P.Griušys – kauniečiams puikiai pažįstamas dailininkas, savo darbais ne kartą pelnęs simpatijų ir apdovanojimų įvairiose parodose. Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto profesorius buvo dažnas ilgus metus rengtos Geriausio metų kūrinio parodos nugalėtojas. Jo realistiški, didelio formato darbai žiūrovų nepalikdavo abejingų, tad ne kartą buvo išrinkti Metų kūriniu („Žirgo žvilgsnis“, „Vienas iš miūsų“, „Tambovo vilkas“, „Ką daryti?“ ir kt.). Neseniai P.Griušys buvo įvertintas Kauno miesto Kultūros ir meno premija.
Fotorealizmo principą plėtojančio menininko kūryboje menotyrininkai įžvelgia iliuzionistinio paveikslo akių apgaulės metodų, magiškojo realizmo stilistiką, senųjų tapybos meistrų kūrinių parafrazių, aliuzijų į modernistinės tapybos kryptis.
Tapytojas žinomas ir už šalies ribų. P.Griušys 2003 m. atstovavo Lietuvai Pekino bienalėje. Jo kūrinių yra įsigiję Nacionalinis M.K.Čiurlionio dailės muziejus, Vytauto Didžiojo karo muziejus, Lietuvos dailės muziejus, Lietuvos kultūros ministerija, Tretjakovo galerija, privatūs asmenys Lietuvoje ir užsienyje.
Šį kartą tapytojas savo kūrybos gerbėjams pristato interpretacijas pulsuojančio Kauno miesto motyvais.
„Miesto fabula“ – tai tapybos kūriniuose vaizduojamų, paties autoriaus užfiksuotų naratyvų visuma, susieta priežastingumo, laiko ir erdvės ryšiais.
P.Griušio Kaunas – turtingas netikėtų būsenų, keistų rakursų, subtilių magiškojo realizmo vaizdų. Kiekvienas autoriaus pastebėjimas yra savitas, unikalus, nepakartojamas, kalbantis apie miesto esybes ir motyvus, regimus Kauno kasdienybėje ir neatsiejamus nuo jo savasties.
P. Griušio nuotr.
Tai tapybos kūriniuose vaizduojamų, paties autoriaus užfiksuotų naratyvų visuma, susieta priežastingumo, laiko ir erdvės ryšiais.
Lankytojams pristatomuose P.Griušio kūriniuose (pvz. „Polis. French kiss“, „Šančių amūrėlis“, „WWWolto pietūs“) vyrauja atpažįstami Kauno peizažai, kurie pateikiami nenuspėjamose situacijose, ir todėl – paradoksalūs, šmaikštūs, ir vis dėlto – lengvai identifikuojami, o kartu miesto gyventojams itin artimi, prisodrinti šilumos, jautrumo, lengvos ironijos.
Pats dailininkas yra prisipažinęs, kad vengia algoritmų ir to paties žiūrėjimo į pasaulį kampo. „Kaskart nustebti nėra paprasta, dalykai nesimėto. Tad džiaugiuosi, kai įvyksta neplanuotas nušvitimas – tada visa diena turi prasmę. Pavyko! Bingo! Ir kartais tie pastebėjimai, kurie kaupiasi, kurių turiu nemažai, pavirsta paveikslais“, – yra sakęs P.Griušys.
Anot tapytojos Ainės Jacytės, P.Griušys ne dokumentuoja, nesiekia fiksuoti, kaip miestas keičiasi, kokios lygios tampa jo gatvės, kur prasideda statybos. Tačiau tai nereiškia, kad tapytojas praeina pro šalį. Jis mato viską ir dar truputį daugiau.
Būtent tas truputis daugiau, kuris gali būti: žvilgsnis kitokiu rakursu, įsižiūrėjimas į detales, atspindžio pagavimas ir pan., tampa daug daug daugiau, kai yra perkeliamas ant drobės.
„P.Griušys paveiksluose ne pasakoja apie tai, ką pamatė, o sukuria naują vaizdą, kurio kūrybos procesas yra paremtas Arthuro Schopenhauerio pasaulio (kuris šiuo atveju yra miestas) regėjimo, suvokimo ir vaizdavimo metodu, padedančiu tapytojui atrasti ir drobėse atskleisti savo santykį su miesto realybe“, – apie tapytojo kūriniuose įamžintą kasdienybę sako A.Jacytė.
Europos kultūros sostinės renginių kontekste P.Griušio Kaunas tampa dar vienu bandymu bendrinti asmeniškai išgyventas miesto prasmes su daugelio kitų kauniečių miesto pažintimis ir mūsų svečių, dar tik kuriančių savąją miesto fabulą, pojūčiais.
Kas? P.Griušio paroda „Miesto fabula“.
Kur? Galerijoje „Drobė“, Drobės g. 62-308.
Kada? veikia iki balandžio 30 d., lankoma darbo dienomis nuo 10 iki 17 val.