Ryškins Klaipėdos identitetą: kaip pasikeis miesto įvaizdis? | KaunoDiena.lt

RYŠKINS KLAIPĖDOS IDENTITETĄ: KAIP PASIKEIS MIESTO ĮVAIZDIS?

Projektas dėl vizualinio uostamiesčio identiteto kūrimo – pasirašytas. Vėl bus kuriamas naujas miesto ženklas, atsiras ir dokumentas, padėsiantis ženklą pritaikyti praktiškai. Idėjai įgyvendinti numatytas net 40 tūkst. eurų biudžetas.

Jau vyksta apklausa

Iniciatorių teigimu, identitetas turėtų reprezentuoti miesto įvaizdį ne tik Lietuvos, bet ir tarptautiniame kontekste.

Neseniai internete išplito apklausa, kurioje klaipėdiečiai gali atsakyti į su miestu susijusius klausimus, nurodyti aktualius miesto gyvenimo ir aplinkos elementus, vystymosi kryptis.

Viešosios įstaigos "Klaipėda ID" rinkodaros projektų vadovas Girmantas Neniškis džiaugėsi išaugusiu apklausos susidomėjimu.

"Nors sulaukėme gana aktyvaus klaipėdiečių įsitraukimo, kol kas nesinori kalbėti apie ryškėjančias tendencijas, nes tai galėtų paveikti kitų dalyvių apsisprendimą. Pasibaigus apklausai ir apibendrinus jos rezultatus, tikrai pasidalinsime įžvalgomis apie tai, kaip klaipėdiečiai mato savo miestą ir save mieste", – teigė G.Neniškis.

Ką tai reiškia?

Mėginant suprasti identiteto reikšmę, Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko patarėjas Andrius Daujotas patarė pažvelgti į identitetą kaip į žmogų.

"Įsivaizduokite žmogų: švarkas apylaisvis, patrintas, mėlynas, marškiniai susiglamžę, o kelnės – salotinės, aptemptos ir dar trumpokos. Toks įvaizdis pasitikėjimo kelia mažiau negu tvarkingai suderinta eilutė ir tinkami, priderinti aksesuarai", – palygino A.Daujotas.

Mero patarėjas nurodė du aspektus, kam miestui reikalingas identitetas – dėl konkurencingumo didinimo ir investicijų nukreipimo tinkama linkme.

"Verslas jau ne vienerius metus kalba apie tai, kad Klaipėda, neturėdama vizualinio identiteto, praranda labai daug. Norėdami visokeriopos miesto sėkmės susiduriame su regionų rinkodaros iššūkiais: turime pritraukti studentus, gyventojus, turistus, verslus ir investuotojus. Tvarkingas įvaizdis kelia pasitikėjimą, atveria naujas galimybes. Antras aspektas yra tai, kad turint vieningą miesto identitetą bus tikslingai nukreipiamos miesto investicijos. Turint aiškias taisykles, kaip turi būti reprezentuojama Klaipėda, visi miesto renginiai ir projektai prisidės prie vieningo įvaizdžio stiprinimo ir bus žymiai efektyviau išnaudojami savivaldybės resursai", – svarstė A.Daujotas.

Andrius Daujotas: verslas jau ne vienerius metus kalba apie tai, kad Klaipėda, neturėdama vizualinio identiteto, praranda labai daug.

Kiti ženklai – nereikalingi

Klaipėda jau turi nemažai miestą reprezentuojančių prekinių ženklų, logotipų.

Dabartinis miesto logotipas skelbiamas Klaipėdos savivaldybės internetiniame puslapyje. Šalia jo yra užrašas – "Klaipėda laisvu stiliumi".

Yra ir atskiras uostamiesčio savivaldybės logotipas.

Visos mieste veikiančios įstaigos taip pat turi savo logotipus.

Pernai gruodžio pradžioje kontroversiškų nuomonių sukėlė pasirodęs šventinis ženklas, skirtas 770-osioms miesto metinėms paminėti.

Gyventojai piktinosi, esą tai – neoriginali keverzonė.

Tokia ženklų ir logotipų įvairovė, pasak A.Daujoto, yra problema.

"Būtent ženklų įvairovę dabar ir turime Klaipėdoje, jokio vientisumo. Kiekvienas renginys, proga komunikuoja apie save, susikuria naują ženklą, tačiau nestiprina miesto įvaizdžio. Sukūrus naująjį identitetą visi proginiai ženklai bus derinami pagal jo taisykles, todėl bus užtikrinamas vieningas miesto reprezentavimas bet kokiame kontekste", – tvirtino mero patarėjas.

Paprastai kalbant, miesto identiteto kūrimas – tai ženklo ir dokumento apie ženklą paruošimas.

A.Daujotas minėjo, kad dokumentas turėtų pristatyti naudojimosi naujuoju ženklu taisykles.

Už reklamą – kita suma

Abu pašnekovai patvirtino, kad nors projektui numatyta skirti iki 40 tūkst. eurų, į sumą neįeina ženklo reklamavimas ir kiti rinkodaros darbai.

"Klaipėdos miesto vizualinio identiteto viešajam pirkimui buvo numatytas 40 tūkst. eurų biudžetas. Su tiekėjais pasirašytos sutarties apimtis – 35 090 eurų įskaitant PVM. Į šią kainą įeina: konteksto analizė, gyventojų apklausa ir ekspertų įtraukimo sesijos, kūrybinės dirbtuvės, įžvalgų ir išvadų suformulavimas. Pagal pateiktas įžvalgas ir išvadas bus kuriamas miesto ženklas ir kiti vizualinio identiteto elementai, identiteto knyga – ženklo naudojimo vadovas, virtualaus įrankio vizualinio identiteto adaptavimui prototipo sukūrimas. Šio projekto biudžetas neapima miesto vizualinio identiteto įveiklinimui, ženklo įvedimo į rinką, reklamos kampanijoms bei kitiems veiksmams reikalingų lėšų", – kalbėjo G.Neniškis.

Miesto vizualinį identitetą viešosios įstaigos "Klaipėda ID" užsakymu kurs dizaino agentūra "Critical".

Agentūra "Xwhy / Supratimo agentūra" vykdys suinteresuotųjų šalių įtraukimą.

Minėtosios agentūros ir yra G.Neniškio nurodyti tiekėjai.

"Šie pinigai yra numatyti "Klaipėda ID" biudžete. O visas "Klaipėda ID" biudžetas daugiausia pagal sutartį yra gaunamas iš savivaldybės biudžeto. Čia ta suma 40 tūkst. eurų yra su PVM", – teigė A.Daujotas.

Buvo ir abejonių

Dar 2020 m. posėdžiavę Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai svarstė, ar reikėtų įstaigą "Klaipėda ID" likviduoti, kadangi kilo įtarimų apie darbo imitavimą.

Svarstydami įstaigos darbo ataskaitą kai kurie nariai piktinosi, kodėl daugelis projektų liko neįgyvendinti.

Tąkart "Klaipėda ID" teisinosi, kad tam neturėjo pakankamai lėšų.

Komiteto nariai stebėjosi: kai minėti projektai buvo svarstomi, teigta, kad įstaiga turi pakankamai finansinių resursų jiems įgyvendinti.

Galiausiai po balsavimo komiteto nariai siūlomai 2019 m. "Klaipėdos ID" veiklos ataskaitai nepritarė.

Klaipėdos identiteto kūrimo projektas bus vykdomas keturiais etapais.

Darbai turėtų būti užbaigti per šiuos metus.

Rašyti komentarą
Komentarai (26)

Tikrai,jau laikas sukurti naują miesto prisistatymo įvairiose srityse sistemą,tame tarpe ir ženklą ,nes buvusi miela" Šypsenėlė" jau geriau ar blogiau savo atidirbo...Klaipėda jau išaugo naujam solidžiam savęs prisistatymui

Sutvarkykite pagrindinę

miesto aikštę, o tai atrodo kaip bomžų dvaras. Įsigudrino net jūrinį konteinerį pastatyti. Kaip neturi gėdos taip darkyti aikštę.

Magyla, Froido mokinys

Jei negali, tai įsivaizduoji. Kitaip tariant, neįgaliai miesto valdžiai įvaizdis yra tas pats, kas impotentui jo minkšto galiuko tampymas.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS