Nuo 2014-ųjų gegužės Nyderlanduose galioja teisės aktų sąvadas ATBv, reglamentuojantis vilkikų vairuotojų darbo laiką ir numato baudą už 45 valandų pertraukos praleidimą vilkiko kabinoje. 1 500 eurų bauda skiriama įmonės savininkui.
Pagal Mobilumo paketo taisykles 45 valandų pertrauką vairuotojai turėtų praleisti ne transporto priemonėje, o viešbutyje. Darbdavys privalo suteikti darbuotojui tinkamą nakvynę.
Šiomis dienomis ILT pareigūnams įkliuvo Lenkijos, Kipro, Turkijos vairuotojai, ilsėjęsi sunkvežimių kabinose aikštelėje prie Dordrechto – miegančius vyrus ankstų rytą užfiksavo dronas.
„Mūsų pasirinktas kontrolės būdas itin efektyvus. Kiekvieną atvejį mes filmuojame ir fotografuojame“, – sakė ILT vadovė Karin Visser.
Mūsų pasirinktas kontrolės būdas itin efektyvus. Kiekvieną atvejį mes filmuojame ir fotografuojame.
Mobilumo paketas Europoje yra sulaukęs prieštaringų vertinimų.
Pernai gruodį Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ konstatavo, kad pranešimų vien dėl normalaus kassavaitinio poilsio ne transporto priemonėje pažeidimų įmonės gaudavo mažiausiai tris ar keturis kartus per savaitę.
Pasak „Linavos“ viceprezidento Vyto Bučinsko, siekdamos vykdyti Mobilumo paketo reikalavimus ir išvengti baudų, Lietuvos bendrovės priverstos ieškoti išeičių, tarp jų – steigdamos savo padalinius ar dukterines įmones užsienio šalyse.
„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas yra atkreipęs dėmesį, kad kai kurie Mobilumo paketo reikalavimai, net visai to nenorint, sukelia tam tikrą trintį tarp transporto įmonės savininko ir darbuotojo.
„Vairuotojai, ypač iš ne ES šalių, norėdami užsidirbti pageidauja dirbti ilgesnį laiką, bet Mobilumo paketo reikalavimai tai daryti draudžia, o darbdavys bet kokiu atveju privalo to paisyti“, – teigė Z. Buivydas.