisianti komedija.
Taip pat seanse bus galima pamatyti Kamilės Milašiūtės dramą „Laukais“ su aktorėmis Nele Savičenko ir Indrė Patkauskaitė, animacinius filmus „Žonglierius“ (rež. Skirmantė Jakaitė) ir „Sniego pastogė“ (rež. Robertas Nevecka).
Grupės „Kino“ priešistorė
Taip pat šeštadienio vakarą (gegužės 16 dieną) Kanų kino festivalyje už geriausią garso takelį apdovanotas Kirilo Serebrenikovo filmas „Vasara“ nukels į 9 dešimtmečio vasarą. Kai Leningrado pogrindyje griaudi roko muzika, susitinka trys žmonės. 19-metis, vėliau grupės „Kino" lyderiu tapsiantis Viktoras Cojus, jo tuometinis stabas Maikas Naumenko („Zoopark") ir jo gražuolė žmona Natalija Naumenko net neįtaria, kad ši vasara bus lemtinga, o jų draugystė, kaip ir jie patys, taps nemirštančia legenda.
Režisieriui pavyksta materializuoti jaunų žmonių maištą prieš jų laisvę ribojančią sistemą, priartėti prie rusų rokenrolo šaknų ir prikelti „Kino“ bei Viktorą Cojų.
Detektyvas patiems mažiausiems žiūrovams
Įpusėjus projektui, „Aerokino“ organizatoriai, sulaukę daugybės žiūrovų prašymų, atvėrė šeimoms ir vakarinius seansus. Tai reiškia dar daugiau kino mažiesiems žiūrovams. Šeimų laukiama „Oskarui“ nominuotame jautriame pasakojime „Moliūgėlio gyvenimas“ ir istorijoje „Gordonas ir Padi“ apie miško detektyvo varliaus ir jo kolegės pelytės draugystę ir nuotykius. Tai animacija, kuri sujaudins tiek vaikus, tiek jų tėvus ir senelius.
Savaitgalį į diskusijas įtrauks ir kitas „Oskarų“ nominantas, anime pasakojimas iš Japonijos „Mano mažoji sesutė Mirai“, vaizdingai kalbanti apie tai, ką išgyvena šeima, ypač maži vaikai, kai joje atsiranda naujas narys.
Komiškos šeimos atostogos
Komedijų gerbėjus ir šeimas su vaikais nuo 13 metų kviečia komedija „Norėtum!“ apie chaotiškas italų šeimos atostogas. Aštuonmetės Almos šeima išsiskyrusi, tad ji su dviem vyresniais broliais vyksta iš Paryžiaus į saulėtąją Romą atostogauti pas savo tėtį. O šis – išsiblaškęs kino scenaristas, pristatantis vaikams ekstravagantišką kolegę, kuri taip pat kartu keliaus į pajūrio namelį. Almai šios atostogos bus pačios įsimintiniausios.
Švelnaus humoro ir jautrių išgyvenimų kupina juosta „Norėtum!“ primins pačius nekalčiausius vaikystės priminimus. Vieną pagrindinių vaidmenų sukūrė kultinio filmo „Tobuli melagiai“ aktorė Alba Rohrwacher.
„Auksinę palmės šakelę“ laimėjęs praėjusių metų „Kino pavasario“ hitas „Vagiliautojai“ taip pat laukia šeimų su vyresniais vaikais.
-
Projekto „Aerokinas“ tarptautinė sėkmė: 400 publikacijų pasaulio žiniasklaidoje 1
Šiandien fiksuojama virš 400 publikacijų, radijo laidų ir vaizdo reportažų, kur įvairiausiomis kalbomis minimas „Aerokinas“, Vilniaus kino festivalis, sostinės vardas ir jos oro uostas. Nuo tokių prestižinių kanalų kaip „The New York Times“, „BBC radio“ iki „Euronews“, ir „Frankfurter Algemeine Zeitung“.
„Šio ryto pašnekovas turi įdomų pasiūlymą, kuris padės atgauti geras emocijas“, – „Aerokino“ organizatorių ir festivalio „Kino pavasaris“ generalinį direktorių Algirdą Ramašką pristatė „BBC radio“ laidų vedėja Sharon Hemans.
„Statykitės mašiną šalia lėktuvo ir gero filmo: kino seansai ištuštėjusiame oro uoste“, – skelbia „The New York Times“ antraštė. Kitoje šio Amerikos žiniasklaidos lyderio žinutėje rašoma: „Krovininis lėktuvas ruošiasi pakilimui iš Vilniaus oro uosto, kai vos už kelių šimtų metrų žmonės žiūri filmą mašinose, laikinai oro uosto perone įrengtame autokine.“
„Lietuvos sostinė Vilnius nustebino šiuo metu populiarius autokino seansus pradėjusi organizuoti oro uosto teritorijoje!“, – rašoma tarptautiniame naujienų kanale „Euronews“.
Anglų, italų, vokiečių, kinų kalbomis JAV, Didžiosios Britanijos, Kanados, Meksikos, Kinijos, Šveicarijos, Italijos žiniasklaidoje pasirodžiusios publikacijos pasiekė maždaug 350 milijonų auditoriją.
„Tarptautinė sėkmė visų kontinentų žiniasklaidoje tik įrodo „Aerokino“ unikalumą, tad labai kviečiu tai patirti. Kad žmonėms atsibodo būti namuose ir kad jie pasiilgę kokybiškų pramogų, rodo sparčiai besipildantys pirmojo savaitgalio seansai“, – rezultatais džiaugiasi A. Ramaška.
Pasak „Aerokino“ partnerio, Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“, atstovų, tokia tarptautinė sklaida yra viena didžiausių, lyginant su kitomis Vilniaus žiniomis ir projektais, apie kuriuos rašė užsienio žiniasklaida.
„Vilniaus oro uoste „Kino pavasario“ įkurtas „Aerokinas“ yra ne tik kūrybiškas ir drąsus, bet ir tiksliai mūsų laiko dvasią atspindintis projektas. Manau, kad tai lėmė didžiulį jo populiarumą užsienio žiniasklaidoje. Džiaugiamės bendru darbu su projekto organizatoriais ir galimybe pristatyti Vilnių kaip miestą, kuris krizės akivaizdoje yra tvirtas, inovatyvus ir kūrybiškas“, – sako „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė.
A. Ramaškos teigimu, kultūra ir kūrybiškumas yra raktas į šalies, miesto vardo populiarinimą, kultūrinio turizmo skatinimą, o kai kuriais atvejais ir didžiulė pagalba šalies ekonomikai: „Dar kartą įrodėme, kad esame kūrybiški ir gebame kokybiškai dirbti bet kokiomis sąlygomis. Šį potencialą galima panaudoti bendram tikslui sėkmingai bendradarbiaujant tiek su valstybinėmis institucijomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, tiek su privačiomis iniciatyvomis. Taip gimsta patys įspūdingiausi projektai, o šalis tampa įdomi pasauliui.“
Pirmąjį savaitgalį – „Oskarų“ laimėtojai ir nominantai
Pirmąjį projekto savaitgalį, gegužės 1–3 dienomis, vyks dieniniai šeimų, vakariniai ir vidurnakčio seansai, kuriuose bus rodomi „Oskarais“ apdovanoti ar jiems nominuoti filmai.
Žiūrovai bus kviečiami išvysti animacijos „Oskarų“ nominantus „Moliūgėlio gyvenimas“ (rež. Claude Barras, 2016) ir „Mano mažoji sesutė Mirai“ (rež. Mamoru Hosoda, 2018).
Penktadienio vidurnakčio seanse bus galima išvysti pašėlusį neįprastos romantikos ir skandinaviško folkloro mišinį „Riba“ (rež. Ali Abbasi).
Šeštadienį bus galima pamatyti šių ir praėjusių metų „Kino pavasario“ žiūroviškiausias juostas „Kristaus kūnas“ (rež. Jan Komasa) ir „Kafarnaumas“ (rež. Nadine Labaki), o vakariniame seanse – „Auksinę palmės šakelę“ nuskynusią, meistrišką socialinę satyrą iš Švedijos „Kvadratas“ (rež. Ruben Östlund).
Sekmadienio seansuose – taip pat „Auksine palmės šakele“ apdovanoti „Vagiliautojai“, „Oskaru“ už geriausią moters vaidmenį, kurį sukūrė žavioji Isabel Huppert, įvertinta drama „Ji“ (rež. Paul Verhoeven) ir vokiečių hitas „Tonis Erdmanas“ (rež. Maren Ade).
Pasirūpinta saugumu
„Aerokino“ seansų metu bus užtikrintas saugumas žiūrovų sveikatai – viso seanso metu žiūrovai bus prašomi neišlipti iš savo automobilių, bilietais prekiaujama tik internete. Reikalui esant, bus leidžiama atsidaryti automobilių langus, tačiau privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.
Rūpinantis gamta, žiūrovai bus raginami seansų metu išjungti mašinų žibintus ir variklius.
Bilietai į „Aerokino“ seansus – čia. Automobilių skaičius į kiekvieną seansą yra ribotas.
-
Naujas projektas „Aerokinas“: Vilniaus oro uoste – „Kino pavasario“ seansai 1
Tik gegužės mėnesį, pirmą kartą istorijoje, Vilniaus oro uoste, kur kyla ir leidžiasi lėktuvai, bus atidarytas autokino teatras. Keturias savaites vis skirtingomis kryptimis bus skraidinami didelio ekrano, įspūdingų patirčių ir kelionių išsiilgę žiūrovai. Pirmieji seansai įvyks balandžio 30 dieną. Startinio savaitgalio bilietai – jau prekyboje. Automobilių skaičius į kiekvieną seansą yra ribotas.
Pasak projekto „Aerokinas“ organizatorių, šiandien, kai žmonės ilgisi kelionių, oro uostuose patiriamo tuoj prasidėsiančių atostogų jaudulio, kinas ir netikėta erdvė suteiks galimybę saugiai keliauti ir grįžti kupiniems įspūdžių. Filmai bus rodomi milžiniškame ekrane, kurio aukštis atitinka penkiaaukštį namą. Tokio dydžio ir vaizdo kokybės ekranas Baltijos šalyse lig šiol dar nebuvo pastatytas.
Filmo garsas bus transliuojamas radijo bangomis nurodytu dažniu per automobilio radijo imtuvą.
„Kiek teko pažinti pilotų, jie visi nerealūs svajotojai. Tokia ir „Kino pavasario“ komanda – nuolat šiek tiek pakilusi nuo žemės, besistengianti filmais, naujomis patirtimis pakylėti ir žiūrovus. Šiandien žiūrėti filmus ar stebėti koncertus iš automobilių nebėra naujiena, tad norėjome sukurti unikalią patirtį. Vien jau su automobiliu patekti į oro uosto peroną, kur paprastai tik praėjus patikrą galima įlipti į lėktuvą ar išlipti iš jo, labai įdomu. Na, o pasaulio festivalius apkeliavę filmai padės aplankyti mylimas Europos šalis, Aziją, Pietų Ameriką, kitus žemynus. Labai kviečiu tai patirti ir pažadu, kad šių seansų nepamiršite. Kas žino, gal kitąmet jau bus Kosmokinas“, – su nekantriu laukimu kalbėjo „Kino pavasario“ generalinis direktorius Algirdas Ramaška.
„Kino pavasario“ organizatoriai akcentuoja ir socialinę projekto pusę. Šiandien visas aviacijos sektorius išgyvena labai sudėtingus laikus: daug profesionalų, padėjusių mums saugiai pamatyti pasaulį, liko be darbo, skrydžių bendrovės ir oro uostai patiria milžiniškus nuostolius. Tad projektu „Aerokinas“ išreiškiama ir padėka aviacijos darbuotojams.
„Aerokino“ atidarymo premjera
Naujas patirtis žada ir „Aerokino“ atidarymo metu, balandžio 30 dieną, įvyksianti kultinio filmo „Parazitas“ nespalvotos versijos premjera. Šedevru vadinamas ir pastaraisiais metais gausiai apdovanotas ir aptarinėtas filmas „Parazitas“ surinko daugiausiai peržiūrų ir virtualiajame šių metų „Kino pavasaryje“. „Parazito“ nespalvota versija Lietuvos žiūrovams bus parodyta pirmą kartą.
Kadangi filmuojant nebuvo plano turėti dviejų versijų, tai naujasis „Parazitas“ — sudėtingo spalvotų kadrų vertimo į nespalvotus proceso rezultatas. „Pašalinus spalvas, dar ryškiau pasimatė skirtumai tarp turtingųjų ir vargšų. Išryškėjo esminės detalės, tekstūrų reikšmė“, — teigia keturiais „Oskarais“ įvertintas Pietų Korėjos režisierius Bong Joon-ho.
Pasak jo, visi geriausi kino klasikos filmai yra nespalvoti. Tad naująja versija jis norėjo atiduoti pagarbą kino klasikai, kuri režisieriaus kūrybai padarė didžiulę įtaką.
Pirmojo savaitgalio kryptis – Los Andželas
Gegužės 1–3 dienomis „Aerokino“ dieniniuose ir vakariniuose seansuose bus rodomi „Oskarais“ apdovanoti ar jiems nominuoti filmai.
Repertuare – be šiemet Los Andžele triumfavusio „Parazito“, bus galima išvysti geriausio užsienio filmo „Oskaru“ apdovanotą dramą iš Irano „Komivojažierius“ (rež. Asghar Farhadi, 2016).
Pirmąjį savaitgalį taip pat bus rodomi šioje kategorijoje „Oskarui“ nominuoti filmai: šių ir praėjusių metų „Kino pavasario“ žiūroviškiausios juostos „Kristaus kūnas“ (rež. Jan Komasa, 2019) ir „Kafarnaumas“ (rež. Nadine Labaki, 2018), vokiečių hitas „Tonis Erdmanas“ (rež. Maren Ade, 2016), „Auksines palmės šakeles“ nuskynę „Vagiliautojai“ (rež. Hirokazu Kore-eda, 2018) ir „Kvadratas“ (rež. Ruben Östlund, 2017), net trims „Oskarams“ nominuotas „Šaltasis karas“ (Pawel Pawlikowski, 2018) ir kt.
Seansuose visai šeimai bus galima pamatyti festivalio „Kino pavasaris“ pamiltus animacijos „Oskarų“ nominantus „Moliūgėlio gyvenimas“ (rež. Claude Barras, 2016) ir „Mano mažoji sesutė Mirai“ (rež. Mamoru Hosoda, 2018).
Linki saugaus skrydžio
Kaip teigia organizatoriai, gegužę startuosiančio projekto „Aerokinas“ metu bus užtikrintas saugumas žiūrovų sveikatai – viso seanso metu žiūrovai bus prašomi neišlipti iš savo automobilių, bilietais prekiaujama tik internete. Tiesa, pagal Sveikatos apsaugos ministerijos sušvelnintus reikalavimus, renginio metu bus leidžiama atsidaryti automobilių langus, tačiau privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones. Bus būtina laikytis ne mažesnio nei 2 metrų atstumo tarp automobilių.
Į vakarinius seansus bus įleidžiami tik automobiliai, kuriuose ne daugiau nei du žmonės. Dieniniuose seansuose galės dalyvauti automobiliai ir su daugiau nei dviem keleiviais, tačiau jie visi turės būti šeimos nariai.
Seansuose nerekomenduojama dalyvauti žmonėms, kurie priklauso rizikos grupei, serga lėtinėmis ligomis. Renginiuose negalės dalyvauti tie, kam pasireiškė ūmios kvėpavimo takų infekcijos simptomai. Kiekvienas žiūrovas taip pat privalės laikytis įprastų asmens higienos reikalavimų. Rūpinantis gamta, žiūrovai bus raginami seansų metu išjungti mašinų žibintus ir variklius.
Vasarą planuojama projektą „Aerokinas“ perkelti ir į kitų didžiųjų miestų bei kurortinių miestelių oro uostus ir aerodromus.