Luizės kvartalas užsimojo uždaryti eismą | KaunoDiena.lt

LUIZĖS KVARTALAS UŽSIMOJO UŽDARYTI EISMĄ

Eismo saugumo komisijoje virė aistros dėl Luizės kvartalo gyventojų skundų – vietiniai ėmė reikalauti, kad būtų uždarytas eismas kvartalą kertančia pagrindine gatve.

Erzina tranzitas

Kvartalo gyventojų vardu komisijoje siūlymus pristatė Dmitrijus Lopatinas. Vyras komisijos nariams aiškino, kad žmonės kenčia dėl padidėjusio mašinų srauto.

Pastačius prekybos centrą Šiaurės prospekte, daugybė šiaurinės miesto dalies gyventojų apsiperka čia ir suka Utenos gatve, taip sutrumpindami kelią iki namų.

Gyventojai skundėsi, kad kvartalo gatvelės yra siauros, nėra šaligatvių, todėl ta pačia važiuojamąja dalimi juda lengvieji automobiliai, krovininės mašinos, vežančios prekes, pėstieji.

D. Lopatinas tikino, kad žmonės gyveno puikiai, kol šio kvartalo gatvės nebuvo sujungtos su kitų gyvenamųjų namų rajonais.

Todėl gyventojai siūlė pastatyti Utenos gatvėje eismą draudžiančius ženklus, vadinamąsias plytas.

Miesto gatvės – visų

Tokiam siūlymui pasipriešino Klaipėdos Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika, pareiškęs, kad gatvės priklauso visiems uostamiesčio žmonėms, ne vieno kvartalo gyventojams.

„Keistas siūlymas. Kyla klausimas, kam mes dirbame? Ar eismo saugumo klausimus sprendžiame, ar kažkieno nepatogumo klausimus? Tarnaujame interesų grupėms? Iš šio siūlymo suprantu, kad viena miesto teritorija su viešomis gatvėmis yra okupuojama, o eismas uždaromas „plytomis“, draudžiant važinėti kitiems gyventojams“, – posėdyje kalbėjo M. Džermeika.

Norime apribojimų, o po to skundžiamės, kad baudžia.

Kelių policijos tarnybos viršininkas priminė, kad komisija jau kartą sutiko tenkinti panašios gyventojų grupės reikalavimus, eismas buvo uždarytas Molo gatvėje.

„O po to vietos gyventojai skundžiasi, kodėl jų dukras, grįžusias iš Vilniaus, nubaudžia už kelio ženklų nepaisymą. Norime apribojimų, o po to skundžiamės, kad baudžia. Eismo saugumo komisija dirba visiems, tarnauja visų žmonių interesams, o ne vieno kvartalo“, – akcentavo M. Džermeika.

Pareigūnas paaiškino, kad gyventojų siūloma eismo reguliavimo schema neatitinka jokių standartų, nesilaikyta ženklų statymo taisyklių.

M. Džermeika siūlė gyventojų keliamą problemą spręsti kitaip – pagrindine laikomą Utenos gatvę, kuria ir nardo pravažiuojantys automobiliai, paversti šalutine gatve.

Pastačius sankryžose ženklus, vairuotojai turėtų kaskart stabtelėti ir stebėti kitose gatvelėse vykstantį eismą.

„Kaip reaguos kita visuomenės dalis? Bus uždaromas vienas rajonas. O taip neturėtų būti. Aš dviračiu vakar pravažiavau šiomis gatvelėmis, nėra ten tokio judėjimo. Ten – įprastas gyvenamosios zonos judėjimas“, – tvirtino M. Džermeika.

Mindaugas Džermeika. Vytauto Petriko nuotr.

Keis schemą

Klaipėdos Kelių policijos tarnybos viršininko pasisakymas įsiutino D. Lopatiną. Vyro aistras net teko valdyti komisijos pirmininkui, vicemerui Algirdui Kamarauskui.

„Jūs greičio nekontroliuojate, nė karto nevykdėte greičio kontrolės“, – replikavo D. Lopatinas, aiškindamas, kad tikroji eismo įvykių statistika nėra žinoma.

„Policija vėl kalta? Aš slepiu statistiką? Užklauskite draudimo kompanijas, atsakys. Susivokite truputį“, – pyktelėjo M. Džermeika už gyventojo nepagarbų toną.

Komisijos nariai gyventojų siūlymui nepritarė, tačiau balsavo už M. Džermeikos siūlytą problemos sprendimo būdą – eismą leisti tik viena Utenos gatvės kryptimi, o pati gatvė taptų šalutine gatve.

Tačiau akcentuota, kad dar vertėtų įrengti pėsčiųjų perėjų, o patvirtintą eismo schemą po kelių mėnesių siūloma įvertinti iš naujo.

Rašyti komentarą
Komentarai (32)

Leonas

Nemanau, kad toje gatvėje kas laba laksto, nes visur lygiareikšmės sankryžos, reikia ties kiekviena pristabdyti. Kitas dalykas, kad šaligatviai visai bet kokie, o dar užstatyti gyventojų automobiliais. Vienas "gudrutis" visada stato savo kibirioką taip, kad blokuoja šaligatvį. Laksto, greičiausiai, vietinis auksinis jaunimas iš tų pačių norinčių uždrausti. Jei žiūrėti plačiau, tai kai kuriuose JAV miestuose, privačių namų rajonuose draudžiama laikyti automobilį gatvėje. Taip tauppma miesto erdvė ir nustatoma, kad gatvė yra eismui, ne parkavimui. Jis turi būti kieme ar garaže. Dabar, šiame rajone, kai kurie namai apstatyti mašinomis, kad iš gatvės tik viena eismo juosta belikusi.

XM

Gal pradžiai pasiskelbkit savivaldą, ịsiveskit savo valiutą o po to paskelbsit ir kunigaikštystės sienas.

Luizės kvartalas užsimojo

už eurą, o smūgis - už centuką.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS