Uostas turės srovių atlasą | KaunoDiena.lt

UOSTAS TURĖS SROVIŲ ATLASĄ

Pirmą kartą kuriamas Klaipėdos sąsiaurio srovių atlasas, kuris uosto locmanams leis lengviau švartuoti vis didėjančius laivus.

Danų pavyzdys

Klaipėdos uosto srovių atlasas apims uosto akvatoriją nuo minus 12 piketo (maždaug apie pusė jūrmylės nuo uosto vartų) iki 117 piketo (SGD terminalas ir Jūrų perkėla).

Bus parengti popieriniai uosto srovių atlasai. Taip pat numatyta elektroninė atlaso versija.

Klaipėdos uosto LET viršininkas - vyriausias locmanas Rimvydas Eitutis teigė, kad atlasas padės geriau žinoti uosto sroves, jų stiprumą tose vietose, kur nėra pastatyti nuolat veikiantys srovių matuokliai.

Parengtą atlasą locmanai detaliai studijuos, gretins savo žinias su moksliškai pagrįstu realiu uosto srovių vaizdu.

Panašūs atlasai Europoje nėra naujiena. Tokius atlasus galimas sutikti laivais plaukiant Danijos sąsiauriais.

Numatys ypatumus

Į Klaipėdos uostą vedami laivai didėja, srovių įtaka jų švartavimui - taip pat.

Locmanai žino tam tikrus srovių ypatumus skirtingose uosto vietose. Atlasas, kuris bus parengtas pagal skirtingus debetus, leis tiksliai įvertinti srovių ypatumus. Tai ypač svarbu pasitelkiant vienokią ar kitokią įrangą laivų švartavimo metu.

„Dabar švartuojant laivus locmanai pasitelkia savo nuojautą ir vilkikų pagalbą. Sudarius uosto srovių atlasą žinosime dėsningumus vienoje ar kitoje uosto vietoje, galėsime iš anksto numatyti švartavimo ypatumus, vilkikų kiekius“, - pastebėjo R.Eitutis.

Įtakos uosto srovės pokyčiams turi ir pastatytas suskystintųjų gamtinių dujų terminalas, prie jo švartuojami laivai.

Gilinimas atneša korekcijų

Įvairūs srovių pokyčiai Klaipėdos uoste atsiranda po jo gilinimų, naujų krantinių, ypač pirsų statybos.

Pastaruoju metu po gilinimų stebima tendencija, kai dažnėja vandens pritekėjimas iš jūros į Kuršių marias. Todėl ir locmanai vesdami laivus dažniau susiduria su šiuo reiškiniu.

R.Eitučio nuomone, dabar rengiamas uosto srovių atlasas ateityje bus nuolat atnaujinamas. Uosto srovės dar labiau keisis ateityje išgilinus jį iki 17 metrų. Tai padarius greičiausiai vėl bus rengiamas naujas uosto atlasas.

Klaipėdos uoste didėjantys gyliai, atplaukiantys vis didesni laivai verčia ieškoti ir naujų saugaus jų priėmimo gerinimo priemonių. Tikslus uosto srovių suvokimas įvairiose uosto vietose yra viena iš svarbių uosto saugumą užtikrinančių priemonių.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS